< Tilbake til oversikten

Til dere som sjesker på noe godt

Tette80 sa for siden:

Prøv Heistad sin bringebærgelè!!!! Den var fantastisk!!! Mmm...

Gerd sa for siden:

Eller prøv å la være er mitt råd. Les i ketolyseboka om det Torkil har skrevet om fedme og insulinresistens. Husk at søthungeren kan bli trigga når man spiser søtstoff.

stinasol sa for siden:

heistad sjokkoladepudding og vanilje saus er enda mer fantastisk. :)

sma sa for siden:

Noen som vil dele hvor mange karbo det er i disse? ;)

Carisma sa for siden:

Sjokoladepuddingen lagd som sjokoladekrem... :sikle:

stinasol sa for siden:

ja det sier tess og,har ikke prøvd enda da jeg eeelsker pudding hehe.. :D

Monen sa for siden:

Geleen inneholder 0, puddinegn husker jeg ikke...
Syns de fleste er veeeeldig imot søtstoff her, men for mange funker det jo fint. Jeg har fått i meg søtstoff stort sett hele tiden bortsett fra de første par ukene. Har gått fint med meg.. Man må jo få lov til å kose seg litt innimellom. (Og jadda, jeg vet man bør kose seg med annet enn mat, men noen ganger har man bare veldig lyst på noe godt.)

Bee sa for siden:

Jeg venter nok litt lengre tenker jeg. Vil ikke falle for fristelsen til å pakke i meg masse søtsaker.
Også føler jeg meg skyldig selv om det er null karbo.

annemerete sa for siden:

Sitter å spiser det nå, og er noe av det beste jeg ha smakt på lenge dette her!:_punk:

Tette80 sa for siden:

Jadajada...prøv å la være...blablabla...Men når man først VIL kose seg da - prøv Heistad sin bringebærgelè...det må da være bedre enn å sprekke??? Irriterer meg litt at man alltd skal få rådet om la være! Jeg er på slankekur, ikke på lavkarbo for resten av livet. Derfor unner jeg meg noe godt innimellom - det hjelper meg virkelig til å holde motivasjonen oppe. Om noen av dere syns dette er "feil", så vær så god...men for meg funker det!!!

Og takk og lov for det:)

Carisma sa for siden:

Ingen slankekurer fungerer om de ikke er en livsstilsendring for resten av livet.
Ketolysekuren skal man ikke leve på resten av livet, men å gå tilbake til et høykarbokosthold vil gjøre at alt er forgjeves i tillegg til at man er mer sensitiv for karbohydrater etterpå.

annemerete sa for siden:

Er nok helt enig at det likeste er å holde seg unna søte ting, men når man føler at man sliter litt så er det jammen godt å kunne unne seg noe som faktisk er lov å spise uten at man får dårlig samvittighet. Og jeg spiser både Cavalier sjokolade, Atkins bar og gele engang iblandt. Og det har jeg faktisk gjort helt siden jeg startet for 8 uker siden.
For noen ganger er jeg så lei at det er like før jeg sprekker, men heldigvis har jeg greid meg når jeg ser bort fra en yoghurt og en spekefleskorgie for noen uker siden.

Borealis sa for siden:

Det er nok rett, som Carisma sier. Har man en karb-sensitivitet/intoleranse, vil vekta bare gå opp-opp-opp, om man går tilbake til "vanlig, norsk husmannskost" (hva nå det er!). Trur de fleste av oss, må belage oss på den Lindbergske filosofien, -minimum, etter oppnådd idealvekt. Og noen også lavere på karbetallet enn andre....:o

Iset sa for siden:

Jeg synes Heistad sin har en ekkel besk ettersmak. Jeg synes selvlaget gele av Fun Light bringebær er MYE bedre, den smaker faktisk nesten 100 % som ekte Freia gele. :sikle:

Carisma sa for siden:

For min del er det motsatt, jeg syns fun light har en grusom ettersmak. Heistad er for meg helt uten den smaken.

Iset sa for siden:

Jøss, det var merkelig.

Hyper sa for siden:

Jeg synes også Heistad sin er bedre:)....

Trixie sa for siden:

Jeg leste innholdsfortegnelsen på Heistad's syltetøy i butikken idag og så at den inneholdt aspartam som jeg ikke tåler. sukk
Trixie

stinasol sa for siden:

gele = 0
sjokkoladeouddingen =6,5
vanilje saus = 8
pr 100 g
dette er regnet ut om du blander med lett melk,jeg bruker fløte..
ps aspartame er det i alle disse produktene

snowduck sa for siden:

Jeg er helt enig...har prøvd heistad gele en gang, og jeg likte ikke ettersmaken. Har ikke prøvd lage gele med Fun light...hvordan gjør man det?

Er det forresten noen som har prøvd lage bringebær mousse ut av pakka til Heistad gele?

snowduck sa for siden:

Har kikket litt på den pakken med sjokoladepudding... Hvor mange gram får man når man lager en slik pakke? Og hva med vaniljesausen?

Carisma sa for siden:

Jepp, og jeg syns den er fantastisk god :D

snowduck sa for siden:

Da skal jeg prøve lage den i morra:)

Smula sa for siden:

Enig med første taler, den var deilig. :)
Litt krem på toppen også, så fikk jeg helt bløtkakefølelse, jeg!

Når det gjelder "prøv å la være" filosofien, så er jeg enig i at teoretisk sett er dét det riktige, men det er forskjell på teori og praksis.
De fleste av oss er vanlige, dødlige mennesker og vi har av og til lyst å kose oss litt ekstra.
Jeg har ingen tro på en livsstil hvor ikke det skal forekomme og da er det positivt at noen tester ut ting vi KAN kose oss med - en gang i blandt.

For mye pekefinger til slike tråder tror jeg bare folk blir motløse av....

Liten digresjon bare: Idag har jeg fullført min første uke på ketolyse!

Carisma sa for siden:

Men samtidig vil for mange tråder av denne typen gi veldig mange ideerl... og hvis man stadig prøver nye ideer har man snart ikke nok dager å prøve de på... :rolleyes:
Så ja, men EN GANG IMELLOM! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.