< Tilbake til oversikten

Ketolysestix - Får ikke 100% utslag (mørke lilla)...

Adele sa for siden:

Er ny på dette, så jeg er takknemlig for noen tips.
Noen som kjenner til hvordan disse virker?
Nå ligger fargen et sted mellom 50% og 100%.
Tror jeg ligger under 15 karbo til dagen.

Bør jeg strebe etter å få 100% utslag på ketolysestixen, eller er 75% bra nok?

Hilsen
Usikker :confused:

Gerd sa for siden:

heisann.

Så lenge det er utslag på stixen så er du i ketose. Viss du får mørkest utslag, får du i deg for lite vann... Under emnet ketolysekuren finner du en tråd om ketose. Les den, og du vil skjønne mye mer.. :)

Adele sa for siden:

Tusen takk for svar.

Da er jeg med andre ord i ketose, og får i meg nok vann :)

Signing out

Smula sa for siden:

Jeg får heller ikke fullt utslag, jeg ligger mellom 10 og 50. Men nå har jeg kun vært på kuren i fire dager, så kanskje det har noe betydning.
Uansett, etter å ha lest dette, begymrer jeg meg ikke noe særlig over det, for jeg får i meg ca 2 liter væske om dagen.

Mjauii sa for siden:

Er ikke så sikker på om dette med vann stemmer helt jeg da.. siden jeg drikker bort mot 4 liter vann om dagen og har fint greid å få knall lilla utslag. Ikke nå da, siden jeg hadde en liten utskeielse i går og endte opp med lys lilla.. vi får se igjen i kveld. :) Har vært flink med "maten".

moccis sa for siden:

Jepp,dette stemmer ikke hos meg heller da jeg prøvde noen dager uten vann og stixen var rosa fremdeles hos meg...

Nille sa for siden:

Joda, det stemmer nok det med vannet, det er en av årsakene til mørk stix.
Men det kan være mange andre årsaker til mørk stix også. Bl.a. hva du har spist i timene rett før du måler. Fett gir også utslag på stix. Ikke bare for lite vann altså.
[color=purple][/color]
Det står ganske godt forklart hva årsakene kan være om dere leser liken Gerd postet ! :)

Det å ha mørkest mulig stix er som nevnt ikke noe mål i seg selv da det finnes så mange feilkilder. Stixen forteller bare hva som skjer i urinen, dvs hvor konsentrert den er - og at du forbenner fett. Ikke om du brenner kroppsfett eller ikke !

Smula sa for siden:

leser linken til Gerd

Aha.
Flott, da fikk jeg svar på det meste jeg var usikker på.
Det er ikke om å gjøre å ha mørkest farge altså. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.