< Tilbake til oversikten

Freia med ny 70% sjokolade

nøtta sa for siden:

Jeg oppdaget en ny sjokolade i dag den heter freia premium : dark pistachio og den er digg, digg, DIGG !!!! :sikle:

35 khd per 100 gram så med MÅTE bare en rute inneholder jo 3.5 khd men tenk på alle antioksydantene :D to ruter dekker dagsbehovet (20g)

bare skulle si ifra jeg :o

Summer sa for siden:

Å, det hørtes godt ut. :)

Iset sa for siden:

ÅÅÅH jeg elsker nøttesjokolade, denne hørtes jo dødsgod ut!

nøtta sa for siden:

Den er veldig god også smaker pistasj (hvordan i alle dager skriver man navnet på den nøtta ?) marsipan med sjokoladetrekk. Hadde jeg bodd litt nærmere skulle jeg løpt bort til deg med en i bursdagsgave :dulte:
masse gratulerer med dagen :klem:

Pc-snuppa sa for siden:

"Pistasj" på norsk
"pistachio" på engelsk (sett det skrevet på norske(!) produkter av alle ting:confused: )
:)

Iset sa for siden:

Jeg finner ikke den drittsjokoladen noe sted!!! Har lett i alle butikkene nå. :hyyyyyl:

nøtta sa for siden:

hæ ? ikke på ultra engang ?? her har de den overalt .... (ikke på kiwi) og ihvertfall der de har 86%...

håper du finner den for den er gooood , smaker marsipan med MASSE sjokolade :cool:

Huldr sa for siden:

Hvorfor vil du ha den hvis du tror den smaker dritt ...? :rolleyes:

:p

Enid sa for siden:

næh er det sant? har ikke sett den! vil haaaa!

sma sa for siden:

Den er fryktelig god... :D

Iset sa for siden:

Har vært på Ultra, Maxi, Meny, Prix, Rema, Ica ... Mangler bare Dropsen, der har de den sikkert. Får se i morgen.

Jeg liker jo dritt. Neida, jeg er bare sinna.

Aline sa for siden:

På Ultra tar de inn det du vil ha :) Send dem en mail :)

Iset sa for siden:

JEG FANT DEN!!!!

De hadde den på Obs på Kvadrat. Herregud noe så godt, den smakte faktisk MARSIPAN! Jeg elsker marsipan og var litt skeptisk til hvordan en sjokolade kunne smake det bare pga. noen nøtter hehe, men GUD som den smakte skikkelig ekte marsipan, både jeg og mannen var sjokkerte og er blitt helt hekta. :eek:

Carisma sa for siden:

SKUFFA! :( Er det ikke pistaje da? Hvorfor smaker den marsipan?? Trodde pistasje skulle smake godt jeg! :eek:

Borealis sa for siden:

Jammenjammen...marsipan er jo GODT!?:confused:

Bee sa for siden:

Neeeh....:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Ikke spesielt...

Iset sa for siden:

Hehe da er det ikke noe for det. Jeg vet ikke hvorfor den smaker sånn marsipan, kanskje fordi nøttene er ristet og karamellisert? Aner ikke, men dette er ikke noe for marsipanhatere, for den smaker VIRKELIG marsipan. Jeg elsker jo marsipan da, det er det beste jeg vet.

Borealis sa for siden:

Me too...nest etter IS!

nøtta sa for siden:

Det var jo det jeg sa :dulte: , jeg digger den serien der , appelsin bringebær og nå denne :dåne: for ikke og snakke om 86% nei litt ros skal freia få (synes de får litt mye pes her inne :p )

lokkebiff sa for siden:

Og her kommer mere pes: Sjokolade skal smake SJOKOLADE!!! Ikke bringebær, appelsin og marsipan.... YACH

Tussa sa for siden:

Den har jeg ikke sett, men nå må jeg bare se om jeg finner den :p

Iset sa for siden:

Hehe, det finnes jo sjokolade som smaker sjokolade også. :p
Dersom ingenting skal ha annen smak enn den opprinnelige råvaren, kan man jo ikke ha rosiner i boller, rød saus på riskremen, hvitløk og urter i brødet, smakstilsetninger i iskremen osv, for å sette det litt på spissen. Fnis.

sma sa for siden:

Jeg syns den med pistasj er knallgod, men jeg syns ikke den smaker marsipan!

Don Vito Corleone sa for siden:

WORD!! Altfor mye dårlige etterligninger

Iset sa for siden:

Etterligninger?

Lemen sa for siden:

Nøtta, du burde rødprikkes for å gjøre meg opperksom på denne sjokoladen, vanligvis går jeg bare rett forbi godtehyllene, men nå måtte jeg jo stoppe og se etter denne. Pistasje er en favoritt hos meg, og den nye sjokoladen smakte himmelsk!

Ja - jeg er en svak sjel...:o:o:o

lokkebiff sa for siden:

....Og jeg liker heller ikke rosiner i bollene, riskremen må nytes UTEN saus, brødet skal være fritt for krydder og soft-isen må være "naken".....;)
[font=Comic Sans MS][/font]
Hmm... er jeg kjedelig....?? :rolleyes:

nøtta sa for siden:

sorry :o men viste du at du dekker dagsbehovet for antioksydanter med 20 g 70% ?

prøver desperat og rettferdigjøre her nå...

Iset sa for siden:

Liker du ikke hvitløksbrød? :eek:

lokkebiff sa for siden:

neeeeeh.......:nei:

Iset sa for siden:

Kjedelig OG unormal. :lol:

lokkebiff sa for siden:

:snurt: :snurt: :snurt:

Teletubbien sa for siden:

Kan noen legge inn bilde av den derre sjokoladen i grunn?

Lemen sa for siden:

Hihi, da fikk jeg femdobbel dose i går. ;)

Pipp sa for siden:

Denne skal jeg se etterpå Ultra imorgen....:D

Nena sa for siden:

Den var (dessverre..) farlig god:o

iadokka sa for siden:

Denne var kjempegod! Plysjhai som tipset meg om den. :geip: Jeg har kjøpt den med appelsin før siden jeg pleier å like det, men den synes jeg smakte fælt. :o Har fått ny favoritt nå!

Enid sa for siden:

Nammenamm, denne var god! Smakte marsipan, som før nevnt. Samboeren min likte den ikke, så nå er jeg stuck med hele plata. Faaali, dét :o

Teletubbien sa for siden:

:confused: Er det en kokesjokolade ?? Ellers finner jeg den da ikke noensteder :mad:

sma sa for siden:

Freia Premium, de store flate platene vettu. Står gjerne sammen med andre mørke sjokolader. :)

Bee sa for siden:

Kan man seriøst spise den sjokoladen på Ketolyse??

Lemen sa for siden:

Tja, kommer vel an på hvor mye en spiser det. 2 ruter (10 gram) vil inneholde ca 3,5 kh, så det må jo regnes sammen med det andre en spiser.

Bee sa for siden:

Jeg tror ikke jeg tør det jeg da. Hehe. Satser på at den virkelig smaker skikkelig marsipan, så da er det ikke så nøye om jeg får smakt den eller ikke. :rolleyes:

Lemen sa for siden:

Det er en ny sjokolade i denne serien her. (Pistasjsjokoladen er ikke omtalt på nettsiden.)

Lemen sa for siden:

For min egen del er det vertfall best å la være, hvis ikke så er plutselig hele platen borte... :eek:

Bee sa for siden:

:lol:

Lemen sa for siden:

Fatter ikke hvor det blir av den så fort... :rolleyes:

Tussa sa for siden:

Og funnet den har jeg. Den er veldig god! :)

Tussa sa for siden:

:lol:

Men seriøst, en hel plate mørk sjokolade er vel for mektig på en gang? :eek:

Jeg synes mørk sjokkis er så mektig at at det holder med en rute eller to. Heldigvis får jeg vel si da. :p

Er ikke så veldig lenge siden jeg begynte å like mørk sjokolade, før syntes jeg ikke det var godt i det hele tatt, bare bittert.

sma sa for siden:

Jepp, du får si heldigvis. For jeg klarer ikke lengre vanlig melkesjokolade (sur ettersmak), så jeg kan lett hive i meg ei plate med mørk sjokolade om jeg har lyst.. :rolleyes:

Huldr sa for siden:

I dag fant jeg denne, på Ica i Thv Meyers gt. Men jeg greier ikke å avgjøre om jeg liker den eller ikke :p

nøtta sa for siden:

Du liker den :ja:

:p

Lemen sa for siden:

Det tror jeg også. ;)

Nå har jeg greidd å unngå den i en uke her! :stolt:

Huldr sa for siden:

He he :p

Hvis den er borte i løpet av uka, så liker jeg den nok litt :p

nalana sa for siden:

Er heller ikke overvettes bebeistret. Kjøpte den for over 1 uke siden, og har vel ikke spist mer en 3 - 4 ruter, og at den skal smake marsipan har jeg ikke merket!:eek:
Og jeg liker marsipan. Ble litt nysgjerrig nå av denne tråden, så jeg skal smake på en rute til og legge godviljen til. Kanskje jeg kan like den litt jeg også.:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Hvis dere ikke er sikker på om dere liker den er det vel best å fastslå at dere ikke liker den? i stedet for å tvinge seg til å like den? Alle sånne fristelser man kan unngå er vel positivt? :o

Huldr sa for siden:

Vel, for min del er det bedre å like mørk sjokolade enn noe annet, hvis du skjønner ... ;)

Carisma sa for siden:

Ja, den er jeg helt med på, men det er likevel bedre å like en eller 2 godt, enn å like veldig mange... :D

Huldr sa for siden:

Ja, da skjønner jeg hva du mener :). Men det er godt med litt variasjon. Akkurat nå liker jeg heller ikke de andre Freia Premium'ene så godt. Har i det hele tatt litt problemer med å like mørk sjokolade ... (og da blir det gjerne andre søtsaker i stedet :o ).

Men det er ikke noe problem for meg om jeg ikke liker Pistachio altså. Det var vel mest tullete ment fra min side ;)

shallow sa for siden:

Jeg og kona fant den "dessverre" også ;-) - likte den kjeeeempegodt !

Shallow

Photobscura sa for siden:

Jeg smakte et par ruter av denne i helga, synes den smakte svakt av konjakkuler...! (som jeg spiste meg full på da jeg var liten, og naturlig nok ikke liker):
Men jeg syntes den var veldig god, men jeg "skal jo ikke" spise sjokolade på en stund jeg da, så jeg anser to ruter som "ikkeno". Hahaha.

silje sa for siden:

oi! dette høres jo knallbra ut! dessverre kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet at det ikke bare hadde blitt ei rute om jeg hadde kjøpt den.. hadde nok spist til det var slutt.. men kanskje en gang i framtida :)

silje

nalana sa for siden:

Jeg har gitt den en sjanse til, og når jeg "fant" marsipansmaken så ble den mye bedre. Jeg synes også det er litt OK å like et par forskjellige mørke sjokolader. Mest fordi det er så lett å bare ta en rute av gangen og være fornøyd med det.:D
Men når det er sagt, så var min kommentar høyere opp i tråden også mest for gøy.:o

Huldr sa for siden:

Jeg liker den visst jeg også ... :rodme:

Men den nyinnkjøpte fikk bein å gå på hos venninninen min :p Skjønner at noen liker den bedre enn andre, ja :D

Gamla sa for siden:

Kanskje du ikke bør ha den i hus i det hele tatt!?:p
Bortsett fra det tror jeg at det er lurt for alle å holde seg helt borte fra sjokolade mens en går på Ketolysekuren. For noe vil kanskje også resultatet bli at vektnedgangen stopper opp. Ketolysekuren er en fin måte å kvitte seg med søthungeren. Hvis en stadig tilfører søtsaker vil jeg tror en har lettere for å vende tilbake til "gamle synder" når en engang er ferdig med kuren.:rolleyes:
Bortsett fra det har en jo bedre av å bruke de få gram med KH en skal ha i Ketolysekuren til salater og grønnsaker. ;) :)
Hilsen en gledesdreper!:D

Carisma sa for siden:

Kjøpte den tilslutt jeg også, på torsdag. Blæh! :eek: :eek: Bortkasta penger!
Ja, den smaker marsipan!

Lemen sa for siden:

Det nok sant som du sier, jeg bør ikke ha sjokolade i hus i det hele tatt. Nå er det heldigvis 14 dager siden jeg kjøpte den sjokoladen. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.