Jeg er egentlig altfor stor til bunaden, men med litt drahjelp av et skikkelig korsett - med spiler og snøring - så går bunaden på! :kadetgaar :blinke: :_ohmy: :stortsmil
Nå frister det å kjøre steinhardt fram til den 17, med minimalt av utskeielser. Det blir heretter bare "kosher" lavkarbo. Jeg kommer til å ha trang overdel, men jeg er neppe alene om det på 17.mai.:rolleyes:
Forøvrig gikk jeg inn 15 cm rundt livet med korsett. Det er så masse lausskinn og flesk som ble pressa sammen. Men meeeget tilfredstillende å se en sånn midje igjen. Nå er jobben å få det midjemålet UTEN korsett også!
Trikset er å få sydd helt ny bunad :D
Jeg fikk i 30-årsgave i fjor sommer, som skal være ferdig nå til 17.mai. Har forsikret meg om at den kan sys inn etterhvert da, i et overoptimistisk øyeblikk.... :rodme:
Har nettopp vært hos mamma og hentet min, jeg måtte få hjelp til å slippe ut livet litt gitt.....:o
Men det er bare 2 gang etter konfirmasjonene min for 12 år sida, så det får gå....Åsså har jeg jo nettopp (nesten iaffal...) født, så det får være min unnskyldning...Verre var det at jeg måtte kjøpe flere støler på sølvbeltet mitt....men men...
Jeg har Gudbrandsdals bunad!
For øyeblikket har jeg faktisk to bunader.. Men skal selge den jeg konfirmerte meg i. Har vokst sikkert 15-20cm på lengden siden da.
Lundebydrakt. Også får jeg Landingsdrakta nå.
Jeg er ikke overbegeistra for bunader, men har sameblod i årene og kunne tenkte meg en sørsamedrakt, forsåvidt:D
Legger ved bilde. Synes de er fine, denne ser ca ut som de i slekta mi bærer. Og så er de behagelige og løse å gå i!
(Dog jeg er fan av korsett, he, men ikke på søttende mai, da skal de spises så trommeskinnet står! Elastisk kjole er et møst!!!)
Jeg håper å komme inn i min Lier-bunad til 17. mai! Kanskje best at jeg får dratt den ut av skapet og får sjekka - nå som det er 1 uke igjen ... :rolleyes:
Forresten har sambo Rogalands-mannebunaden. Den "ordentlige" i følge hans bunadskredder-morfar, ikke husfliden sin.
Veldig bra at trenden for mannebunader er på full fart fremover fortsatt!
Du Nille, du er så pen. :love: Jeg tør aldri å legge ut bilder av ansiktet mitt her, men hvis jeg får ånden over meg så må jeg finne noen før bilder og legge ut om en 10 kg. Halsen og ned, vel og merke.
Jeg hadde ny bunadprøving i dag, etter at vekta viste nok et tilfredstillende kg ned. I dag uten korsett, bare med et elastisk magebelte. Stakken gikk igjen faktisk uten de store problemene, men livet...oioi. Det blir som i vitsetegningene, at hele stasen revner og sølvspenner spretter! Men jeg fikk litt blod på tann, og vurderer å gå i den som den er. Kan jo skylde på at puppene har vokst...:p
Det er faktisk ikke en konfirmantbunad, men ble sydd for over 30 år siden til en slektning som hadde fått sitt første barn og var tidlig i tyveåra. Vi har veldig lik kroppsbygning. Først voks hun ut av den, jeg arvet den og voks selv ut av den. Siden den ble sydd til en voksen, tenkte ingen på å lage så mye å legge ut!!
Det er forøvrig grønn nordlandsbunad. Jeg liker den sååå godt.
Denne hadde jeg i mørkeblått. Synes den er kjempefin!
Men når det er sagt - jeg er definitivt ingen bunadsdame: Fikk bunaden da jeg var 14 og brukte den 3-5 ganger frem til jeg var 18. Siden har den bare hengt i skapet, helt til i forfjor, da jeg bestemte meg for å selge den. Ringte seff hjem til mine kjære foreldre for å spørre om "lov" :D De syns det var like greit, ettersom jeg aldri brukte den uansett.
Og gjett om det ble bra! Fikk mp3-spiller, digitalkamera samt 10 dagers Berlintur til både meg og samboer for pengene, og det har jeg hatt MYE mer glede av enn bunaden ;) :D
Hehe, å selge bunaden er ikke så aktuelt nei. ;) Mamma ville vertfall besvimt hvis jeg hadde foreslått det. Er hun som har brodert både bunaden, skjorten og skautet. Bunaden passer i år igjen, men jeg og søsteren min lurer på å bytte til en Søre Sunnmøre bunad etterhvert, da selger vi kanskje den vanlige Sunnmørsbunaden, eller så har vi to som vi kan bytte på. I tilfelle jeg skal selge den, så synes jeg det er rett at mamma får pengene for den, er tross alt hennes arbeid, og hun som må lage ny til meg. :D
Denne har jeg også, i grønt ja. Selvsydd! Er umåtelig stolt av akkurat det. . . Den ble behørig sydd inn for to år siden, og er så fin atte.
Min søster har den i blått, og det har også svigermor og svigerinnen min. Jeg kler bedre grønt, jeg. Og så er det greit å skille seg ut fra mengden :D.
Jeg kler også best grønn og ville ha det til min konfirmasjon, men min mor syntes det ble rart når min eldre søster hadde fått blå og så skulle jeg ha grønn. Anger litt på at jeg ikke var mer påståelig. :rolleyes: men uansett så hadde vel den også vært for liten i dag :o
Nille, du så fantastisk bra ut! Jeg er 35 og har dobbelt så mange rynker som deg. :snurt:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.