Adele sa for siden:
Har nå holdt på i snart to uker, og gått ned 3 kg.
Er dette lite?
Hva opplever dere?
Adele sa for siden:
Har nå holdt på i snart to uker, og gått ned 3 kg.
Er dette lite?
Hva opplever dere?
annemerete sa for siden:
Har variert litt hos meg, men har snart gått ned 11 kg siden 5 mars, og jeg er fornøyd med det. Har også stått stille en uke, og den siste uka nå har jeg gått ned 0,5 kg.
Så dette er nok veldig individuelt.
mofe sa for siden:
3 kilo er veldig veldig bra!
Husk på at vektnedgang og tempo har mange, mange faktorer. Alder, forbrenning.. og ikke minst hvor mye du skal ned. For de fleste er det også ofte slik at man går mye raskere ned i begynnelsen. Det er også helt vanlig med et platå etter noen uker, hvor alt står bom stille..
Så ikke bruk det hvor mange kilo andre har gått ned, som en pekepinn på hva du selv synes at du bør gå ned! :)
Adele sa for siden:
Takk takk for svar.
Alltid kjekt å høre hva andre opplever, selv om det ikke kan sammenlignes.
Tette80 sa for siden:
Jeg har holdt på i 2 uker til mandag, og har totalt gått ned 4,5 kg. Er kjempefornøyd med det!!! Det syns jeg du å skal være ;)
moinx sa for siden:
Har oxo holdt på i 2 uker til mandag, jeg har gått ned 4,5, veldig fornøyd!!!
Luska sa for siden:
Jeg går ned i overkant av 1kg pr uke (sånn ca). Første uken gikk jeg ned 3kg. Har nå gått på kuren i 5 uker, og har gått ned 8,2kg. Veldig fornøyd :D
stinasol sa for siden:
første ukene går man ned i vann og avfallstoffer så da kan
det bli stoore vekt tap (som oftest mer jo større en er)
etter det blir det mindre i uken...jeg ligger på ca 1 kg ned i uken
noen ganger stopper det opp litt mens andre ganger mister jeg mer
men du skal være kjempe fornøyd så langt..mange går
ikke ned mer enn noen 100 g i uken men syns ikke det er
riktig å tenke at det er lite eller noe å være missfornøyd med
kroppen jobber og må få alt på plass også :ja: så lenge man går
ned så :heia: :rolleyes:
Nille sa for siden:
0,5 - 1 kg pr uke er normalen, og det beste for kroppen. Huden skal jo følge med også ! Noen tar av mer - andre mindre. Tar man av mye pr uke får man som regel flere platåer enn om man tar av mindre pr uke... Ditt resultat er flott !! :)
mliaz sa for siden:
eg ha gått ned 4,5 kg på 15 dager... (med ketolyse)
og totalt 6,5 kg siden 10.04. (delvis lavkarbo)
er nede på 74,1 kg i dag. har bare 4,1 kg igjenn til målet er nådd :)
Har gått ned litt for mye på kort tid føler eg. Så har lagt inn spise dager.
Carisma sa for siden:
I begynnelsen mister man som regel mye vann. For min del 3-3,5 kg.
Icerus sa for siden:
Har gått ned til sammen 13 kg siden august i fjor. Men hadde en lang pause i midten. Og nå, har jeg vært på et platå i snart 3 uker.. Men det løsner sikkert snart ;)
Kula sa for siden:
Jeg har gått ned 30 kg på 36 uker, og er snart i mål...
lokkebiff sa for siden:
Jeg gikk ned 24 kilo på 12 uker.
[font=Comic Sans MS][/font]
Holdt så denne vekta i 1,5 år, og nå er det de siste kiloene som skal bort.
[font=Comic Sans MS][/font]
Siste uka: Minus 2,5 kilo.
Moder'n sa for siden:
Jeg har gått ned 3,8 kg denne første uken, og er nå nede på 85-tallet - kan ikke huske sist jeg så det tallet på vekten! Så jeg har føke rundt i super-humør og føler meg såååå motivert og lykkelig! Føler meg jo lett som en fjær :D
I går prøvde noen å friste meg med nystekte vafler, men hurra - jeg følte ikke det minste sug engang! Helt fantastisk. Knærne har sluttet å smerte, ryggen har sluttet å verke, i det hele tatt har jeg fått livet mitt tilbake og ingenting skal stanse meg før jeg er i mål. 15 kg til så er jeg fornøyd, 20 så er jeg lykkelig ;)
Smula sa for siden:
Jeg har også gått ned 3 kg på to uker og lurte på om det var litt lite... men det er det ikke altså?
Nille sa for siden:
De fleste tar av 1,5 - 2 kg første uka, så ligger de på 0,5 - 1.5 kg pr uke. (Det er snittet. Noen tar av mer, andre mindre).
Rent fysisk er det aller best for kroppen å IKKE gå ned mer enn 1,5 kg pr uke. Dette fordi bl.a. hud skal følge med. Men nå er det jo slik at vekttap ikke er noen jevn affære. Noen uker kan det gå mye, andre uker lite. Det er jo det endelige resultatet som betyr noe. Ingen er like. Bl.a tar menn fortere og mer av enn damer. De som har mye å ta av tar som regel av fortere og mer enn de som har lite å ta av. Det verste man kan gjøre er å sammenligne seg med andre.
Smula sa for siden:
Takk, Nille. :)
Du har sikkert rett i det med sammenligning, men det er veldig fort gjort - spesielt på et slik forum. Jeg bekymrer meg veldig lett for sånt, tror jeg og når jeg leser andres poster begynner tankene å spinne:
Hvorfor har de gått ned så mye? Spiser jeg nå riktig? Hva hvis jeg får i meg for mye karbohydrater?? Slike ting...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.