Joika sa for siden:
Har godteabstinenser og tenkte kanskje noen ville dele sine "beste" oppskrifter/tips?? :D
Jeg er sjokoman. :nemlig:
Joika sa for siden:
Har godteabstinenser og tenkte kanskje noen ville dele sine "beste" oppskrifter/tips?? :D
Jeg er sjokoman. :nemlig:
Gerd sa for siden:
Jeg og VAR sjokoman før jeg begynte på ketolysekuren. Jeg anbefaler deg ikke å erstatte søtt med annet søtt. Det vil fortsette å trigge søtbehovet. Godteabstinensene kan vare fra noen dager og til et par uker... Og dersom du klarer å holde deg unna søtt og vinne over suget er det det beste tipset jeg kan gi... Og en stor seier for deg :D
Ta deg heller en ostebit... det gjorde jeg :)
Joika sa for siden:
Jadajadajada. :humre:
Ketolysekuren var i fjor. Har oppdatert litt på profilen min nå.
Jeg vil ha noe å skeie ut med. Selv om det er best å kutte ut. For det har jeg gitt opp. :nemlig:
jeef-micro sa for siden:
Jeg drikker et glass vann eller en kopp te jeg...
men om du vil ha noe godt, så er det oppskrifter både på marsipan og kokosboller på oppskriftforumet;)
Joika sa for siden:
Te? :dåne:
Vann?? :sjokk:
Men finnes det ikke noe man kan lage fort? Som feks nå?? :sparke:
Joika sa for siden:
Det var da sparsommelig med smileyer her da...
ryli sa for siden:
Sjokoladekake?nomma sa for siden:
Har hjulpet meg noen ganger..
Carisma sa for siden:
Ostechips!
Joika sa for siden:
Jeg lurte på å kjøpe en sånn Toro-greie med brownies ja. Det er derfor jeg er her da! Så jeg IKKE gjør det.
Gi meg styrke! :o
ryli sa for siden:
Syns du skal ta deg noen pastiller, jeg. :knegg:
Joika sa for siden:
Ostepop??
jeef-micro sa for siden:
eggedosis da?? med splenda i steden for sukker...
så kandu ha i litt kakaopulver
ryli sa for siden:
Løp og kjøp! Hvis du steker browniesen på over 230 grader, så dør alle karbohydratene, og da er det bare å spise. :namnam:Joika sa for siden:
Pastiller er jo faktisk et bra tips. Noen ganger er det vanskelig å se det åpenbare.
Joika sa for siden:
Neihei... ?
Joika sa for siden:
Kan man bruke sånn "Canderel" og tror du?
ryli sa for siden:
Jo, det har jeg lest et sted. Sikkert her på forumet, nei mulig det var på grete roede, kanskje.jeef-micro sa for siden:
det må vell gå bra...
Joika sa for siden:
Gå hjem! :mad:
ryli sa for siden:
Er du ikke glad i meg mer?Carisma sa for siden:
Nei, skjær osteskiver, legg de på en ovnsplate, stek i ovnen til de smelter, krydre og avkjøl. puh
nomma sa for siden:
JA, det er kjempe godt.. :spisesnak
Bulldog sa for siden:
Bare hvis man steker dem lenge nok. 6-7 timer burde holde...
Carisma sa for siden:
Ja, og husk at alt man spiser om natten, når det er mørkt teller ikke fordi man ikke kan se det! :lol:
jeef-micro sa for siden:
viss ikke kan du veie opp med å ta en cola light til...
for ikke å snakke om det du spiser for å "rette opp" kanten på kaka for at den skal bli ben... det er ikke der karbene ligger...
Carisma sa for siden:
Nei, selvfølgelig ikke! De ligger jo på den laveste kanten, den har jo sunket ned av tyngden! :D :D
jeef-micro sa for siden:
Jepp.. Det er en grunn til at kaka synker ned på midten :D
lokkebiff sa for siden:
:lol: :lol: :lol:
Smula sa for siden:
Ja, også hvis man spiser noe veeldig usunt og så spiser noe sunt rett etterpå, så forsvinner vel det usunne ut med det sunne, hva? ;) Bare ren, skjær logikk, det.
Fra spøk til Halvor, jeg er også i prinsippet sjokkoman, men jeg har IKKE hatt lyst på søtt siden jeg startet. Ok, så er det kun dag 2, men likevel?
Tror at hvis jeg kan momse litt baconcrisp en gang i blandt, skal jeg være ganske fornøyd.
Men er det mange som sliter med søtsug her? Og kommer det snikende etterhvert eventuelt...?
Ser det er mange gode oppskrifter her som ser fristende ut, men så lenge en ikke er sugen er det jo like greit å stå over.
Pc-snuppa sa for siden:
Hei!
La inn en oppskrift på sjokolademousse som er god og fryse ned i porsjonsbegre, for da har du en porsjon is m ca 1 1/2 karb. pr porsj. HER er den:
Hei alle sjoko-elskere!
Jeg har laget min egen oppskrift på sjokolade mousse som jeg vil dele med alle her inne!:) Den kan også fryses ned til is uten at det blir krystaller i den.
Håper det smaker:)
Sjokolade mousse (4-5 porsj.)
(Ca.19 gr netto karboh. i hele oppskriften)
85 gr. sukkerfri mørk sjokolade
(Cavalier, fås på helsekosten, 25,- kr. platen, men skal man kose seg så skal man kose seg...:D )
85 gr. sukkerfri lys sjokolade
(samme merke som over, eller andre merker dere kjenner til eller foretrekker da..)
1/2 dl fløte
3 eggeplommer
2 dl. pisket kremfløte med ca to ts. søtstoff
3 eggehvitter stivpiskes med bittelitt salt for ekstra stivhet (men ikke nødv hvis du ikke vil..)
2 ts. god kakao for litt ekstra fyldig smak (kan droppes)
Fremgangsmåte:
Smelt sjokoladen sammen med fløten over svak varme. Ha i de frivillige teskjeene med kakao nå og rør/visp til det ikke er klumper. Avkjøl litt til lunken/kald. Bland inn de lett vispede egeplommene. Avkjøl helt til kald. Tilsett den vispede kremen forsiktig litt etter litt i sjokolaaden, slik at den blir kremete og fin. Tilslutt vendes de stivpiskede eggehvittene FORSIKTIG inn i sjokolade kremen slik at alt er luftig men godt blandet.
Hell i en lekker glassbolle (ikke i en glassbolle som lekker...:p :p )for spising som moussedessert, og la den stå i minst tre timer tildekket i kjøleskap.
Jeg har plastbegre igjen etter min tid som sukker-oliker hvor jeg spiste kos-begere m sjokoladepudding osvosv. De bruker jeg nå til og fryse ned restene etter desserten eller lager porsjoner med sjokolademuuusen i, for da har jeg en dessert liggende i fryseren klar til konsumering...
(sje-lurrpp...:D )
Fryser du ned porsjonsbegere, la begeret stå på benken 10-15 min. så den blir litt mykere. Skal du spise den med eeeen gang du tar den ut av fryseren, er den ganske så hard. Hvis begeret står på benken i 20-30 minutter er den sjokolademousse igjen uten at den er rennende! Tadaaaa...
PS! Du kan legge moussen i porsjonsbegerene og la de stå i kjøleskapet i de tre timene FØR du putter dem i fryseren. Men du MÅ ikke gjøre det. De blir like gode hvis du fryser dem ned med en gang. Men moussen blir nok bittelitt luftigere hvis de får stå de timene i kjøleskapet før du fryser dem ned. Syntes og merke en bitteliten forskjell...
PPS! Prøv også og lage med Cavalier Hasselnøtt Milk i stedet for melkesjokolade. Uhmmm det også
Hørte jeg noen sa <>????
Enjoy allesammen!! :hearts:
OBS!
Ikke glem at noen reagerer på maltitol, som det er i Cavalier sjokoladen. Prøv deg frem med hva du tåler, eller bytt ut sjokoladen i oppskriften med mørk sjokolade hvis du tåler litt mer karbo. Men bruk da litt mer fløte i oppskriften slik at den ikke blir bitter i smaken(med mindre det er det man liker da)
Ellers så kan dere jo bare lage deres egen vri på denne oppskriften, etter hva dere tåler og liker!
Lykke til folkens
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.