Jeg har tenkt å holde på til 17.mai på ketolyse, og har da holdt på i 4,5 uke. Til nå har jeg gått ned ca 5 kg, og sluttmålet mitt er egentlig ned 10 kg. Jeg kjenner nå etter 3 uker at jeg ikke er motivert til å holde på noe lengre enn til 17. mai, så vil jeg heller prøve igjen til høsten om jeg er motivert igjen da. Sikkert mange av dere som syns dette høres lite lurt ut, men det er nå sånn jeg føler. Savnet etter ORDENTLI brød med leverpostei er for stort for meg. Lavkarbobrødet smaker kun hasselnøtter!
Det jeg lurer på er, hvor mye er det vanlig å gå opp i vekt når man slutter på ketolysekuren? Jeg har ikke tenkt å leve strengt lavkarbo, men skal heller ikke tilbake til "høykarbo" om dere skjønner? Grunnen til at jeg har gått på denne kuren er en del overflødige kg etter svangerskap nr 2, ikke overvekt i den forstand at jeg BØR gå ned.
Er sikkert vanskelig å si hvor mye jeg kommer til å gå opp etter endt kur, men jeg skal uansett begynne forsiktig med litt og litt mer karbohydrater av gangen. Skal prøve å følge noen av rådene til Torkil i boka, da - for det er jo bra. Men min "sjesk"følelse har liksom aldri forsvunnet den, så jeg er skikkelig sjesken på brød og frukt!!! Og ikke minst yoghurt =)
Håper på litt konstruktive svar - ikke bare at "jeg BURDE leve lavkarbo resten av livet-type svar"!
Det er jo aldri noe vits å begynne på noe om du ikke er virkelig motivert,så jeg ville bare målt litt opp hvor mye det betyr for deg å gå ned disse kg..om du går å misstrives med lavkarbo mat så finst det jo også maange andre muligheter å slanke seg på,og selv om jeg personlig mener at lavkarbo er det beste for kroppen så er det mange andre muligheter som virker utmerked på mange :) hva med fedon lindberg da?der har du jo brød osv...du har jo ikke noe særlig du skal ned i vekt heller,så hva med å trene det vekk heller? lykke til videre ;)
Jeg vil gi samme råd som stinasol her, Fedon! Da kan du spise litt brød, naturris, bønner kikerter o.l som gir tyggemotstand. Og så lenge du holder det til hverdagskosten så kan du skeie ut en gang i mellom. For hvis du klarer å opparbeide en naturlig vane med å velge lav GI varer vil du ikke ha noe behov for å skeie ut slik du føler nå. Utrolig men sant :D
Enig med de andre her, det virker som om et kosthold ala Fedon hadde vært midt i blinken for deg. Jeg lever noenlunde slik selv nå og trives veldig godt med det. Kan spise grovt brød (men spiser helst knekkebrød), bønner, kikerter, linser, frukt osv. :)
Jeg ville også ha valgt Fedon-kosthold, starter i morgen faktisk :) Det eneste ikke-lavkarbo-opplegget som muligens kunne være noe er Libra (libra-helse) - bare fordi man ikke teller kalorier som på Grethe Roede. Det er også det opplegget Kari Jaquesson bruker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.