< Tilbake til oversikten

Tilbehør til fransk biff. Forslag?

cozymum sa for siden:

Hei. Jeg skal ha Biff med persille smør i dag. Jeg har lyst på noe godt tilbehør. Er en smule lei av kokt brokkoli og blomkål. Har noen deilig forslag???

dingpot sa for siden:

Kan du ikke bare wokke en gjeng grønnsaker da?? Bambusskudd, vårløk, paprika (rød/gul/grønn), squash, chili...

Eller du kan lage fløtegratinerte blomkål

Eller ganske enkelt en salat (f,eks gresk salat med fetaost og olivener i), eller salatblader med en god olje, salt og pepper som dressing.

Huldr sa for siden:

Fersk asparges? :sikle:

Alle grønnsaker smaker jo godt til biff ...

Hva med stekt paprika, sopp og løk, evt surret i fløte (ikke til persillesmør kanskje ... )

Aspargesbønner er jo klassisk fransk tilbehør ... :) Kanskje med litt sølvløk og tomat til?

Valeriana sa for siden:

Hva med auberginer?
Det bruker jeg ganske mye selv, og karboinnholdet er 2,2g pr 100g rå auberginer. Du kan kutte dem i skiver og ha dem i steikepanna, eller du kan bake dem i ovnen. Nam nam...

cozymum sa for siden:

Jeg stekte blomkål og brokkoli og hadde noen store dæsjer sæterrømme. D var mye smak i biff. Dette var deilig og jeg ble skikkelig mett.

Carisma sa for siden:

Litt seint, men beste jeg vet til biff er sellerirotpurè. Kok selleritoen mør sammen med løk. Mos den med litt av vannet, ha i creme fraiche, smør salt og pepper.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.