Traxior sa for siden:
Som arbeider og fagforeningsidiot, så ville jeg benytte sjansen til å kunne ønske alle her inne en god 1.Mai. Pris hva dere har fått, og minn alle de som har stått på for oss i tidligere år.
Traxior sa for siden:
Som arbeider og fagforeningsidiot, så ville jeg benytte sjansen til å kunne ønske alle her inne en god 1.Mai. Pris hva dere har fått, og minn alle de som har stått på for oss i tidligere år.
Grethe B sa for siden:
Ha en nydelig 1.mai du også!!:)
chili sa for siden:
... her var det ikke mange som slang seg på!
Fortsatt god fest! .. får jeg si, da. :D
Carisma sa for siden:
Som odelsjente er det skjellsord jeg hører! :D Nå er det noen år siden jeg bodde på gården, og kommer ikke til å overta, men for meg vil alltid 1. mai være en dag du skal kjøre på jordet eller på andre måter vise avstanden til arbeiderne.. fikk det inn fra besteforeldra.. :o
chili sa for siden:
:confused: Nå henger jeg ikke med... Er bønder uten fagorganisasjon..? :rolleyes:
Ellerer du den eneste som tør å innrømme at du 1: ikke jobber , 2: var ute i hagen og vannet blomster i steden for å gå på jobben i dag.
ps: jeg har gått i tog i dag... (Gratis trim OG fin brunfarge på kjøpet.)
Manina sa for siden:
Ja, bønder er kjent for det...:p
God første mai! Ja, det som er igjen av den. :)
Carisma sa for siden:
Så absolutt. En av mange "goder" bønder ikke har. I tillegg til faste arbeidstider, et innbringende og respektert yrke mm... :)
I tillegg skulle man vel fra gammelt av skille mer enn i dag mellom bønder og arbiedere. Og å feire 1. mai var ikke noe bønder gjorde, siden det er arbeiderens dag. Nå i dag er skillene mye mer flytende siden de fleste må ta seg arbeid ved siden av for å ha råd til å drive en gård, men jeg tviler på du fant mange av de i noe tog :rolleyes:
Solan sa for siden:
Er en stund siden jeg gikk i tog i Oslo (vel, var med og arrangerte) under parolen "Verneplikt er Slaveri". Jeg og en gjeng med totalnektere og annet vettugt pakk klarte å klemme oss inn mellom NKP og Blitz, og hadde 1. mai-togets desidert største banner. De utskremte vernepliktige langs som stod enkelte steder langs løypa satte tydelig pris på parolen.
chili sa for siden:
Stilig, Solan! Bra sted å skvise seg inn i mellom også... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.