< Tilbake til oversikten

Trenger litt hjelp:)

Christine123 sa for siden:

Etter mye om og men har jeg endelig tenkt å begynne på ketolyse atter en gang, denne gangen sammen med min mor som er nok så skeptisk til denne kostholdsfilosofien. Hun er veldig skeptisk til å kutte ned på alt som heter karbohydrater, tiltross for at jeg har gått ned noen kg på denne måten.

Jeg trenger litt hjelp fra dere mer erfarne. Jeg er litt redd for å gjøre dette feil, da det er en stund siden jeg har gått på denne dietten. Jeg har tideligere lest boken, men sist gang var det ganske lite motiverende å holde på i omtrent en måned for så å ha et relativt lite vekttap, tiltross for at jeg fulgte dette til punkt og prikke.:confused:

Nå tenkte jeg at jeg skulle sette opp dagsmenyer. Jeg føler det er litt enklere å forholde seg til dette, i tillegg til at dette er kompromisset til min mor for at hun skal være med på kuren.

Noen som har lyst til å hjelpe?:)

Tette80 sa for siden:

Hei du!

Regner med det er dagsmenyer du er ute etter =)

Her er min dagsmeny i dag for eksempel:

Frokost:
-2 speilegg med 3 skiver bacon

Lunsj:
-rapidsalat
-50 gr agurk
-50 gr blomkål
-100 gr kjøttdeig fra tacoen fra helga =)
-1 skive sprøstekt bacon
-rømmedressing

Middag:
-1 nakkekotelett
-rapidsalat
-stekesjy

Kveldsmat:
-50 gr blomkål
-50 gr brokkoli
-100 gr agurk
-rømmedip

Dette er en av mine dager, men må si at det de siste 3 ukene har blitt mye det samme. Spesielt lunsjen er stort sett lik. Har unnet meg bacongull og en Atkins bar i ny og ne, og drikker Pepsimax xtort sett hver dag. Det er min lille motivasjon for å holde ut. Desverre så vil ikke suget etter en skikkelig grovskive med leverpostei gi seg =(

Masse lykke til!

Tusen takk skal du ha:)

Nei, jeg har merket dette, vi må alle ha våre små motivasjoner for å holde ut. Jeg gikk på denne kuren for et halvt års tid siden, og jeg skal ærlig innrømme at det ALDRI har fristet så mye med en skive som da. Og jeg er egentlig ikke noe "brødmenneske". Ganske bra i forhold til kuren, men det er jo da det frister dessverre:P

Gerd sa for siden:

Hei.

jeg har gått på ketolysekuren i 3 mnd. Laget meg 4 ukeplaner som jeg følger nesten slavisk.

Legger ved de her, kanskje det er av interesse... :)

Å tusen takk! Det var veldig snilt! Jeg er bare litt redd for å feile denne gangen og, ganske umotiverende:)

Gerd sa for siden:

Skulle du snuble litt, så er det bare å reise seg og ta det som en erfaring.... :) Bare spør viss det er noe du lurer på.

Og lykke til :D

Bee sa for siden:

Ønsker deg lykke til!

Leter du blandt oppskriftene her inne vil du finne gode alternativer til brødmat.

Og husk! Etter endt kur kan du jo faktisk begynne å unne deg ei grovskive i ny og ned.
Og ikke minst er resultatene du kan oppnå verdt å legge brødet på hylla ei stund. ;)

Deilig å få litt støtte her. Jeg startet opp i dag, men føler kanskje jeg har spist litt vel lite. To kyllinglår bare=/ Så nå må jeg sette i gang å lage meg noe mat:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.