Bee sa for siden:
Hvor mange karber er det i det?
Bee sa for siden:
Hvor mange karber er det i det?
Carisma sa for siden:
For mange for ketolyse, ok for fedon... :rolleyes:
Bee sa for siden:
Hehe, that's all I need to know!:stuart:
Gerd sa for siden:
har du prøvd jukseris???
Man tager et stk blomkålhode, kutter av så mye som man vil (vi brukte et halvt middels stort til to grådige) og rasper det grovt i kjøkkenmaskin. Vrrr! Det skal være som omtrent riskorn, ikke glatt som mos, altså.
Sleng en klatt smør i bunnen av en mikrosikker form og hell blomkål-"risen" over. Mikre uten lokk på full guffe i 7 minutter. Ta-dah! Ferdig til å helle din yndlingsutgave av en deilig, fet, smakfull saus over.
Jeg trodde forresten at det kom til å bli mye vann igjen i blomkålen, men alt fordampet i mikroen.
Carisma sa for siden:
Hmm, da skjønner jeg, vannet skal fordampe altså? Min ble bare en guffen våt smørje så jeg skjønte liksom ikke hvorfor denne risen skulle være så fantastisk?.... :rolleyes: Betyr det at jeg må micre den lenger da?
Gerd sa for siden:
Jeg "koker" den i microen på full guffe i 7-8 minutt. Uten tildekking...:)
lokkebiff sa for siden:
[quote=Carisma;272642]Hmm, da skjønner jeg, vannet skal fordampe altså? Min ble bare en guffen våt smørje så jeg skjønte liksom ikke hvorfor denne risen skulle være så fantastisk?.... :rolleyes: quote]
HÆHÆHÆ!!!!:lol:
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg òg har lurt på dette.....:confused:
[font=Comic Sans MS][/font]
Bee sa for siden:
Har ikke prøvd nei, men må nok gjøre det snart.
Carisma sa for siden:
da spørs det om jeg har dårlig micro. 8min var hvertfall ikke lenge nok.. men der smøret var ble helt brunt :confused:
Gerd sa for siden:
Min sterkeste styrke er 750, og smøret har aldri blitt brunt...
sma sa for siden:
Tenker jeg skal prøve dette i stekepannen. :)
Carisma sa for siden:
Kjørte på med først 10 min, men da var alt våt guffe enda, så jeg slengte på 5 min til jeg.... Og alt ble svart gitt! :D Godt jeg hadde noe brokkoli i bakhånd... :o
Gerd sa for siden:
Oj da... Hos meg damper all væske ut og microen ser ut som en badstue når risen er ferdig... :rolleyes:
Dolly sa for siden:
Hva slags micro har du carisma?
Har akurat samme erfaring som deg.. det var ikke noe godt gjor det kun en gang...
Lemen sa for siden:
Blomkålrisen kan en også veldig enkelt lage i en stekepanne.
Den er kjempegod! :sikle:
Carisma sa for siden:
Aner ikke, en gammel hvit en med mintgrønn skrift på.. :D Den var den billigste da alle andre fortsatt var ganske dyre, så det kan jo hende har noe å si på kvaliteten på maten :rolleyes: Men vanligvis brukes den bare til å koke fisk til katten :D
Nille sa for siden:
Hvorfor i det hele tatt ta den i microen ? Om du river blomkålen på råkostjern (grov side) tar det kun et par minutter å frese den opp i smør panna - og så smaker det SÅ mye bedre !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.