< Tilbake til oversikten

noen som vet ??

#1

ayliah sa for siden:

var i helsekosten her om dagen..(LIFE)..ja,ikke sant Iset..hehe;O)

Kjøpte noe som heter Biosan Korall-calsium!naturlig kalktilskudd står det....vet du Iset..eller noen andre..om denne typen kalsium er bar for oss??

HUn på life sa dette var noe av det beste kalsium tilskudd en kan få tak i...stemmer dette mon tro..eller er det et salgstriks?hehe


#2

Nille sa for siden:

Korall kalsium skal visst være veldig bra for oss. På det Canadiske/Amerikansek forumet jeg er på tar nesten alle dette.

Jeg har ikke noe "vitenskaplig" bevis eller noe, bare "hearsay", - men det anbefales altså sterkt !


#3

Fedonisten sa for siden:

Hvis det er ordentlig korall-kalsium du har fått tak i (kjenner ikke til Biosan sitt tilskudd) så er det veldig bra.

Jeg bruker også et korall-kalsium tilskudd, og bruker dette fordi det er fritt for bly. Kalsiumtilskudd som er laget av benmel eller dolomittkalk kan inneholde en farlig mengde bly - men det er det selvfølgelig ikke noen som snakker noe om.

Hvor mye rent kalk inneholder disse tablettene? De jeg bruker inneholder 250 mg ren kalk pr. tablett. I tillegg inneholder de magnesium, syrenøytral C-vitamin, D-vitamin og K-vitamin som alle er viktige for at kalken skal binde seg til skjelettet. Jeg tar 3 tabletter hver kveld - og den "morsomtste" virkningen jeg har av dem er at jeg sover så UTROLIG mye bedre enn om jeg ikke tar dem.


#4

ayliah sa for siden:

Takker så mye for flotte svar;O)

Jeg sitter å kikker på boksen min nå..og Biosan Korall -Calsium inneholder følgende

-Calc.carb.respond.Ca3.........500 mg
-Magnesium carb..................100 mg
-Gulrotekstrakt......................80 mg
-vitamin c.............................50 mg
-vitamin d.............................150IE(1/3 dagsdose)
-Silisium................................20 mg
-Urtica urens(nessle)..............10 mg
-Equisethum(kjerringrokk).........10 mg
-Constituentia q.s....................200mg

dette er hva den inneholder pr tablett!!
Da er vel dette mer enn bra da?med tanke på calsium innholdet først og fremst??


#5

Iset sa for siden:

Denne anbefaler jeg alltid også ja. Den er kjempegod.
Dette er faktisk en av de sterkeste kalktablettene på markedet. Samtidig inneholder den mye annet for å få fart på opptaket, du har jo listen der ser jeg.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.