< Tilbake til oversikten

Mageknip, kvalme og dårlig matlyst

Gladimat sa for siden:

Mageknip, kvalme og dårlig matlyst... Er det normalt å få det? Må nesten tvinge i meg maten. Jeg har aldri hatt problemer med det før! I dag gikk det 7 timer fra jeg spiste litt bacongull til kveldsmaten.. og enda hadde jeg ikke lyst på mat. Bacongull spiste jeg fordi det var det eneste jeg hadde lyst på. Frokosten klarte jeg nesten ikke få i meg heller (omelett av 1 egg og 4 baconskiver). Gjør jeg noe galt?

Jeg drikker masse vann, tar mivi total.

Gladimat sa for siden:

Glemte å skrive at jeg er i min 3. uke på Skaldemans.

mcfrogner sa for siden:

Dette er jo litt overflødig å nevne, men du spiser jo ikke akkurat mye da. Man bør jo sørge for at kroppen ikke tror at det er lite mat å få tak i slik at forbrenningen holdes høy. Jeg har også litt problemer med magen om dagen, men regner med at det går over. Går på ganske streng Skaldeman nå, nesten ikke noe grønnsaker. Til frokost spiser jeg 3 egg og en halv pakke bacon ca., til lunsj f.eks. en stor porsjon kyllingvinger med majones som dipp, middag blir ofte stekt familiedeig & baconbiter med majones/rømme ved siden av, og litt baconsvor nå og da.

Har du begynt å spise noe nytt (krydder e.l.) i det siste?

jeef-micro sa for siden:

kanskje ikke skaldemann passer for deg? mulig du bør føre til litt grønnsaker, viss det er noe du ikke blir kvalm av...

Brimstone sa for siden:

Jeg har samme problemet innimellom. Bare tanken på mat gjør meg kvalm

Gladimat sa for siden:

Jeg har alltid vært glad i mat, og spiser egentlig veldig godt! Men de siste dagene orker jeg ikke få i meg maten. Det bare vokser i munnen på meg. Kanskje det bare er en overgangsfase? Har ikke lyst til å gi opp nå, for ellers føler jeg meg i fin form. Får bare ikke i meg maten :(

Jeg synes ellers at Skaldeman er veldig bra, for jeg er en kjøtteter, og er veldig glad i fet mat :) Savner ikke sukkeret og greier meg fint uten både brød, poteter, pasta og ris.

Carisma sa for siden:

Jeg vet hvordan det er, hadde det sånn et par runder med fenon. Men kan ha det sånn på helt "vanlig" mat også jeg.... Men har du forsøkt å lese i kokebøker og på oppskriftsider etter noen nye ideer? Jeg merker at det kan bli litt at man velger de samme løsningene hver dag. Hva med en uke med asiatisk inspirasjon, godt krydret?
De aller fleste matrettene kan gjøres lavkarbo bare man justerer grønsakene og tilbehøret litt. :)

Knubbelubba sa for siden:

Jeg har det også sånn nå. Blir kvalm bare jeg tenker på å spise fett. Har bare spist fett og protein, ikke frukt eller grønt i det hele tatt.

jeef-micro sa for siden:

Kanskje det kan være greit å tilføre litt brokkoli eller blomkål eller noe annet med gode karber? mulig skaldemann blir litt ensformig?

Nille sa for siden:

Da bør du absolutt få i deg grønnsaker, men IKKE frukt. Da blir du bare dårligere i magen dessverre.
[color=purple][/color]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.