< Tilbake til oversikten

Visste du at:

Kanutten sa for siden:

Visste du at:
Majones inneholder like mye sukker som Mariekjeks.

:confused::confused::confused::confused::confused:

Dette stod i denne linken

www.side2.no/helse/article1027068.ece

Sjekket både mariekjekspakka mi og majonesen min, der står det 19 gr sukker i mariekjeks og 2 g karber i majones (vet ikke om det er sukker)

Hvem har funnet på dette at majones og mariekjeks inneholder like mye sukker da???

Gerd sa for siden:

Hmmmm...:rolleyes:

Og dette skal vel gå utover oss da:

Valeriana sa for siden:

At majones inneholder like mye sukker som marie-kjeks stemmer ikke. Men lettmajones inneholder mer karbohydrat enn ekte majones. Kanskje sammenligningen mellom majones og marie-kjeks stammer fra andre land hvor produktene er annerledes? Kan ikke finne noen annen logisk forklaring.

Bee sa for siden:

Ja, det kommer jo som en selvfølge! klaskepanna

Hva med å pålegge produsentene til å lage produktene sine sunnere? Djises...

Don Vito Corleone sa for siden:

Det kan da ikke være mulig for regjeringen å gjennomføre noe sånt idag, nå som debatten går så fryktelig til alle kanter. Er jo ikke godt å vite hva som er sunt for folk

Nille sa for siden:

Unøyaktigheter tror jeg. De har nok tenkt kalorier = sukker. Kan tenke meg at det er like mye kalorier i majonesen som i mariekjeksen ? 100 gram majones har 735 kcal...... Vet ikke hva kjeksen har.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.