< Tilbake til oversikten

Hvor får man tak i 53 000 kroner??

Bee sa for siden:

Uten å rane en bank?

Har fått plass på Norsk frisørskole, og må betale for semesteret innen 16. juni. Hjølp!:rolleyes:

Aline sa for siden:

Sjekk med lånekassen og div banker :)

Tussa sa for siden:

Blafre med øyenvippene hos en rik onkel?

Ellers er jo veien til banken kort :lol:

jeef-micro sa for siden:

Lånekassen hjelper deg viss det er en skole de har "godkjent"

Bee sa for siden:

Det er det, men det står at de ikke betaler hele beløpet til studenter i Norge.

jeef-micro sa for siden:

De betaler jo for studenter som studerer feks på NA... koster jo mye mere det, og det er jo en (unnskyld uttrykket) en drittskole...

Iset sa for siden:

I nøden er det mange forbrukslån med lav rente. Jeg har forbrukslån hos Nordea (måtte låne til vektoperasjonen) med 10 % rente.

donjuanwannabe sa for siden:

Tenkte du ikke på det da du søkte da? Du visste vel at du måtte ha penger da du søkte på skolen? Det er lurt å ha orden på slike ting før man søker vettu.

Spør foreldra dine om hjelp, det er vel det beste rådet. Ellers så får du gå i banken. (ikke ran!) :)

Hva med Lånekassen?

Lemen sa for siden:

Hvis reglene er som når jeg gikk på Bjørknes, så får en et ekstra beløp (den gang var det ca 20000,-) i lån fra lånekassa for å dekke skolepenger. Resten av skolepengene måtte jeg betale med resten av pengene jeg fikk i lån og stipend.

Bee sa for siden:

Jeg trodde det gikk an å dele opp beløpet, men det gjør det altså ikke.
Har selvsagt hørt med lånekassa. De deler ikke ut hele beløp lengre. Nye regler som gjør at det utbetales månetlig på lik linje med stipend.:rolleyes:

Hyper sa for siden:

Jeg gikk Norsk Frisørskole...Fikk vel 20.000 ekstra fra lånekassa fordi denne skolen koster penger....

Jeg tok opp hele beløpet som lån i banken min jeg, og betalte ned en del da jeg mottok første stipend/lån fra lånekassa...

Photobscura sa for siden:

53 000 før 16. juni???

Jeg har gått tre skoler som alle har kostet penger, men i samråd med lånekassen har de delt opp til terminbeløp som skulle betales i takt med Lånekassens utbetalinger. Som da i ditt tilfelle ville vært 26 500 ved høstsemesterstart, og 26 500 ved vårsemesterstart. Noe annet synes jeg er temmelig uhørt...

Har du hørt med skolen om hvordan de forholder seg til sånne ting? (Og hva slags urimielige krav de setter til folk, heh...)

Borealis sa for siden:

Evt ta opp et lån i banken, og søke om avdragsfrihet, mens du går på skole, mao kun betale rentene i skoletida. Så får du heller betale lånet kjapt ned når du er ute i arbeid igjen...

Bee sa for siden:

Har snakka med mamma, og mulig jeg får låne av henne. :jippi:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.