< Tilbake til oversikten

Proteinpulver

Monix sa for siden:

Er der nogen som har erfaring med protein pulver eller vet om det er lov på SB-kuren?

Jeg tenkte at drikke en balnding med protein pulver(6 gr karb pr 100gr , og 4 gr fedt.) Blandet med lidt vand eller fedt fattig youghurt til frokost i stedet for egg de dage hvor jeg har meget travelt.

Håper nogle kan svare:)

Hyper sa for siden:

Hmm...Noen som bruker proteinpulver med smak, og kan anbefale et?....
Jeg tenker i første omgang å bruke det i smoothies.....

Snillgutt30 sa for siden:

Hei.
Lurer selv på dette med Proteinpulver.
Om det er greit å ta det som erstatning for en måletid, og da spesielt frokosten eller en mellom måletid?
Jeg for min del har av og til tatt proteinpulver i 1/5 liter skummet melk, som erstattning for frokosten.

martefie sa for siden:

Jeg har brukt både Proteinfabriukkens whey-proteinpulver og Dalblads måltidserstatter Prolite, særlig dersom jeg ikke har rukket frokost eller skal rett på trening etter jobb. Disse inneholder lite karb, eller karb med lav GI. Da kan ikke jeg se at det er annet enn greit.

Disclaimer: jeg driver visst med det motsatte av nilling. Trikser til med sunn fornuft og måtehold. :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.