< Tilbake til oversikten

Kjapp-og-enkel mat

Smil sa for siden:

Jeg trenger noen tips til enkel mat å ha med... Ha med på f.eks tur i skogen, på shopping osv

Syns dette er noe av det vanskeligste. Spesielt når jeg er ute med barna, jeg kan liksom ikke bruke all verdens med tid til å forberede og tilberede mat til meg selv, jeg har nok å gjøre med 3 barn som skal ha mat/klær/skift.

Et annet eksempel er ute på shopping. Nå i sted så hadde vi en avtale på sykehuset, etterpå dro vi innom IKEA ... tiden gikk, og jeg var sååå sulten. Men kommer ikke på noe kjapt å spise som er "lov"

Det jeg har kommet på selv er å ha en atkins-bar i vesken, men er dette fy-fy ??? ( tar hvertfall 0 tid å forberede , hihi :D , og er et lite kjapt måltid )

Kom med tips er dere greie :)

lokkebiff sa for siden:

Ferdiggrillede kyllinglår er genialt; Tar liten plass, er godt, metter, kan spises både varm og kald!
[color=green][/color]
BTW: Velkommen hit og lykke til!!:)

Tette80 sa for siden:

Hei!

Er litt i samme situasjon som deg...2 barn og en del på farten. Det letteste syns jeg er å lage en liten salat dagen før, eller på mårran. Bare helt enkelt...i dag ble det litt grillet kylling, noen revne rapidsalatblader og lit finhakket blomkål. 1,2 gram karbohydrater og jeg ble ganske mett med et stort glass vann til, mens alle de andre på besøket lesset innpå med pannekaker med krem og blåbær misunne misunne

Ellers syns jeg edet er greit å smøre nistepakke. Har laget det brødet som står bakpå ketolyse bakemixen, men syns ikke det smakte noe godt. Skal senere i dag prøve å bake det lavkarbo helkornbrødet som jeg har fått oppskrift på her inne...å hva med å ha hardkokt egg og skinke på et par slike skiver med seg på tur, shopping eller besøk?

Ååå...jeg savner enda å kjøpe et rundstykke å banan jeg =)

Icerus sa for siden:

Nøtte muffinsene til Nille er geniale

Pipp sa for siden:

Helt enig.....og pølse og ostemuffinsen

Traxior sa for siden:

Jeg pleier å ta med meg noen tomater jeg, hvis det er fare for at jeg kan bli sulten...

Anne sa for siden:

En boks med makrell i tomat er også et godt nødmåltid Og enkelt å ha i veska.
Noen nøtter og Babybel ost også.:)

lokkebiff sa for siden:

AKA PIPP!!!:) :) :)

Carisma sa for siden:

Selleristang og 1 boks tine kremost, gulost i skiver, skine (evt skinke og ost sammen i ruller), et par karbonader, omelett, polarbrødene til ziggy med pålegg, et par kokte egg med reker ved siden av, 1 boks tunfisk med majones og purre, avocado med spekeskinke, grillet ribbe fra varmdisken på supern, middagsrester....

Tuttan sa for siden:

Jeg baker "Naboens brød", som står på Ketolyse bakemixen, og synes den er knallgod!!! Mye smak og mye å tygge på. Nesten som grovt dansk rugbrød, men uten den litt sure smaken.

Så lager jeg brød-muffins:
Det jeg ofte gjør er å ta litt av deigen/røren og har i en god del smårettbacon og revet ost. Setter papirformer i muffins-bake-brettet og fyller opp litt over halvveis i formen. Her kan du jo bare bruke det fylled du liker og har for hånden.

Putter det i fryserern og tar frem 1 eller 2 (helst 2 for de to små jentene vil alltid smake på det mamma spiser...) og legger dem i en liten plastpose i veska når jeg skal ut.

Da trenger du ikke forberede noe annet enn å huske å legge dem i veska. Og noen ganger er det også mer enn nok..... :rolleyes:

Tuttan sa for siden:

Ehh... og hvis jeg har glemt muffinsene på kjøkkenbenken mens jeg skulle hjelpe en av jentene med noe på vei bort til veska....

Da kjøper jeg en pakke ost i skiver og eller kokt skinke i nærmeste storkiosk eller bensistasjon :eek: Bedre enn ikke noe!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.