< Tilbake til oversikten

Min lørdagssprekk!

annemerete sa for siden:

Har vært på besøk i dag til en slektning. og siden hun vet at jeg slanker meg så hadde hun forbredt seg god, og i beste mening. Hun hadde vært på Mcdonalds og kjøpt yoghurt men biter av bær oppi. Og var så glad for at hun hadde kjøpt noe hun mente var sundt og bra for meg. Så jeg hadde ikke samvittighet å la være å ta en slik da. Men satt med en litt vond følelse i magen, for jeg er ganske sikker på at dette her ikke var noe bra for meg. Fant ikke noe leselig varedeklrasjon på den, men en masse tegn om noe om gr, men skjønte ikke hva det var for noe.

Men har testa meg i kveld, og jeg er fortsatt i ketolyse. Men det er vel ikke sikkert det slår ut før i morgen heller.

Titti sa for siden:

Tror ikke den ødelegger all verden altså. Det er sikkert sukker i den ,men sikkert ikke like ille som en sjokolade liksom. Du kan jo spise bær og litt yoghurt på ketolyse, så litt ekstra karber en dag burde ikke utgjøre så mye. Stopper det opp litt er det bare pga vannet, bare vært ekstra flink de neste dagene og drikk masse vann! :ja:

annemerete sa for siden:

Nei, får virkelig ikke håpe det! Har ikke hatt en enste sprekk, men føler jeg har hatt det i dag.

Summer sa for siden:

Det er ikke annet å gjøre enn å riste av seg følelsen og fortsette videre som om ingenting var hendt.

Carisma sa for siden:

Det er nok ikke verdens undergang nei. Jeg var på bursdag i helga, og hadde fått forespeilet at det skulle være grillmat. Men så gadd de ikke, og serverte PØLSEHORN! Det absolutt værste... :( :mad:
Og jeg var så sulten at jeg bare måtte spise... Også ble jeg sur på meg sjøl og spiste kake etterpå. :p Så jeg er ute av ketose. Men spist er spist, vi får bite tenna sammen og ta det som erfaring. :D

annemerete sa for siden:

Er ikke så lett dette her ,når man er i selskap eller bare på besøk hos noen. For vi vil jo ikke virke uhøflige heller da. Med familiebesøk eller bursdager har det gått greit, for de fleste vet at jeg slanker meg.

Men jeg har sjekka meg hver dag siden Lørdag, og jeg er fortsatt i ketose selv etter den yoghurten.

Gerd sa for siden:

Det skal vel mer enn enn yoghurt til å gå ut av ketose... :)
Jeg spiste vanlig kake på lørdag, men jeg kaller det ikke en sprekk for det. Jeg valgte det selv. Og jeg tenker litt på at en kakebit en sjeeeelden gang gjør ikke noe. Det hadde vært verre viss det hadde vært hver dag....

Carisma sa for siden:

Jepp, litt det jeg tenkte også. Også fyllte jeg på med jordbærene som skulle være til isen i stedet jeg, for å fylle opp tallerkenen liksom. (og skrapte litt av bærene av marengskaka også :D ) Så jeg spiste hvertfall mer sunne ting enn usunne, selv om det ble aaaaalt for mye karber.
Også har jeg superkort lunte i dag, og veit det kommer av sprekken...

Smula sa for siden:

Jeg hadde en uvillig sprekk på mandag, jeg.
Skulle bort til middag til en venninne, og jeg hadde liksom ikke sagt noe om denne dietten. Dessuten trodde jeg vi skulle grille, og da ville jo saken vært biff (bokstavelig talt), og jeg kunne spise "vanlig".

Men så hadde samboern maten allerede klar da vi kom, og siden han hadde disket opp med tre retter, følte jeg at jeg ikke kunne begynne å si noe da.

Til forrett var den en lefse med spekemat og grønnsaker, og den måtte jeg nesten spise opp, syntes jeg. Så var det torsk med grønnsaker og makaroni, tok en liten skje med makaroni og lot halvparten ligge igjen.
Til dessert var det is med bjørnebær og kiwi og jeg tok en skje is og bjørnebær.

Så da jeg kom hjem fryktet jeg selvsagt det værste, og tidligere har jeg alltid vært sånn at jeg har tenkt "Jaja, nå er skaden allerede gjort, nå kan jeg likegodt fortsette å stappe i meg all den sjokoladen jeg kommer over (Jada - har sjokolade i huset, men har ikke rørt den på tre uker), men merkelig nok var jeg ikke fristet da jeg kom hjem. Men sulten var jeg, for jeg hadde tross alt ikke spist veldig mye til middag, så jeg laget meg speilegg og skinke og da jeg testet dagen etter, var jeg ennå i ketose.
Og jeg har gått ned en halv kg denne uka, så jeg var kanskje veldig heldig tross alt?

Måtte bare få det ut et sted... :rolleyes:
Hadde vært kjekt å høre hvordan flere takler eventuelle sprekker, så det blir lettere å unngå.

Carisma sa for siden:

Jeg sprakk litt i dag :( Har et helvete på jobb om dagen, og var utrolig sliten etter jobb. Også måtte jeg bli med sambo og shoppe klær til ferieturen etter jobben. Så vi bestemte oss for å få noe mat npr vi først var i byen. Så jeg bestillte hjemmelaget burger med salat i stedet for poteter, og tenkte å la brødet ligge. Mens så var det ganske tynne loffskiver i stedet for brød... også plutselig spiste jeg de visst opp :o :o
Utrolig teit av meg siden vekta står helt stille for tida. Men spist er spist.

Smula sa for siden:

Carisma - hvor lenge har du holdt på? Ikke med loffspisingen, da, men på kuren altså? Og hvor lenge har det stått stille?

Hvis det bare var et par loffskiver, er det vel ikke superkrise forhåpentligvis.

Carisma sa for siden:

Jeg har holdt på i snart 6 uker med ketolyse, men har spist litt on and off fedon-stil siden høsten 2004.
Har stått stille i litt over en uke nå, men trening pleier å løsne det så skal ta en intens spinning time i dag. Men jeg har insulinresistens og PCO så det går generellt saaaakte.... :o

Smula sa for siden:

Ah ok, bare en uke altså - lurte på om det var mye lenger det hadde stått stille. Men da går det nok oppover igjen snart! Eller NEDOVER, da - huff, her må en passe på terminologien!
:p
Ser du har tapt 5 kg (det er jo flott!) er det på de seks ukene, eller inkludert Fedon?

Carisma sa for siden:

Det er de siste seks ukene. Jeg hadde en to ukers periode med "vanlig mat" før jeg gikk på ketolysen, så det dro på seg litt igjen da. :o
I høst var jeg enda et stykke under der jeg er nå, men så kom jula da.... :o :o

Smula sa for siden:

Jo jo, men fem kg på seks uker er da bra! :)
Jeg har gått ned 3,5 på 3 uker, så det går ikke akkurat superfort her hos meg heller, men det går da i riktig retning foreløpig.
Jeg forbredere meg også mentalt på en stopp snart.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.