Sprudle sa for siden:
Du verden...
lokkebiff sa for siden:
Det må jeg si....
stinasol sa for siden:
Jada,bare vent til den STOOORE sensasjonen kommer nå
wow det funker,kroppen har det bra osv osv
før eller siden må de nok bite i det sure eplet(kremt..poteten) :D
Summer sa for siden:
Jøss, det må jeg si ...
Begod sa for siden:
Du verden :eek: dog greide de ikke å la vær å drite bittelitt på draget:
Carisma sa for siden:
Jeg tror de blander litt?
Valeriana sa for siden:
Når kroppen danner ketonlegemer av fettsyrer dannes det tre ulike typer. To av dem kan kroppen bruke som energikilde, men den tredje typen som er aceton, kan ikke kroppen utnytte og den blir skilt ut som et avfallsprodukt. Det er derfor vi puster ut aceton under ketose.
Carisma sa for siden:
Ja, men de påstår blodet ble surt? Mener å ha lest her inne at det er noe helt annet.
Tussa sa for siden:
I den artikkelen står det:
- "gjerne mye mettet fett, som bacon, fløte, rømme".
Men det gjelder ikke alltid, gjør det? Feks etter Fedons metode er det ikke fløte og rømme som gjelder, men magrere produkter?
Valeriana sa for siden:
Ketonene er syrer så det stemmer at de kan gjøre blodet surt. Men i hvor stor grad det skjer tør jeg ikke si noe om.
Carisma sa for siden:
Nei, hvis du leser linjen over så motsier de seg selv kraftig i løpet av de to da :D
Magre oster, cottage cheese -> fedon
Bacon, fløte rømme -> Atkins, ketolyse
Tussa sa for siden:
Ja, det var sånn jeg hadde forstått det ja :lol:
Carisma sa for siden:
Og det jeg lurer mest på.. De sier de har nå et alternativ både for lavkarbo og lavkalori... Men utfra det de presterer i artikkelen, hvordan er da rådgivningen man får i selve opplegget?? :confused: :confused: :confused:
nøtta sa for siden:
men altså hva med oss som ikke får aceton ånde under ketose ? hvor blir det av ? gjennom svetten (merker ingen forandring jeg..... eneste er at jeg får en mild (ekkel) søtsmak i munnen ....
Manina sa for siden:
Jo, de er nok på gli, men lurer også veldig på hvordan disse rådene vil arte seg i praksis for dem som altså velger "lavkarbodietter" hos dem.
Sprudle sa for siden:
Du sier noe der, Manina... Jeg har helt klart ikke nok tillit til dem til å satse på vektklubben deres, men det var artig å se at noe er i ferd med å skje der ute :)
kokkeline sa for siden:
meld dere på et gratis 12 ukes kurs så får dere se hele uke menyen det er utregnet med karbo , prot og fett,,,,,,,, det gjorde jeg av ren nyskjerrighet ... da må du velge mellom lavkarbo eller ikke
Nille sa for siden:
Flott at de beveger seg i lavkarbo retning, men først bør de kanskje sette seg litt bedre inn i ting. Jeg reagerer spesielt på dette:
Hvem spiser mer grønnsaker enn oss (utenom Skaldeman da) ?? Her er den vanligste feilen når de skal presentere lavkarbo. ALLE (til og med Atkins etter 1990 - som de ikke har lest fordi de i beste fall har skummet den norske utgaven som er utdatert og gammel) anbefaler først og fremst gode oljer og fet fisk. Og begrenset av bacon (pga salt og tilsatt sukker i prosessen) og fløte (fordi fløe har vist seg å hemme vekttapet) . Å jeg kunne å ønske at vi kunne komme vekk fra det "fløte og bacon" stempelet !!