< Tilbake til oversikten

Selvbruning

lokkebiff sa for siden:

Jeg bare måtte dele dette tipset med dere!!!
[size=3][/size]
Jeg har prøvd mye selvbruning,
og da mener jeg MYYYE!!!!:rolleyes:
[size=3][/size]
Jeg har vært gul, orange, sjoldete og i det hele tatt....:eek: :mad:
[size=3][/size]
Jeg har brukt mye penger på dyre produkter...:(
[size=3][/size]
Og når man stortsett prøver alt en kommer over,
ja da må en jo treffe blink noen ganger.
Og det har jeg gjort NÅ!!!:D
[size=3][/size]
DOVE Summer Glow
[size=3][/size]
Selges på dagligvaren, koster en 50-lapp, og VIRKER!!!!
[size=3][/size]
Den gir en gradvis KJEMPEFIN brunfarge,
også lukter den ikke kattepiss (slik mange selvbruningskremer gjør...:eek: )
[size=3][/size]
ANBEFALES!!!!

Sprudle sa for siden:

Takk for glimrende tips! Jeg er kronisk skummetmelkblåhvit året rundt, med unntak av de ukene jeg går rundt med illrødt soleksem. Dårlig med pigmenter her i gården ass... Har prøvd diverse selvbruning, men blir som deg bare ekkel og orange (pluss at de fleste produktene stinker). Har vurdert å gå i salong for å spraybrune meg, men skal helt klart prøve denne først! :D

Carisma sa for siden:

Den fungerer kjempefint i ansiktet, men skjolder veldig på leggene for min del.. Nå var jeg sykt tørr da jeg smurte meg, mulig det virket inn....

Bee sa for siden:

løperogkjøper :D

lokkebiff sa for siden:

Oh yeah, det virker VELDIG inn....

lokkebiff sa for siden:

hmm... du er litt som meg du Bee... LETT påvirkelig....:D

Bee sa for siden:

:lol: :lol: :lol:

moinx sa for siden:

Jupp, har dårlig erfaring md det selv....
Men seriøst, Dove asså???
Jeg skal kjøpe.....:liste:

lokkebiff sa for siden:

Jah, nå blir du slank og brun: DEN baben!!! :D ;) :D
Så kan en viss tulling bare sitte der å ha det så godt...

Sprudle sa for siden:

Hi, hi...ja, da kan han bare sitte der med midtlivskrisa si (må jo være noe sånt), mens jeg elegant svever rundt, sommerbrun, smekker og lekker :D

lokkebiff sa for siden:

YEZ!!! You go girl!!!!

Borealis sa for siden:

Har du prøvd L`Oreal sin spray (autobronzant-hva-den-nå-het)?
Jeg synes den er bra...men lukter litt da...

lokkebiff sa for siden:

JUPP, den og serviettene i samme merke!
[font=Comic Sans MS][/font]
Veldig godt fornøyd med dem òg, men Dove sin var såpass billig til sammenligning, derfor ble jeg såååå positivt overrasket!!!

Borealis sa for siden:

Oki...jeg synes at den sprayen er så fin, pga den er så lett å få jevn.
Og slipper få farge INNI hendene. Har du hansker på, når du smører deg, eller rekker det at du vaske deg kjapt etterpå?

lokkebiff sa for siden:

Hansker er et MUST!!!!
Også påfører jeg selvbruningen på hendene til slutt med en make-up-svamp!!

Borealis sa for siden:

Synes du det går lang tid, før du kan kle på deg? Lenge venter du?

lokkebiff sa for siden:

5 min max.

Euphita sa for siden:

Hmmm den må prøves ja.
Jeg har brukt St.Tropez fra lookfantastic.com, kjempefin farge og blir ikke skjoldete.
Men det lønner seg jo å ta en bodyscrub og en omgang med vanlig bodylotion før man har på selvbruningskrem, da unngår man at tørre partier suger mere brunfarge.

Aline sa for siden:

Dersom man skal spraybrunes bør man ikke smøre seg med bodylotion samme dag. Man bør skrubbe og om man trenger smøring så kanskje kvelden før funker?

Deo er heller ikke å anbefale ;) Har hørt at man blir grønn under armene :p

Men med krembruning så er krem bra altså :ja: Var ikke ment som kommentar til forrige innlegg :D

lokkebiff sa for siden:

St.Tropez er kjempebra, men veldig dyr og prosessen tar lang tid!!

lokkebiff sa for siden:

Nå skal jeg prøve noe nytt... :spent:

Carisma sa for siden:

Er ikke det det barbie-dopet? Det er veldig skumle greier!

lokkebiff sa for siden:

Det kalles visstnok dèt ja..;)
Skummelt og skummelt...? Jeg har lest alt jeg har klart å snuse opp om det, men ikke funnet noe som tilsier at det er direkte farlig..

Sulphur sa for siden:

The things people do.. :blinke:

Kristin_B sa for siden:

Snuppa...du er jo så gyllen og pen i huden!!! Du trenger ikke :nei: Vaffal ikke om det er farlig. Hmm...vaffel... :sikle:

lokkebiff sa for siden:

Fyyyyy!!! :sikle:

Kristin_B sa for siden:

Lavkarbo :confused:
MEN jeg skal ikke ha jeg altså!! Kristin is still going stroooong!! Til og med i dag holdt jeg ut, selv om de spiste både burgere og pomfrites mm ;)
Jeg skal jo ha sexy arms, og da kan man ikke spise sånt ;)

elian sa for siden:

Jeg bruker også denne!! :D

elian sa for siden:

Men.... Jeg slter med å smøre ryggen! Kan tenke meg den er jevn og fin... :rolleyes:

nøtta sa for siden:

oj hjelp det hadde jeg aldri turt!

men jeg bruker dove sin regelmessig, veldig fornøyd. Men nå har jeg begynnt å tenke på: hvor skadelig er det? mye kjemikaler?

Kristin_B sa for siden:

Oi..jeg vil også :p

eller kanskje ikke... :rolleyes:

Ikke gjør det snuppa!! Du er jo hot hot hot som du er!!! :love:

nøtta sa for siden:

okey jeg ser på nyhetene nå, det burde dere åsså gjøre ;) ei som er lagt inn på sørlandet sykehus pga dette stoffet.i dag... skummelt!!

hilsen overskeptiske nøtta....

mofe sa for siden:

Signerer deg jeg, nøtta.. og synes IKKE du er overskeptisk :nei:

Carisma sa for siden:

Og det stod om ei på NRK sine nettsider som hadde fått blå lepper av det :rolleyes:

mofe sa for siden:

.. og her.....

www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=540235

Kristin_B sa for siden:

I'm using Aco Sunkissed bodylotion!! Synes den er god jeg!! :ja:

Cammis sa for siden:

For å få et godt og varig resultat Må man skrubbe først og så smøre seg inn med en lett body lotion!!! Dette gjelder enten du bruker spray/gele eller krem.

QueenConnie sa for siden:

jeg var så dum å brukte solarium i dag jeg.
ÅÅÅÅH, jeg er så utrolig brent over HELE kroppen. gud, helt sinnsykt!!!

ser ut som en rosa gris vetj :(

Kristin_B sa for siden:

:eek: fydda!! Kjente du ikke at du ble varm?? Var da voldsomt til styrke da :eek:

God bedring, føler med deg!! :klem:

sovna vettu! var på legevakta før i dag :rolleyes: 1 grads forbrenning på hele kroppen og 2 grads forbrenning i ansiktet!

Jeg fikk svigers til å anmelde det solarium stedet for feil bruk av rør til det derre ... ehm.. soliariumsforbudet eller ett eller anna:p

Kristin_B sa for siden:

Åååååh.... :o:o:o Jeg er full av medfølelse!!!

takk :klem: jeg trenger litt medfølese, fordi jeg tør ikke å gå ut av døra nå på minimum 4 dager! hehe

Kristin_B sa for siden:

Huff..det skjønner jeg :o Håper du har anledning til å ta det med ro noen dager da!

nøtta sa for siden:

åh nei så ille, men hvor lenge lå du der?

:klem:

selvfølgelig, har jo full sykemelding ;) da skal det gå bra...

;) :rolleyes:

bare 18 minutter, men det var noe galt med røra gitt, ble svidd straks!

18 minutter er jo det jeg gjør heeeele tiden.. så skjønte ingenting, når jeg kjente det svei som ett uvær. :o

Kristin_B sa for siden:

Burde det ikke være en plakat om at rørene nettopp er skiftet da?? Herregud, stakkars menneske!!

burde det gitt:rolleyes: men var ikke det, ifølge han sinte mannen som eier solstudioet også, mente det var feil rør i tilegg til den solsenga!

ikke noe mer solarium på meg tror jeg:rolleyes:
næmmen itte sikker..... om jeg tør da:eek:

nøtta sa for siden:

uff ja stakkars deg :klem:

nei takke seg til å være bleikfeit :p

Bleik? JA;)! Feit?, det skal vi alle gjøre noe med! S.A.M.M.E.N. :klem:

nøtta sa for siden:

Sant, sant!!!!!

:heia:

Pandora sa for siden:

Melanotan

Hei! Noen her inne som faktisk har prøvd Melanotan/"Barbie-dop" som spøytes inn i huden...og gjør deg brun, slank og tynn!!

Ikke lov i Norge -men har lett masse på nettet uten å finne andre dokumenterte, negative bivirkninger enn økt antall føflekker og noe kvalme. Verre selvsagt for dem som har brukt ureine sprøyter osv.

Glad for svar:) Vil gjerne bli brun i sommer!!:kul:

Photobscura sa for siden:

Jeg har hørt rykter om at det hjelper å kle av seg litt og legge seg i sola :cool:.

ninagronn sa for siden:

Tror ikke jeg ville anbefat noen dette.
www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10007793

Beatrixie sa for siden:

Melanotan er ikke å anbefale!
Vanlige bivirkninger av Melanotan er mørke flekker i huden, unormal brunfarge, økning i størrelsen av føflekker.
Fagfolk er også redd for at Melanotan ved lengre tids bruk kan føre til utvikling av ondartet føflekkkreft fordi Melanotan overstimulerer melanocyttene. Slik overstimulering kan føre til at cellene mister styringen og blir til kreftceller.
Melanton selges ulovlig i mange land. Det er ingen kontroll med produktet. Legemiddelverket frykter at Melanotan kan bli forfalsket eller bli tilsatt andre ulovlige stoffer, siden det store penger å tjene på å selge stoffer under navnet Melanotan.

Bruk heller selvbruning og/eller legg deg i solen(med solfaktor) og bruk litt tid på å bli sommerbrun enn å ta den korteste(og farlige)veien til sommerglød:)

Pandora sa for siden:

Hmmm...mister verken appetitten eller blir spesielt kåt av å ligge i sola jeg..:p

Haha! Ikke? :p. Nei, men poenget er at man blir brun av å ligge i solen. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan noen kan utsette seg for alle farer det medfører å sprute dette stoffet inn i kroppen. Det er en grunn til at det ikke er lovlig ...!

Pandora sa for siden:

:D tok det poenget ja:D men kunne bare ikke dy meg..

Ellers takk til Beatrixi og ninagronn:) men var mest ute ette om noen her faktisk har PRØVD? Jeg er omgitt av leger til daglig (både hjemme og ellers), så har diskutert de medisinske aspektene ganske så grundig - og hadde selvsagt sett all skremselspopanganda på nett og i aviser, samt legemiddeltilsynets negative innstilling til dette stoffet... men faktum er at ingen alvorlige bivirkninger er dokumentert (på samme måte som det heller ikke er dokumentart at det er ufarlig).

Men..fin sol idag:) så holder meg til den enn så lenge (tror faktisk man kan bli litt kåt av den ekte sola også...når jeg tenker meg om:flau:)

Godt å høre! Og selvfølgelig gir den livgivende sola ekstra energi, på mange nåter ;).
Det kan hjelpe på brunfargen å ta betakaroten også, samt at det visstnok beskytter mot solbrenthet og soleksem. Vet ikke om man får kjøpt det i Norge lenger, men det finnes litt diverse produkter her, f.eks! :)

Jeg for min del er helt motsatt, jeg blir lett brun om sommeren, men vil helst være like porselenshvit som jeg er om vinteren ... :rolleyes:.

Gange sa for siden:

Fyller heller kh-kvoten med gulrot og tomat, gjer samme nytten det. også er det viktig å få i seg rikeleg med omega-3, desse tinga gir god brunfarge, i mitt tilfelle iallfall :)

Kanutten sa for siden:

Hvis man røyker bør man ikke ta betakaroten fordi at komboen røyk og betakaroten skal vissnok være kreftfremkallende...

Lemen sa for siden:

Ja, det stemmer. Øker risikoen for lungekreft.

Sisteinnsats sa for siden:

Den er super. Brukte den i forfjor og i fjor, og er superfornøyd! :)

Men jeg bruker den mørkeste, selv om jeg har veldig lys hud. Den lyseste hadde liten effekt...

Dersom du tenker på meg, så ingen fare. Jeg har ingen interesse i å bli fortere brun :p.

Kanutten sa for siden:

Du er lekker slik er du! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.