< Tilbake til oversikten

Fortsatt mange som skal ned 30+ ?

sma sa for siden:

Jeg bare spør for jeg syns den andre tråden var fryktelig lang! :)
Jeg skal vel egentlig ned 40 kg :eek: så det hadde vært greit å ha noen som kunne slå følge på veien, og dele gode råd med.

Anyone? :)

Monen sa for siden:

Vet ikke om jeg fortsatt får "være med", jeg, siden jeg ikke har 30 kilo å gå ned lenger. Føler meg mest hjemme her, siden jeg fortsatt har endel igjen. Ca. 15, tenker jeg!
Lykke til :)

Carisma sa for siden:

Jeg skal ned endel mer enn 30 ja....

sma sa for siden:

Har du gått ned 30 kg siden oktober?? :eek:

Monen sa for siden:

Yup:D Gikk ned 30 kilo fra 23.10- 22.3, altså 5 mnd. Har ligget ganske stabil nå i 1 mnd, også starter jeg på'an igjen i dag og skal holde det gående til 8.juni:)

sma sa for siden:

Wow! Flink du! :dulte:

kokoem sa for siden:

Skal vel ned kanskje 40kg, men har ikke noe hastverk. Klarer jeg 20kg på to år er jeg fornøyd. Enda 1.5 måned til jeg får hoppe på vekta for å se eventuelt tap i masse, og det gleder jeg meg til.

iadokka sa for siden:

Jeg har gått ned 13, skal ned 32 til. Lang vei å gå, men det har gått fort til nå synes jeg. :smile:

Tussa sa for siden:

30 kilo på 5 mnd!? :eek: Steike, det er mye på kort tid! Gratulerer!

Monen sa for siden:

Tusen hjertlig takk :)

Nillomien sa for siden:

Enda en del å ta av.. har 25 kg igjen.. ting tar tid her da.. kommer vel kanskje til å gå et år til før det er av.

mam sa for siden:

Oh my! Jeg beundrer deg....:love: Regner meg inn her jeg og. Hadde 30 kilo å miste, nå skal jeg ned 18-20 kg til. Da ender jeg på 70 eller bittelitt under 70 kg.

balanse sa for siden:

Jeg skal ned over 30. Det er litt sprøtt å tenke på. Må nok tenke i litt mindre baner og ta en etappe av gangen. Om jeg klarer -10 kg til jul blir jeg glad og fornøyd. Om det ikke går så fortsetter jeg videre uansett. Enig i at lenkene fort blir lange Mange skriver så lite informativt, kanskje vi alle kan skjerpe oss litt der? Ellers så synes mange av dere får til så fine målebånd med kg eller BMI hvordan gjøres det? Er ganske ny her så please hjelp meg litt.

nomma sa for siden:

Jeg skal ned 50 kilo tilsammen har gått ned snart 10 allerede.. men jeg regner med å bruke ett par år på det..

Jeg gikk ned de 10 første ved hjelp av kostomlegging.. men begynte i februar å trene 3-5 ganger i uken.. og begynner til og med å like det:eek: :rolleyes: Treningen har ført til stans i vektnedgangen til og med litt oppgang.. men mange cm har forsvunnet..

i løpet av de siste dagene har jeg fått mange kommentarer om at jeg har tatt av mye siden januar.. men det er faktisk bare to kilo.. Hærlig :p

jeef-micro sa for siden:

du går på www.tickerfactory.com og lager en som du kopierer inn i signaturen din ;)

jeg har 25 kg å gå ned så sniker derfor litt her inne...

Don Vito Corleone sa for siden:

Jeg veide 153 kg så jeg antar at jeg skal ned rundt 50-55 kg (1.95 høy)
Hvor mye jeg veier nå vet jeg ikke, har ført denne livsstilen i noen uker nå og folk sier de ser at jeg har gått ned. Skal veie meg neste gang i juli.

nalana sa for siden:

Jeg skulle ned 30 - 40. Har klart de første 15, så nå gjenstår rundt 20 kg.

Euroslankerinnen sa for siden:

Jeg hører og til her ja...
Skal ned 40 kg. Gikk ned 4 kg første uke på eurodietten, så da gjenstår 36:(
Men nå er jeg på vei og skal bare tenke positive tanker:D
Har veiedag neste lørdag, så da får vi se hvordan uke 2 har gått.

Lykke til alle sammen:)

Chips sa for siden:

Her passer jeg inn!
Fikk tips i forrige uke om at det var en lege i Arendal som drev med noe slanke greier som skulle være bra, og at jeg burde lete det opp på nettet. Jeg gjorde det og og fant frem blant annet til forumet her. Leste mye bra om lavkarbo og ketolyse.
Kjøpte boka til Torkil om ketolyse 28/4. Klarte ikke å stoppe å lese før boka var ferdig. Startet å følge rådene 29/4. Har ikke fått handla noe kosttilskudd eller annet enda pga Meny Grimstad er tom for alt. Men på denne uka tror jeg endelig jeg har funnet "min kur mot overvekt":D . Har rast ned over 4 kilo på under ei uke og må allerede lage nytt hull i beltet:eek: .
Det som er det sprøeste er at dette har skjedd på ei uke hvor jeg har spist så mye fet mat som jeg bare gjør i juleuka. Er bare HAPPY HAPPY:_punk: . Endelig en måte å gå ned i vekt på som en kar kan klare å følge.

Lizzard_no sa for siden:

Jeg begynte et nytt og bedre liv etter påske. Først brukte jeg en uke på å søke rundt etter passelige treningssentre, og fant et som passet meg. Så leste jeg andres erfaringer relatert til mine egne problemer, og jeg følger nå en egenkomponert lavkarbo-diett. Egenkomponert fordi jeg vil at dette skal være en varig kostholdsendring, og ikke noen 'kur' i en gitt periode av livet, samt at kostholdet må være forenlig med familiens budsjett og matønsker fra voksne og barn. Derfor unngår jeg jeg sukker og hvetemel, men på lørdager spiser jeg det jeg har lyst på. Det begrenser seg selv, siden jeg nå blir syk om jeg spiser f.eks pizza med hvetemelsbunn eller lasagne;-)

Jeg har nok gått opp mye i muskelvekt de siste ukene, men jeg veide meg første gang etter starten på dett prosjektet forrige mandag. Da hadde jeg gått ned 7 kg. Gemalen kjøpte en vekt til meg i dag, og i ettermiddag konstaterte jeg at jeg hadde gått opp en kilo. Sikkert mange forklaringer på det, men jeg tipper a) veietidspunkt og b) sengeliggende med forkjølelse siste fire dager uten trening. Nuvel. Jeg ble såpass irritert, at i morgen skal jeg trene, om jeg så må stappe tamponger i nesa for å unngå snørra:D

Jeg skal totalt ned 39 kilo. Jeg har ikke satt meg noen del-mål, slik jeg ser flere av dere har, Kanskje jeg burde det? Men på den annen side så har jeg ikke noen formening om hvor raskt jeg kommer til å gå ned i vekt, så jeg tror jeg tar det som positive overaskelser.

Men jeg har oppdaget noe underlig: buksene slenger nå rundt lår og legger, men rundt livet er de nesten like "trange". Dvs, magen over bukselinningen er blitt adskillig mindre;) Snålt det der.

Jaja, keep up the good work folkens, vi talas:goodluck:

kokkeline sa for siden:

Slenger meg på her inne jeg , har også over 30 kg igjen til jeg når trivsels vekta igjen , skal bli spennende å følge dere andre ogå.

BiB sa for siden:

Ja, her hører også jeg hjemme :eek: :)

Har gått ned 25, skal ned ytterligere 50 (tror jeg, vet ikke eksakt hva jeg veier, men målvekt er 70 kg, og vet jeg veide nok i overkant 140 kg, men vet ikke eksakt, nok at legen min forteller meg endring fra uke til uke).

Når jeg ikke har presentert meg her før kommer det mest av at jeg rett og slett ikke har særlig tid til å lese eller skrive her. Men når jeg klarer å sette av tid er det mye spennende å lese, og mye flott stoff og flotte folk som støtter hverandre.

Så, om alt går som jeg håper, ligger jeg under kniven og fjerne det som ble til overs av hud en gang før desember 2008.

Er tross alt fornøyd med å ha gått ned 25 kg på 27 uker, med 4 uker innlagt hvileskjær der målet bare var å holde vekta (jul og påske, men uten andre utskeielser enn 1 skive Lindbergbrød hver dag og mer grønnsaker enn ellers). Nå har jeg stått mer eller mindre stille i 4-5 uker, men økte fett-inntaket og da løsnet det, og jeg ser lyst på å fortsette med dette resten av livet, men med mere grønnsaker når jeg har nådd målet.

Stå på, alle dere andre også!

Varm hilsen fra det kalde nord (regn/sludd og 4 grader i Tromsø nå)

Nannah sa for siden:

Så flink du har värt BIB...:)
Du og jeg er nok omtrent like store..men jeg har nettop begynt...
7 kg ned nå.Når begynte du?
Klem fra Nannah

Fru R sa for siden:

Hei ja :D

Tror jeg passer inn her ;)
Jeg skal og ned til ca 70 og det virker som litt av en utfordring :o
Jeg har ikke holdt på mer enn i ca 1 1/2 uke .... Lærer stadig nye ting her og det kommer godt med !

Ble litt ivrig i helgen og spiste baconcrisp. Trodde nemlig ikke at jeg kom til å finne noe "lovlig" snop så gleden var veldig stor da jeg fant den :p
Men.... jeg gikk opp 1 kg, sikkert mest vann, men har jobber med den kiloen ennå... Går ikke i den fella igjen :cool:

BiB sa for siden:

Jeg starta 1. november 2006, altså drøyt 1/2 år siden. Rart å se tilbake, har gått med 5 klesstørrelser :D ... men det er DYRT :eek: Holder like vel fast på at det er verd hver ei krone jeg bruker på både mat og klær! Livskvaliteten er MYE bedre, formen like så.

Når starta du?

Du må ha lykke til videre, du også, klem ;-)

xtra sa for siden:

Det ser ut til at vi er i en ganske lik situasjon - mange kilo er tatt av, veldig mange skal fortsatt av, og vi begynte omtrent samtidig. Jeg startet vel sånn medio september 06, og har også hatt et par pauser i forbindelse med jul og påske.

Men lavkarbo begynte jeg med først i april, etter at jeg følte behov for en ny tilnærming (les: Jeg var lei av kaloritelling og mange små måltider og hadde store problemer med å motivere meg).

Jeg lurer på en ting: Har du allerede fått tilsagn om operasjoner for å fjerne overflødig hud? En eller flere? I regi av det offentlige, eller er det privat? Burde jeg snakke med legen min om det allerede nå? Jeg vet ikke hvordan det er med ventelister for slike operasjoner. Gjør du?

Hmm, det ble visst ikke bare en ting :)

Nannah sa for siden:

Jeg har holdt på i tre uker...skal på vekta i morgen...gubben min har holdt på 14dager lengre enn meg...kjempestolt av han
har du holdt deg strikt til atkins ? lr har du funnet egene ting som funker for deg ?

Klem Nannah =)

BiB sa for siden:

Hei, til å begynne med holdt jeg meg strengt til Atkins, men gikk ikke særlig ned, kutta så ALT med melkeprotein samt ALLE grønnsaker, og endelig løsnet det. Holdt på slik i 6 uker, men i jula introduserte jeg fløte, ost og grønnsaker. Holdt vekta, men gikk ikke ned. Reduserte derfor på grønnsakene igjen, og spiser nå 2-3 dl løst pakka grønnsaker per dag. Er vel derfor nok nærmere ketolyse enn Atkins mht karbe-mengde.

mvh

Nannah sa for siden:

Har en gammel atkinsbok ...teller bare karber. bryr meg ikke så mye om hvor de kommer fra...men passer på og få i meg nok fett. er spent nå hvordan det har gått m både 17mai og bursdag på samme uka....har bakt lavkarbokaker men man vet jo aldrig!!

Lisjpiia sa for siden:

Tror jeg passer egentli bra inn her jeg å :o
(Viss jeg får være med da)... :rolleyes:
Skal ned 40 kg, men på hvor lang tid, det vet jeg ikke.
Er nettopp startet med eurodiett, idag faktisk, så nå holder jeg på å fly på veggene her for jeg er sultn... :mad:
Men har lagt meg som mål 1 å gå ned 10 kg iløpet av fase 1.

Kansje det er for mye forlangt?

donjuanwannabe sa for siden:

Må si meg enig der. Å bli slank er ubetalelig. Man må alltid tenke på det positive ved endring.

Jeg skal vel også ned over 30 kg. Før så skulle jeg gå ned 15-20 kg men så gikk jeg mye opp. Har strevet mye og gått mye opp og ned i lang tid nå men det løsner nå, bare jeg tenker riktig og får gjort noe fornuftig om dagene. Jeg gleder meg til de første 20 kg har tatt avskjed. Da skal jeg juble. Da cruiser jeg bare inn resten.

Altså, 20 kg først! Skulle gjerne tatt de av på 3 mnd. men det tviler jeg på. Jeg får være fornøyd og bare la dagene gå. Gidder ikke å vente på dette med å gå ned så og så mange kg til da og da. Tror ikke det er bra å tenke slik. Men det er bare meg da.

Jeg skal fremover tenke at jeg lever normalt og ta en dag av gangen. Så får jeg telle kg når jeg føler for det. Jeg tror heller ikke jeg må veie meg for mye for da får jeg en tanke om "å nå har jeg vært flink denne uka, kan unne meg litt da.." Slik har jeg tenkt altfor mye. Også må jeg slutte å komme på middag til mora og fattern. Hver gang sprekker jeg. Nå har jeg sagt klart i fra at jeg ikke kommer dit på middag på en stund.

Ser at dette blir langt, skulle vel egentlig skrevet dette i min journal men. Kommer tilbake med journal senere.

BiB sa for siden:

Hei, har oversett denne :o

Jeg har i den forstand ikke fått tilsagn, men legen min er tydelig på at kommer jeg lavt nok ned vil jeg ligge godt innenfor de som "kreves" for at det offentlige dekker operasjonen. Det blir mye hud til overs når man bikker 40 og starter på et halveringsprosjekt! Om dte blir offentlig sykehus tviler jeg på, her i byen er det en privat klinikk som utflører slike operasjoner. Jeg har tatt det opp med legen og veier meg hos han 1 gang i uka for å sikre tilstrekkelig dokumentasjn på nedgang, stabilisering etc. Bedre å ta dte opp for tidlig enn for seint, er min innstilling.

mvh :)

BiB sa for siden:

Hei, jeg tror det er utrolig viktig det du sier om å finne sin vei og sine virkemidler for å lykkes. Noen veier ofte, andre sjelden, men det viktigste er nok det å ta en dag av gangen samtidig som man har fokus på målet der framme. Når det gjelder motet til å være "ego" har mitt steget i takt med hvor godt jeg kjenner dette kkostholdet gjør meg. Jeg takker nei til invitasjoner der jeg ikke får eller kan ta med mat jeg kan spise. Lykke til videre :)

Peita sa for siden:

Hei, vi skal ned like mange kilo!! Det går så bra, i min første fase tok jeg av tolv kilo. Første fase var 30 dager for meg. Nå er jeg halvveis til målet mitt etter ti uker. Dette klarer vi. Lykke til!

Bigmamma sa for siden:

Jepp, dette er forummet for meg:)
Skal ned ca. 20 kg til, har tatt av ca. 5 de siste 14 dagene og er storfornøyd med det.
Satser på å se 70 tallet et sted utover høsten eller vinteren, har det ikke så travelt.
Det viktigste er at pila går rett vei.

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til!

:)

kelly sa for siden:

Jeg høres også til her :) Skal ned mye....nesten 60kg :eek: :eek: Så jeg har en lang vei å gå... Foreløpig går alt veldig bra :) Går på ketolysekuren og har tatt av 9kg på de 4 første ukene :D

BiB sa for siden:

Hei og velkommen :)

Ja, da har vi nesten like mye igjen.... og jeg startet ut "høyere" enn deg. Dette skal vi klare!!

Lykke til :)

Robyn sa for siden:

Jeg og hører vel til her, har 37 kg igjen til det jeg har satt som foreløpig mål. (70 kg.)

Har holdt på en kort uke (6 dager) med ketolyse og har gått ned 3,4 kg så det lover i allefall bra. :D

Håper jeg skal klare å komme meg under 100 kg i løpet av sommeren, er i allefall motivert.

Trener styrke 3-4 ganger i uken i tillegg, håper det slår positivt ut.

Og når vekten kommer ned på akseptabelt nivå skal jeg også under kniven og fjerne sikkert halve magen. Masse heng etter første svangerskap som skal bort. Gud så deilig det skal bli. :D

BiB sa for siden:

Hei og velkommen!!

:)

Silvandar sa for siden:

Og så var det på'n igjen for meg også. Jeg vet ikke helt selv hvor mye jeg må ned, men det er langt over 30kg. Er godt i gang med tredje uke nå, og har foreløpig gått ned drøye ni kilo. Det er i denne fasen jeg er litt spent på utviklingen videre, siden alle de enkle kiloene med vann er borte.

JEg hadde et lite platå etter fem kilo(trolig da jeg var kvitt alt det ekstra vannet), men et par lange turer løste opp i det - fra erfaring før så hjelper det veldig for meg å gjøre slikt. Jeg har vært litt avhengig av å holde på momentet for å fullføre før, men med hjelp av brødene spisdegslank.no produserer så har det vært ganske enkelt å kombinere kostholdet med lange arbeidsdager, så jeg merker at jeg har funnet en måte å kunne leve med lavkarbokosthold nå uten å legge for mye innsats i det eller fokusere på det som en "slankekur" fremfor en livsstilsendring (phu, lang setning).

balanse sa for siden:

Hei igjen, lenge siden jeg har vært innom denne siden som jeg tilhører med et skrik nå. har under 30 igjen, men veien føles plutselig laaaang. Opp 0.5 siste uke, har vel blitt for mye jordbær med krem. Har også spist en fantastisk mandelkake med bær, fruktose og masse krem. Bursdag på flere i familien, og jeg tenkte at kaka var ok nok. Skjerpings fremover. Som navnet tilier er det en hårfin balanse vi snakker om når det gjelder nedgang, stillgang og oppgang. Lykke til alle dere andre kiloslitere.

Amalie22 sa for siden:

Jeg skal ned over 40 kilo, som du kan se....

Lil@ sa for siden:

Jeg har mellom 45 og 50 kg som skal av, om jeg skal ned i rette BMI... men jeg vet ikke om jeg gir meg før, om jeg i det hele tatt kommer dit ;)

Jeg er 24 år, mor til to, 170 høy og drasser på 118 kg!
Jeg er DRITLEI av å være deprimert og sur hele tiden, noe jeg vet med 100% sikkerhet kommer av at jeg er så fordømt utilfreds med meg selv..

Nå er det slutt..håper jeg...og jeg har begynt å forske på ketolyse kur.

Så får vi se da :D

BiB sa for siden:

Hei dere sist "ankomne" og velkommen alle sammen!! Ja, det e ren lang vei vi har å gå, men det går, om vi tenker etapper i stedet for hele veien, det er i alle fall min erfaring!! Og jeg har prøvd mye før, som bare har sendt meg sakte men sikkert oppover i vekt, inntil jeg fant lavkarbo-stilen som endelig virker :D Ja, det går i rykk og napp, men da gjelder det å holde fokus, gjerne søke støtte og hjelp her inne og fortsette, fortsette, fortsette.

Igjen, velkommen og lykke til!!

kokkeline sa for siden:

Ja kan skrive under på at det går i rykk og napp,,,,,, nå er jeg endelig på vei nedover igjen etter en laaang juni mnd, leste alt jeg kom over her om MCT olje og kokkos fett og det virket i løpet av noen dager , så det er tydelig at jeg har fått i meg alt for lite fett. Kan tenke meg at det kan hjelpe mange andre også. Bestilte på apoteket og det kom i løpet av et par dager .. Gleder meg til å se virkningen videre.

Csilla sa for siden:

Jeg hører også hjemme her. Selv om jeg foreløpig bare tenker 13 kilo ned. Tror jeg trenger et delmål som føles litt mer overkommerlig, før jeg går løs på resten av herligheten :) Så, mitt første mål er å komme ned i 2-sifret. Kanskje kan jeg klare det innen 1. september? Jeg tør nesten ikke si sånne ting, for det har jeg bomma på så mange, mange ganger... Men, jeg hører hjemme her inne - det er det ingen tvil om :) Er glad for at det finnes en sånn tråd her, for jeg vet at det er godt å være sammen med noen om dette. Er glad for at dere deler erfaringer med oss, og jeg skal prøve å gjøre det samme.

Sender hver og en av dere en god klem og mange styrke-tanker! Jeg har virkelig troen på dere etter å ha lest litt her inne :)

BiB sa for siden:

Hvor mye inntar du? Har kjøpt meg kokosoljen i dag.

mvh meg:)

kokkeline sa for siden:

Begynte m 1ts kokkos fett om morgenen i en protein shake , er ikke så glad i mat om morgenen så den shaken m fett i holder meg mett lenge. Når jeg fikk oljen begynte jeg m 1ss og nå etter en uke er jeg oppe i 3 ss pr dag tror mann kann ta helt opp til 4 ss. La på meg litt i juni pga diverse festligheter og det sto bom fast i 3-4 uker, etter jeg begynte m fettet gikk det ned nesten 3 kg på litt over 1 uke. det føles kjempebra nå. Utrolig hvor glad mann blir når det går den rette veien igjen,,, hadde håpet på et to sifret tall før vi skal til Kreta så det er bare å stå på hilsen meg

BiB sa for siden:

Takk skal du ha!! Da starte rjeg på forsiktig tilvenning, og ser hvor det går!! Den dagen jeg kommer på 2-sifra vekt skal jeg feire meg selv med høylytt ros og et smykke eller klesplagg jeg ønsker meg!!

Vi får stå på videre, begge to!! :)

kokkeline sa for siden:

Ja lykke til du også ,,,,,,,, har lest at noen får problemer m magen hvist de byner m for mye ,,, ha en god natt

kelly sa for siden:

En god klem til deg og, vennen :klem:

kokkeline sa for siden:

Hei lurte bare på hvordan mann får inn alle de morsomme smilene, bamsene etc. kan noen forklare meg??????? og ikonene på siden inn her ( trenger det m teskje) mvh meg

01jun07 sa for siden:

Melder meg inn her jeg :) Har rundt 40 kg som burde bort.

Har satt første delmål på 125kg, og neste på 110. Etter det har jeg ikke satt mer. Er 195cm høy å tror jeg skal se det litt an før jeg eventuellt går videre.... hvis jeg noengang kommer så langt da.
Starta på kuren 1 juni på ca 150kg. var på fredag nede på 142,9, og i dag oppe på 146kg.

Litt nedtur, men som jeg ser i en annen tråd her der jeg startet om dette så er dette med å gå opp noen kg på dagtid ikke unormalt... Men det føles ikke så bra.

Har en mistanke om at dette kommer til å bli en laaang høst. Er allerede dritlei kjøtt, egg og sånne ting. har funnet ut at jeg skal erstatte frokosten med proteinshake med sånn olje i.. Så får man se, er ikke veldig sulten om morran, og har uansett lite motivasjon til å lage mat da.

Selv om jeg er drit lei "slankematen" i ketolysekure min, så nar jeg motivasjon i bøtter å spann.. Var nettopp i ett sosialt arrangemang der noen damer sto å diskuterte folk, deiblant meg. Jeg satt rett bak hun som snakket, og hun visste antagenligvis ikke det.
Disuksjonen gikk på hvem single menn som var "bra", og da kom det noen sikkert sanne, men ikke hyggelige facts frem. så.. nå skal jeg ut å gå tur. :)

Er skikkelig kjipt å få slengt sånn etter seg, vet at hun ikke mente det, vet også at mesteparten av jentene som satt der er jenter jeg kjenner godt. De var ikke uenig, men "han er jo sååå snill" og sånt kom jo, men.. hjelper jo å motivere iallefall..

Photobscura sa for siden:

(Sniker meg inn her uten tretti kg overvekt...)
Huff, det var ikke noe særlig, har opplevd lignende selv. Det er ikke ålreit.
F.eks på byen en gang for noen år siden, noen jeg kjente perifert som sa noe a la "synd hun er så feit, for hun er veldig pen i ansiktet"... Det var rett hjem og hylgrine!! :hylgrine:
At jeg liksom skulle være så pen, drukna i hele feit-greia..

Men jeg er mektig imponert over at du tar det som en motivasjon! Heia deg for det!!

Men om du er så lei av maten, har du ikke sjekka oppskriftforumet her? Det er jo sååå mye sinnsykt god mat her inne som er perfekt på ketolysekuren, bare sammenlign varer med hva som er tillatt. Man kan faktisk variere i det uendelige!
Lavkarbo har fått meg til å bli en god kokk! (Før: "Hva er det til middag kjære?" "Spaghetti i tomatsaus". Nå: "Stekt kokosmarinert laks i creme fraiche med champignon, løk, squash og chilli, med blomkålsttappe med hvitløkssmør og karve". Skjønner?;))

BiB sa for siden:

Signerer!

mvh BiB

01jun07 sa for siden:

Er jo ikke annet å gjøre å bruke det som motivasjon. Jeg skal vise dem, liksom... så da er det å gå beinhardt videre med kuren, gå masse turer og sånt.. Og prøver ikke å fokusere så mye på det som er sagt, men det som kommer.. har vært overvektig hele livet, så er jo ikke første gang jeg hører noe slikt..

En ting som faktisk sårer mer er når gode venner sier positive ting, og ikke støtter opp rundt slankingen, men heller sier at jeg er jo så grei, så de tror ikke at jeg behøver å slanke meg...
Men når jeg har gått ned 10 kg, eller 15, så kommer de og roser meg å sier ting som "ja, for du så jo helt for jævlig ut", og " føles det ikke bedre for selvtilliten nå som du kan gå ut uten å skjemmes"...
Fikk det etter meg sist jeg slanket meg, gikk fra 130 til 110... og nå er jeg 145 ca...

så jeg sier bare, takk skal du fanmeg ha for den oppmuntringa..

Synes faktisk mye bedre om folk som er åpne rundt at jeg har for mye, og heller støtter, eller iallefall ikke forteller meg hvor jævlig feit jeg var for 5 kg siden..

BiB sa for siden:

Jeg tror mange blir skremt når vi går ned i vekt, det viser vilje og evne til å statse på seg selv (sjøl om det ikke betyr at overvekt skyldes mangel på det). Dessuten, om vi er så fantastiske som vi sier, og bli rtynnere, risikerer de jo at vi utkonkurrer dem fullstendig ;) Merke ri alle fall at noen av de som har vært mest "kritiske" til det jeg holde rpå med, er de som trives best med å kunne uteluykke meg som "konkurrent", på alle områder.

Nei, jeg sie rnok en gang at det står all respekt av at du klarer å se sånn på det, fortsatt lykke til!!

Den Lille Mulvarpen sa for siden:

Hei alle sammen :)

Jeg tror dette er rette plassen for meg også. Jeg har tenkt meg ned 40 kg eller mer. Har ikke satt endelig mål, men bruker tid som mål. Til å begynne med 6 månder så sakl jeg ta det der i fra. Regner med å måtte holde på i det minste 6 måneder til etter nyttår også.

Jeg har nettopp startet opp på lavkarbo. Følger ingen spesiell metode enda, men en miks av de fleste. Jeg har tenkt å slå over på Skaldemans når det har gått noen uker. Vil ikke starte opp for fort siden jeg har en autoimmun lidelse og kan få reaksjoner på grunn av det. Har vært på lavkarbo i 1 uke, så har nettopp startet på et meget langt prosjekt ;) Var å kjøpte Ketostix i dag og er allerede i ketose selv om den ikke er så sterk. Lite utslag mener jeg det stod. 2 av 5 mulige positive svar. Synes det var kjekt etter bare noen dager på kur. Hadde egentlig trodd det ville være mye verre å oppnå. :D

Godt at det er flere som skal gå den lange veien, så kan vil gjerne holde følge :)

Photobscura sa for siden:

Hei og velkommen:)
Gratulerer med fin start!
Har ingen ting å si hvilket utslag du har på ketostiksen. Utslag er utslag!;)
Les mer her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092&highlight=trenger+vite+ketose

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til :)

Albertine sa for siden:

Jeg får skrive her også, så blir det mer offisielt. Drømmen er å gå ned 50 kg, men jeg kan med fordel ta ti til. Men, vi får se. Begynner (igjen) over helga.

BiB sa for siden:

Gratulerer med offentliggjøringa, det krever mot - det gjorde det i alle fall for meg :ja:

:heia: og lykke til!!

Nannah sa for siden:

Akkja...mitt første mål var 40 kg ned...har greid 23 av dem...men jeg skal nok ned ialf 20 til..dvs 37 det...men det skal jeg greie:D

BiB sa for siden:

Vi greier, sammen!! :klem:

Bea sa for siden:

Jeg må inn hit igjen jeg!
Har gått ned 35 kilo med ketolyse, men ble gravid i fjor sommer, og la på meg 12 kilo.
Etter fødselen kom det til enda flere kilo:o Så nå er det på`n igjen!

BiB sa for siden:

:heia: for at vi får til dette!!

Fint at du vil være med i "gjengen" :)
beste hilsen BiB

Nannah sa for siden:

Jaa! Sammen er vi supersterke! Vi skal nå våre mål:D

bamseklemme

anneca sa for siden:

Ja det er vel her jeg hører til. Ønsker å gå ned rundt 30 kg. Første delmål er å komme på et tosifret tall.....Har shoppet ketolyseprodukter i dag, og håper å komme igang så fort som mulig.

BiB sa for siden:

Velkommen og lykke til!! Ketolysekuren e ren flott måte å gå ned i vekt på!

Best ehilsen BiB :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.