< Tilbake til oversikten

God stavmikser?

Distrea sa for siden:

Skal ha meg en stavmikser. Fant ingen tester på det på nettet, så spør dere jeg :)
Hvordan har dere og er dere fornøyde med deres?... holder det med 600w eller bør jeg gå for en på 700w. Trengs den store kuttebollen eller holder det med den lille?

Tips og ideer mottas med stor takk :)

Nille sa for siden:

Jeg har Braun Multiquick og er kjempefornøyd !:D

jeef-micro sa for siden:

har også den som nille har
det viktigste for meg er den lille koppen med kniv nedi... brukes til alt fra å lage smoothies, til krempisking og osterasping...

Trolljenta sa for siden:

Jeg har også den Braun-stavmikseren.
Bruker den store til å lage smoothie i

Distrea sa for siden:

Takk for hjelp!... Da er jeg den lykkelige eier av en BRAUN stavmikser :p

Du sier du bruker den lille bollen til å piske krem... må man ikke bruke vispen til det?:o Litt grønn jeg:D

eriksen sa for siden:

Jeg hadde en som likner veldig på den Braun-mikseren, men det var en Philips, 600 W. Fornøyd med den egentlig, bortsett fra at den vispen jeg brukte til å piske eggehviter gradvis ble mer og mer ødelagt...Først røk den ene "tråden" eller hva man skal kalle det, og til slutt var den helt ubrukelig!
Men resten av den funker jo da, stavmikseren og kniven.

Kjøpte Melissa håndmikser på Clas Olsson til pisking av eggehviter, og i dag måtte jeg faktisk kjøpe mitt tredje eksemplar - to har blitt ødelagt på et halvt år! Ikke noe jeg har gjort selv, så klart. Men de koster bare 149, og det kan jo ha en sammenheng...

Carisma sa for siden:

Jeg også, helt uvurderlig i mitt nye lavkarboliv! :ja:

nomma sa for siden:

Da krysser fingrene for at min gamle stavmixer tar kvelden snart.. slik at jeg kan få kjøpt meg en sånn ny og fancy sak som dere har.. :D

Carisma sa for siden:

Eller så får du gjøre som meg og flytte sammen med en fyr som har sånn.. :rolleyes: Men det er kanskje ikke en option :D

jeef-micro sa for siden:

Du kan bruke vispen om du er tålmodig... med den lille koppen går det på null tid... bare ikke fyll den opp helt, siden fløten må få luft for å bli krem. Jeg bruker vel en halv sånn fløteboks i gangen... men følg med da, for det går fort, og plutselig har du smør...

Distrea sa for siden:

:p Ikke så veldig tålmodig.... og det søla fælt med vispa.
Kjøper et par ekstra med fløte.... tilfelle plutselig smør:rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

hehe det går helt sikkert bra :D går kjempefort og er lettvint :D

Hyper sa for siden:

Har de denne på f.eks Clas Ohlson?..

Carisma sa for siden:

Tror ikke den avanserte finnes der nei.. min er fra elkjøp.

Hyper sa for siden:

Fant denne på nettet, men den er annerledes?...Den ene store beholderen er en annen enn på bildet til Nille, sant?

Kan jeg spørre hva dere betalte for deres?Nille?

[ATTACH]3412[/ATTACH]

Carisma sa for siden:

Med mulit quick'en så trenger jeg ikke kjøkkenmaskin. Har det også, og den har jeg brukt to ganger på 4 år for variasjonens skyld :D Den store mugga på stavmixeren er nesten helt det samme.

Valeriana sa for siden:

Jeg har både stavmixer og foodprosessor, men bruker så absolutt foodprosessoren mest. Den står framme på kjøkkebenken og jeg bruker den nesten hver dag. Men smak og behag er ikke så lett å diskutere...

mrfree sa for siden:

Signerer den:P Jeg har egentlig lyst på en slik med kjøttkvern på også, men det er jo så sabla dyre:(

jeef-micro sa for siden:

Den store på ditt bilde er ikke den samme som Nilles store... Jeg har en sånn som den på ditt bilde Hyper, har ikke bruk for den store på Nille sitt bilde, den du så der er koppen til vispen... jeg bruker den lille koppen med kniv i til absolutt alt mulig.. Jeg har den blender også, men bruker den ikke, for stavmixeren er så grei.. tror jeg betalte rundt 500 for min

Nille sa for siden:

Jeg betalte 595 for min. Tilbud på Elkjøp. (Har en liten mistanke om at den var feilpriset). Har brukt den lille flere ganger til dagen etter at jeg kjøpte den .... og nå er det helt utslitt. Strever med å få reservedel (plasten i den lille kniven sa takk for seg). Nå bruker jeg den store og det funker faktisk like bra. Isknuseren (som man kan sette oppi den store) funker også bra. Til kremvisping bruker jeg vispen som fulgte med. Gjorde ikke det før, men fant plutselig ut at den var helt genial egentlig... har fått dilla på råkrem ..... da trenger jeg begge deler. Eggedosis i den store med kniver og krem i bolle med vispen !

jeef-micro sa for siden:

Det er et nettsted hvor de selger reservedeler til braun-kjøkkenmaskiner... skal se om jeg finner den igjen. er ikke helt sikker, men tror jeg husker det...

mcfrogner sa for siden:

Har dere noen erfaring med å hakke kjøtt i stavmikser? Med de store bladene selvfølgelig... Blir det "kjøttdeig" da?

Distrea sa for siden:

Jeg kuttet bacon i den vanlige lille hakke boksen, gikk kjempe fint. Ideelt å blande i kjøttdeigen, gir god smak og mer frett:p

Har blitt ordentlig go`venn med den hakkeren alt jeg.... er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅ moro, hadde trengt en ekstra boks, men kom ikke inn på den siden man kan bestille ekstra deler...:confused: Kom du inn der Nille?

Hyper sa for siden:

Åh...når jeg får meg ny jobb, og tjener litt mer penger enn det som forsvinner ut, skal jeg spandere på meg en sånn stavmikser:)Gleder meg!!Valgmulighetene blir liksom litt flere da!!500 kroner er jo ikke så mye, men for meg nå, er det et haaaaaav av penger....

smøre meg med tålmodighet

sma sa for siden:

Denne har jeg også. Kjempefornøyd! :D

Distrea sa for siden:

:D :D Jeg også... helt topp!

Føler med deg Hyper... men det blir din tur en dag... helt sikkert:blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.