C.D sa for siden:
[LEFT]Halloen.
Har vært på flere fitness forum og sider, og lest artikler og innlegg folk har skrevet med gjevne mellomrom. Har vært lite motivert til dette maratonet av kaloritelling de fleste snakker om når det gjelder deffing. Kom tilfeldigvis over en artikkel som ble skrevet av en som mer eller mindre fulgte atkins-filosofien, og jeg syntes det hørtes fornuftig ut, så here I am..
Jeg startet mer eller mindre for to dager siden, og har holdt meg unna karbohydrater i stor grad, i tillegg til at jeg nå drikker mye mer vann enn ellers.
Har lest igjennom induksjons-tråden flere ganger, og er inneforstått med konseptet.
Har spist knekkebrød til frokost i over ett år, tåler ikke brød så godt. De siste to dagene siden jeg startet, har jeg forsatt med å spise disse, men økt påleggsmengden og kuttet ut brunost etc. Jeg spiser 4-5 knekkebrød pluss en kopp kaffe eller to til frokost.
Knekkebrødet er av typen ryvita sport - er ikke helt sikker på næringsinnholdet, men er noe i denne www.weightlossresources.co.uk/calories-in-food/bakery-products/Ryvita-Rye-Crispbread-with-Sesame-Seeds.htm gata, altså drøy 5 karber per knekkebrød. Tenkte i utgangspunktet ikke så mye over dette før i dag, og bestemte meg for å sjekke dette ut. Er det for mye karber i dette brødet? Sprenger jo 20grams-barrieren relativt kjapt på dette :P Blir også fort sulten igjen egentlig.
- Jeg er glad i å smøre meg mat om morgenen, havregryn med melk/havregrynsgrøt er jo ypperlig, men faller ikke helt i smak. Finnes det andre brødtyper/knekkebrød uten karbohydrater? Jeg foretrekker som sagt å smøre mat, men er åpen for forslag.
Ellers blir det kjøtt med salater til middag, eggerøre, salater etc til lunsj og generelt mat rik på protein og fett, jeg drikker nå kun vann. Jeg pugger mat-tabellen deres her, slik at jeg får holdt meg unna mat med mye karbohydrater. Drikker ofte vørterøl etter trening, da jeg synes det er forfriskende, men om den består 9% karbohydrater, er vel det bare å droppe?
Trengingsmessig varierer det mellom lange turer, sykling, svømming og jogging, pluss generell trening som situps osv. Kommer til å blande inn endel enkel vektløfting også.
Det eneste jeg føler jeg veiledning til foreøpig er frokosten.
Er det "game ove"r om jeg spiser 10gram karbohydrater for mye?
Takker for all eventuell hjelp!
[/LEFT]