Badevekten er veldig unøyaktig ser det ut som... Nå nettopp viste den en forskjell på over 1 kg!!
Har noen av dere en bra badevekt dere vil tipse meg om? Har sett litt på Bosch PPW2200, den kom høyt på TV2 Hjelper Deg og var mest nøyaktig på måling av fettprosent.
Hvilken av dem bruker du da? Var innom i alle fall én av de sidene du linker til i går. Var på rett spor da skjønner jeg...:) Har blitt veldig opptatt av at hvis jeg først skal veie meg, får vekten fafo meg være nøyaktig! Jfr. vekttallene mine i signaturen...
Ser at BC 543-modellen er 3-400 kr billigere på Treningspartner enn de to andre stedene - er den bedre enn den runde?
Ikke meningen å røske opp en gammel tråd, men hvordan er UM-073 Fitnessvekt? Koster 499 på XXL. Er den nøyaktig? De hadde 543 til 1199, men det er egentlig altfor dyrt for meg som er student :P
Vet du, jeg kjøpte en vekt til 250 kr fra Ellos, og den er supernøyaktig, så lenge den får stå på samme plassen hele tiden. Men jeg må beklage, jeg kan ikke svare deg på spørsmålet ditt.
Takk for svar! Er jo bare å prøve :P De fleste vekter bør stå på samme plass hele tiden, det er jeg klar over (og vannrett, men da snakker vi analysevekter :P)
Ja, det nytter ikke i en bygård fra 1860 ... :o. Men min er en helt ukomplisert digitalvekt uten noen fancy ekstrafunksjoner, og jeg har testa den behørig, gått på den ti ganger, ikke et grams avvik :D
Skal man finne ut om vekten er nøyaktig nytter det ikke å bare hoppe av og på den x antall ganger. Skal vekten ha en nøyaktighet på f.eks. 200 gram, kan du teste det ved å hoppe på vekten et par ganger, sjekke at den måler det samme hver gang og så drikke 3 dl vann, som utgjør 300 gram. Da skal vekten vise avvik. Det gjør dessverre ikke min vekt fra Bosch.
Vel, jeg har faktisk testa det også, men poenget mitt er vel mer det at så lenge jeg bor i en gammel og skakk bygård, og ikke kan flytte rundt på vekta, så er det greit å ha bekrefta at den viser det samme flere ganger på rad. Ikeakvekta til førti spenn som søstra mi har kan vise typ opp til en halv kg forskjell med bare noen sekunders mellomrom selv om man ikke beveger den en cm.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.