< Tilbake til oversikten

Frokostpannekaker

Pøsh sa for siden:

Skal også prøves med bacon :D

nenuial sa for siden:

Jeg prøvde disse idag, og de var virkelig supergode!
Bytta ut natreen med splenda, og rømme med CF, og laga 4 mellomstore lapper. NAM! Tusen takk Gerd for oppskriften!

Jeg regna meg ut til ca 3,8 karb på hele røra mi = 0,95 pr lapp :)
Spiste en med CF + lettsyltetøy (ca 1 karb), og en med ost.
Dette gjentar jeg gjerne!
La ved et bilde av hvordan min så ut :)

Tonemi sa for siden:

Jeg er temmelig fersk i denne store ketolyse verden. Så oppdager jeg denne fristenede superdupergod pannekake oppskriften...Men ser også at i en pannekake vil jeg komme til å spise 6 karb....Er ikke det litt mye til bare frokosten?
Eller er pannekaken så stor at det er nok til flere måltider eller flere personer?

mokki sa for siden:

Akkurat spist pannekaker til frokost og som det er nevnt før.. de var supergode!
Hadde ikke CC så jeg brukte 3 ss rømme. Brukte en ts johannesbrødkjernemel og en ss soyaprotein. Tok to ss kruskakli i stedet for en.

Fikk 3 store lapper.. og spiste alle sammen...

marjalena sa for siden:

Disse er kjempegode!

60 g havregryn (store)
60 g cottage cheese
4 eggehviter
1 ts. vaniljeessens
1/4 ts kanel
1/4 ts muskatnøtt.

Blandes i hurtigmikser til en glatt masse, stek på middels varme i litt formfett. Jeg får to kaker ut av denne røra :)

Tiki sa for siden:

Det vart smart. Fikk veldig lyst på dette. Kanskje med litt baconbiter på.

mokki sa for siden:

I dag laget jeg masse pannekake røre, laget kakao til jentene (av sukkerfri sjokolade, fløte og melk) og kaffe på termos. Tok med meg stormkjøkken, og inviterte svigermor med og vi alle spiste kveldsmaten ute. Kjempekos.

Karbosara sa for siden:

Å så koselig!:ja:

Idamor sa for siden:

Lagde pannekake til frokost i dag jeg da, men syns liksom den ble litt svampete. Lagde den superduper pannekaka jeg da. Også syns jeg egentlig det var litt mye med 6 kh i en pannekake også. Prøvde å spise bare halve, men føler meg liksom ikke mett heller. Jaja, nå skal jeg bare en tur på butikken også får jeg planlegge karbene for resten av dagen.

Pearl75 sa for siden:

Lagde disse til lunsj i dag og det var snacks gitt!!! Fikk 6-7 passelig store lapper som jeg måtte dele med mannen.. Men det var egentlig nok med 3-4 lapper og oppå hadde jeg bringebær.... Skikkelig digg dette! Anbefales! Men det føltes litt "ulovlig" for det var jo så godt :p

Carisma sa for siden:

Hvis du følger ketolyse så er de nok ulovlige ja, pga havregrynene... :o

Pearl75 sa for siden:

Det er jo ikke havregryn i de men havrekli???? Kan ikke skjønne at de er ulovlige ettersom så mange andre på ketolyse har skrevet i denne tråden og prøvd dem??? Kan noen avklare dette??

Gerd sa for siden:

Det spørs hvem av de oppskriftene som ligger i tråden du bruker:

Denne kan i vertfall brukes på ketolyse:

Pearl75 sa for siden:

[quote=Gerd;868069]Det spørs hvem av de oppskriftene som ligger i tråden du bruker:

Puh, jeg bruker den siste du hadde der... Huffameg, nå ble jeg litt bekymret gitt... Hehe.. Mye nytt å sette seg inn i gitt!! Takk for kjapt svar! Da kan jeg kose meg med frokostpannekaker med bacon og smør i morgen også :D

Gerd sa for siden:

Ja, de er gode :D

MrMinister sa for siden:

Prøvde denne i morges, men tror jeg skal kjøre det skikkelig i en mixer neste gang.. cottage cheesen ble bare til feite ekle klumper.. det gikk ned, men sitter nå med en merkelig kvalmhetsfølelse :o får gi det et nytt forsøk i morgen.

Kitt sa for siden:

Konsistensen på CC kan være vel mye for oss som ikke fikser den. En runde i feks stavmikser, så blir den så glatt og fin atte! :ja:
Og kan brukes til en hel masse!:D

Sisteinnsats sa for siden:

Nå har jeg laget Gerd sine pannekake, og den var god! :)
Jeg strødde bare litt Splenda på, og klarte meg fint med halve til frokost.

LineJM sa for siden:

Hmm, etter å ha prøvd forskjellig pannekakeoppskrifter herifra og andre steder på nettet endte jeg opp med en røre på "gefyhlen" her om dagen. Gadd ikke finne fram oppskrift :o
Så jeg tok 4 egg, en dash fløte(kanskje 1/2 dl?) ,ca 2 spiseskjeer philadelphia(man tager hva man haver...)rørte dette til osten var for det meste oppløst. hadde i 2-4 spiseskjeer mandelmel, tok i til jeg var fornøyd med tykkelsen på røra. Hadde også i 1 teskje fiberhusk, 1/2 kryddermål grønn stevia fra friendlyshop, litt salt, 1 teskje bakepulver og et lite strø med kanel. Blre en 8-10 skivestore lapper. Røra tyknet som vanlig fort av fiberhusken så jeg hadde i litt vann underveis. Pannekakene ble ikke noe dårligere av det :)
Stekte dem ganske varmt i smør. Ble som lapper eller amerikanske pannekaker. Smakte ikke egg i det hele tatt fornøyd
Ble ikke så veldig søte heller så jeg har brukt noen under pålegg og til niste. Veldig mettende også.

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg gjorde det. Jeg får litt småangst av CC, så jeg mikset den til den var helt glatt. Good! :)

tassa69 sa for siden:

Skulle si en tskj med johanneshjerenemel gjorde susen, ble jo helt supre lapper...hang sammen denne gangen:D...skal imponere min mor med lunchpå hytteturen:D

ivrig sa for siden:

Kan man lage disse uten bakemix eller soyaprotein?

tora trollmor sa for siden:

Hei, jeg prøvde Gerd sin oppsfrift i dag (tror jeg) men brukte crem fraise i stede forcotage chees. smakte velidig godt:) Dette blir noe jeg lager flere ganger.

MayaBitta sa for siden:

Noen som vet hvor mange karber det blir av denne røra?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.