< Tilbake til oversikten

Festdrikke?

sma sa for siden:

Jeg er medlem i et annet forum, og vi skal ha treff i Oslo pinsehelga. Jeg lurer på hva i all verden jeg kan drikke da? Vi skal jo ut på byen.. ;)

Vanligvis drikker jeg vodka/battery, men det er jo uaktuelt..

Noen som har noe tips til meg?

Smula sa for siden:

Tørr vin, hvis du liker det?

Gerd sa for siden:

lightbrus til blandevann... Bacardi razz med pepsimax er min favoritt...

Carisma sa for siden:

Bacardi Razz med sprite zero

Distrea sa for siden:

Hvis du skal ta en drink før du går ut anbefaler jeg å prøve Absolut med sprite zero og en dæsj med lett bringebær saft. MMmmm... FALI :p

Carisma sa for siden:

Blir akkurat det samme som bacardi razz med sprite zero det :D

sma sa for siden:

Jeg er ikke noe særlig for å blande med cola (light).. Men med vodkan, sprite'n, og baringebærsafta skal jeg absolutt(!) prøve. :D

Vin kan jeg for så vidt drikke, men det er mer sånn hjemme med kjæresten-kos. Jeg er mer et vodkamenneske.. :rolleyes:

Men hva kan jeg drikke ute da? Med vodka?

sma sa for siden:

Ingen?

Får jeg forresten bacardi razz ute på byn?

Smula sa for siden:

Vet ikke svar på siste spørsmål, men som Gerd sa: Bruk lettbrus til blandevann.

sma sa for siden:

Jo, men jeg bruker ikke blande med brus (bare når jeg drikker battery) så jeg aner ikke hva som maker godt.. :rolleyes:

Det var vel bare for å høre hva dere andre drikker når dere drikker.....

Siljevanilje sa for siden:

er det ikke sukker i bacardi razz???

Smula sa for siden:

Jeg ville egentlig si at ALT annet smaker bedre enn Battery for det er noe av det grusomste jeg har vært borti.... :p
Men la meg se... Sprite Zero tror jeg vil være godt til vodka.

Distrea sa for siden:

Jeg syns det er vanskelig hva jeg skal drikke ute selv, det jeg har endt opp med er : *Vodka med sprite zero eller solo-lett(ikke det beste) hvis de ikke har sprite.... Eller jeg har tatt et par glass rødvin:eek: og mye vann:)

Distrea sa for siden:

Det ville jeg tro også:confused:

Smula sa for siden:

Kanskje like greit å ikke anstrenge seg så mye og heller holde seg til alkoholfritt....? ;)
Hva pleier (eller pleide, da) du å drikke, da?

Photobscura sa for siden:

Alkofritt??? Hva er det a?:p:D

sma sa for siden:

Nemlig!

sma sa for siden:

Jeg pleide å drikke vodka med battery, men det er jo uaktuelt.. Ellers så har jeg gått over til lavkarbo-øl, men tipper at det ikke er så lett å få tak i ute på byn. :p

Alkofritt er uaktuelt - da drikker jeg heller vodka on the rocks! :D

Mener ikke å disse noen, altså.. Men jeg har aldri forstått meningen med alkofritt...! Ærlig talt så er ikke rødvin eller sprit bedre enn et kaldt glass vann. Mye av poenget for meg er å kjenne varmen av alkoholen bre seg i kroppen. Ikke nødvendigvis å bli full, men det skjer jo det også....

Blir omtrent som ei venninne av meg som begynte å røyke urtsigaretter. Hun lukta tivoli, og satte nesten fyr på håret, og endte opp med å røyke enda mer vanlig sigg :p

Traxior sa for siden:

Jepp, det har jeg gjort research på, og Razz er ikke særlig kompatibelt med ketolyse.

Forøvrig er det i denne tråden

Smula sa for siden:

Enig forsåvidt - når jeg sa alkoholfritt, mente jeg ikke lett-vin eller noe sånt (det smaker jo grusomt!), men mineralvann eller lignende.

Skjønt... har aldri drukket alkohol for virkningen - selv ikke i min spede ungdom, tror jeg. Det må være fordi det smaker godt! En god vin, for eksempel skal jo høyne smaken på måltidet du inntar.

Traxior sa for siden:

Skal vi se:

1. Man tager litt Fun Light (den smaken du liker best) og blander ut ett litt sterkt blandingsforhold med Sprite Zero, for å finjustere smaken med vodka.

2. Man tager en boks med Panther Light (sukkerfri energidrikk), litt lime og Vodka.

3. Vodka+ en av zero variantene. Forsøk gjerne med den nye tropical fanta'en. Tror den er meget god som blandevann.

4. Rom + Cola Zero. (smaker sukkerlake etter ett par måneder på ketolyse)

5. Øl (Redlight, e.l.)

6. Karsk

7. Sprit on the rocks.

sma sa for siden:

Bacardi Razz Rum

Percent Alcohol = 35.0
Total calories per fl. oz. = 72
Protein (gram/100 ml) = 0
Fat (gram/100 ml) = 0
Cholesterol (mg/100 ml) = 0
Sodium (ppm) = 900
Sugars (gram/fl. oz.) = 3
Carbohydrates (gram/fl.oz.) = 3

Jeg var inne på hjemmesidene til bacardi i går, og jeg fant ingen av disse opplysningene!! Dessuten så er det da sannelig 32% alkohol i denne..

Hm.. skeptisk.. Men skal sjekke nærmere.

Traxior: tusen takk for mange gode tips!!

Smula sa for siden:

Oookay - dette er syv forskjellige!
Jepp, jeg trodde alle punktene utgjorde en drink... og ja, er naturlig blond, i tillfelle det var uklart.... :rodme:
rister på hodet og går og finner mer kildevann

Nå gir jeg opp, har prøvd å skrive whisky med store bokstaver for å understreke min entusiasme for drikken, for så å av avslutte med en stor smiley -->:D, men samma hva jeg gjør, så blir det stor forbokstav og så små bokstaver, og :d, altså liten 'd'... Hæ, liksom??

sma sa for siden:

Slik?
WHISKEY!! :D

Når du har caps-locken på så må du ikke trykke shift-knappen.. :p

Jammen jeg gjorde jo ikke det, jo! Jeg prøvde fire ganger!!! (Og jeg sjekka caps-lock knappen!)

Jeg går tilbake og prøver å endre det én gang til og ser hva som skjer...!

Det samme skjedde...:eek:

En annen ting er at jeg bare ser på skjermen når jeg skriver, aldri tastaturet. Kan min touch liksom.. Men nå skjedde det samme. En virkelig snodig snodig bug....

Smula sa for siden:

Ikke mer å drikke til den damen der, kelner... :p

Selv klarte jeg meg bra i dag. Drakk halvannet glass musse under toget og to glass hvitvin på ettermiddagen. Og en del mineralvann innimellom.

Liten digresjon:
Måtte dessuten bruke ALLE mine overtalelseskunstner for å få kelneren på Aker Brygge til å servere meg jordbær og fløte UTEN sukker. Det hadde han tydeligvis aldri hørt om. Så på meg om om jeg snakket swahili.

Begod sa for siden:

Er det noen som har smakt rusbrusen vikingfjord? Jeg la bare merke til at det stod lavkarbo på etiketten på tuten.

stinemarie sa for siden:

Jeg har smakt den med sort etikett, den er veldig god iallefall :)
Den vanlige, med ble etikett, den tror jeg skal smake ca som smirnoff ice, men ikke helt sikker altså;)

sma sa for siden:

Jasså, gjør det det?? ;)
Skal definitivt sjekkes!! :D

sma sa for siden:

Lavkarbo fra Vikingfjord er helt nytt anno mai 2007. Dette er det jeg har kommet over:

I 2007 lanserer Arcus verdens første sukkerfrie rusbrus, Vikingfjord Icebreaker LAVKARBO – med kun 26 kcal pr 100 ml.

I disse dager lanseres Vikingfjord Icebreaker lavkarbo fra Arcus. Det er den første flaskedrikken i verden helt uten sukker. Den har bare 26 kalorier per 100 ml, og det er mindre enn både øl og brus. – Så langt vi har klart å kartlegge har ingen av de store leverandørene i verden noe tilsvarende produkt, sier produktsjef Christina Pedersen i Arcus til Packnews. - Det er designbyrået Permafrost som har stått for utforming og design.

- Med det enorme fokuset som er på helse og sunnhet for tiden, tror vi at markedet nå er overmodent for Vikingfjord Icebreaker LAVKARBO sukkerfri flaskedrink, sier Pedersen.

Vikingfjord Icebreaker LAVKARBO er i salg til Horeca og i de fleste store dagligvarekjedene i Norge fra 2. mai.

www.packnews.no/xp/pub/venstre/emballasjedesign/225281?tips=1

:D

Carisma sa for siden:

Jeg veksler mellom å synes det er genialt, og å bli litt overveldet over hvilken markedshype det er med lite sukker/lavkarbo/sukkerfritt for tida... :rolleyes:

Distrea sa for siden:

Føler meg litt dum her..... får med meg at den er LAVKARBO.... og få kcal.... men får ikke med meg hvor lite karbohydrater det er...:confused: :o .... Null karbo?... litt karbo?

touran sa for siden:

såg ikke at det stod noe om carbo jeg heller ----> jeg er ikke overbevist!

lille meg sa for siden:

:forvirret Dette fant ikke jeg heller ut av. Var innom polet sine sider ,fant ingen ting der..
Hadde vært kjekt å vite :full: .. Noen som vet???

Lemen sa for siden:

Sendte akkurat en mail til Arcus og spurte nå. Så i en annen artikkel at det sto at den var uten karbohydrater.

:)

Lemen sa for siden:

Ser ut som om den ikke skal selges på polet, men i dagligvareforretninger. Sikkert derfor du ikke fant den på polet sin side. :)

lille meg sa for siden:

Får vente i spenning da :)

touran sa for siden:

smører meg med tolmodighet...:D

Distrea sa for siden:

Håper du får svar før neste helg:p

Lemen sa for siden:

Fikk mail tilbake i dag :)

Distrea sa for siden:

Løpte ut og kjøpte den jeg.... eller kjørte da:p Nå er det testa.... var god den, selv kommer jeg nok til å fortsette med sprite eller seven upp blandingen min på hjemme fest, men dette er kjempe greit hvis det er å kjøpe på utestedene:)

lille meg sa for siden:

Bra,med null karber..

Hva koster flasken?
Kanskje jeg kjøper noen slike i stedet for pils til helgen!!!!:)

Distrea sa for siden:

Den kostet 25 kr

Sturemmt sa for siden:

Så da er det ikke noe problem å hyle nedpå 12 slike? Hehe...

Distrea sa for siden:

Kjør på :full: hehe

Lemen sa for siden:

12!? Det hadde ikke magen min taklet, det er jo så søtt og klissete. ;)

Vær også obs på at du sannsynligvis tåler mindre alkohol enn før, hvertfall hvis du er i ketose.

:full:

Smula sa for siden:

Takk for info, kjekt med alternativer.

Skjønt, nå har jeg skaffet meg Diet Tonic Water som skal prøves til gin også, men det er ikke noe hastverk å prøve ut alkohyler, synes jeg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.