< Tilbake til oversikten

Sorbitol i tannkrem

Bee sa for siden:

Husker ikke hvem det var som skrev at hun suttet på litt tannkrem for å få bort vond smak i munnen, men jeg tenkte i hvertfall at det var en god idè.

Kjøpte en solidox frisk pust for å ha i veska, men etter å ha lest innholdsdeklarasjonen ser jeg at den inneholder sorbitol. Det er jo et av de ikke-tillatte søtningsstoffene på kuren.

Finnes det tannkremer som IKKE inneholder sorbitol da? Har bare den ene sorten i hus, så får ikke sjekka.:rolleyes:

lokkebiff sa for siden:

rekker opp handa

sma sa for siden:

Vet du, jeg sjekka det jeg også. Hun svarte i en tråd jeg laget ang tyggis. Jeg bruker aquafresh, og det er sorbitol i den også..

lokkebiff sa for siden:

MINIMALE mengder, så det teller ikke...

Carisma sa for siden:

Jeg tror man blir rimelig dårlig før man får i seg nok tannkrem til at den sorbitolen skal gi noe karbeutslag..... :frosk:

Bee sa for siden:

:lol:
Så da kan jeg bruke det som "tyggis" da?
Er jo langt i fra store mengder det er snakk om.

nøtta sa for siden:

men er det så mye bedre enn tyggis ? :o blir khd betydelig redusert ?

Trixie sa for siden:

Jeg har lett land og strand rundt etter tannkrem uten kunstige søtningsstoffer. Har funnet to typer:

• Si-Ko - smaker som det lukter hos tannlegen, litt sterk egentlig
  • Kingfinsher Mint - helt ok tannkrem

Trixie :)

Bee sa for siden:

Hvor får man kjøpt disse da?

Smula sa for siden:

Når det gjelder å få frisk smak i munnen, hva med de små Frisk tablettene, noen som har sjekket dem?
Enn munnspray?

lokkebiff sa for siden:

Xylitol.....

Smula sa for siden:

Mjaaa.... og så da?
Det er altså ikke bra? :forvirret

lokkebiff sa for siden:

Njet...:nei:

Trixie sa for siden:

Si-Ko -> apotek
Kingfisher Mint -> helsekostbutikker, denne fåes også med eller uten fluor.

Trine :)

Bee sa for siden:

Kjøpte Weleda sin tannkrem på helsekost da den ikke inneholder sorbitol.

Stod utenpå at den hadde en frisk mentol-smak. BLÆÆÆH!!
Det smakte ugress. Helt forferdelig.

Bare en advarsel i tilfelle flere skulle vurdere den. Fikk dårligere smak i munnen etter å ha smakt på den enn jeg hadde fra før.

donjuanwannabe sa for siden:

Jeg bruker Zendium Fresh+ White. Jeg er ihvertfall meget fornøyd med den.

Photobscura sa for siden:

Spiser dere tannkremen?

Unnskyld meg, altså, jeg måtte bare kommentere dette. Når man skal vurdere tannkremen sin på denne måten, så grenser det kanskje bittelitt til hysteri...
:)

lokkebiff sa for siden:

I do... :snill:
[font=Comic Sans MS][/font]
Altså jeg bruker bittelitt dersom jeg føler jeg stinker, og skal prate med folk. Så jeg har alltid en tube med meg, som jeg sutter litt på fra tid til annen...:lol:

Photobscura sa for siden:

Oi!

Jeg er litt sær da. Jeg virkelig hater menthol- og peppermyntesmak..!!! Jeg er litt alene der for å si det sånn, men så lukter da også munnen min lavendel og timotei fra naturens side (:confused::confused::confused::p:lol:)

Jeg har drukket for mye kaffe i dag...

lokkebiff sa for siden:

Nå fikk jeg en idè til en ny tråd....:lol:;)

Carisma sa for siden:

Jeg har tenkt akkurat det samme! Og om dere spiser den, det må da bli helvete i magen??
Jeg blir uggen bare jeg tenker på det! :eek:

lokkebiff sa for siden:

:lol:
Altså (og nå prater jeg bare for meg selv) jeg spiser ikke tannkrem som et lite mellommåltid!!
Når jeg har behov for det, trykker jeg ut en liten "dert" på handa, og slikker i meg. "derten" er på størrelse med en liten ert, og blir gnidd rundt i munnen slik at jeg føler at smaken blir bedre i munnen.
Dette kan hende jeg gjør 3-4 ganger i løpet av en hel dag, så èn tannkremtube varer leeeeenge!!

Carisma sa for siden:

Hva skjedde med god gammeldags munnspray? :p

lokkebiff sa for siden:

Tja... si det....:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.