Ja, er det noko form for biverknad når ein held seg vekke frå søtning? Eg har ei såkalla "rein" veke denne veka, utan søtstoff, og i går og måndag hadde eg utruleg hovudverk...
Hodepine kan være kroppens måte å si fra på om at den vil ha noe du ikke har gitt den (søtningsstoff) og kroppen gir beskjed om at den er avhengig... i så fall vil hodepinen gå over av seg selv... ellers er hodepine også tegn på at man har drukket for lite, eller at kroppen går inn i ketose... mange går ut av ketose med søtninigsstoffer også da, så det kan jo også være en løsning...
Jupp :ja: som Jeef sier, - det er nok abstinens ! Det tar som regel noen dager (for noen tar det uker) å kommer over den.
[color=purple][/color]
Men etterpå har det ikke noen "bivirkninger" - snarere tvert i mot ! :D
[color=purple][/color]
Jeg har i perioder drukket mye Pepsi Max. Når jeg slutter med det får jeg alltid hodepine. Men hos meg skyldes det abstinens for koffeinet, ikke søtstoffet. Hvis jeg drikker kaffe, noe jeg ikke gjør så ofte, forsvinner hodepinen igjen.
Kroppen vil alltid kvitte seg med "gifter", og søtningstoff er jo ikke en naturlig del av naturlig mat, så jeg synes det er naturlig at kroppen avgifter seg når den får muligheten. :)
Det var nok abstinenser ja... Noko eg igrunnen trudde sjølv òg, men litt greit å få det "bekrefta" svart (?) på kvitt!
:boxing:
Ha ein fin dag då!
-Konkelimonke
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.