< Tilbake til oversikten

Svimmelhet og matthet

Smile sa for siden:

Jeg har fulgt lavkarbodiett i seks dager nå,og har ikke følt sult EN gang. Virker som appetitten forsvinner mer og mer for hver dag. Jeg har likevell spist tre ganger om dagen. Spiser hovedsaklig egg og kjøtt av alle slag. Passer også på å få i meg endel grønsaker. Resultatene er forbløffende! På seks dager har jeg gått ned 4 kilo! Tror nesten ikke det er sant. Buksa strammer ikke fullt så mye lenger. Det jeg undrer på er hvorfor jeg føler meg så elendig om morgenen? Matt og svimmel...Og null lyst på mat. Men spiser likevel for ei stund etter jeg har spist føler jeg meg bedre. Har også fått en rar søtlig smak i munnen...Litt ekkelt.Er det mulig at jeg er i ketose selv om jeg har spist grønsaker? For jeg vil ikke være i ketose..... Ammer nemlig.Noen som vet?

Monen sa for siden:

Du kan fint havne i ketose selvom du spiser grønnsaker. LIgger du på under 20 KH om dagen er du nok hvertfall ganske sikkert i ketose! Og du har jo fått knallbra resultater også! Ta en ketostix for å sjekke. Er du i ketose må du nesten justere opp KH litt..

Jeg blir selv slapp og tiltaksløs i ketose, men jeg vet ikke hvorfor..

Smile sa for siden:

Men om man er i ketose skal man ikke etterhvert få mer energi da? Syns jo det er flott å få så raske resultater,og er redd for å legge på meg igjenn om jeg øker på karbene. Har enda 10 kg jeg vil ha bort. Jeg merker foressten at jeg får mer energi om jeg går meg en tur.Etterpå er humøret og energien på topp. Litt skummelt å miste matlyssten da.....Så da er jeg vel i ketose da... Skal kjøpe sånne stix i morgen.

Nille sa for siden:

Svimmel og uvell = abstinenser (mangel på karbohydrater) - pleier å gi seg etter noen dager - eller en ukes tid. Noen sliter lenger. Og du ER i ketose når ud føler deg slik - i tillegg er smaken i munnen et sikkert tegn ! Det behøver du ikke kjøpe stix for å bevise. Men kanskje det er greitt å ha stix for hånden siden du IKKE vil være i ketose !

Pøs på med mer grønnsaker/urter/nøtter så du kommer deg ut av ketosen om du ammer !

Bee sa for siden:

Signerer!!

Huldr sa for siden:

Jeg er i ketose om jeg ikke spiser litt brød eller andre karbohydrater. Grønnsaker og nøtter er ikke nok til å få meg ut av ketose. Jeg ville spedd på med en skive speltbrød, evt en eller to Lindbergskiver, naturris eller noe frukt daglig. Eller litt mørk sjokolade ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.