Er ny på dette, så jeg er takknemlig for noen tips.
Noen som kjenner til hvordan disse virker?
Nå ligger fargen et sted mellom 50% og 100%.
Tror jeg ligger under 15 karbo til dagen.
Bør jeg strebe etter å få 100% utslag på ketolysestixen, eller er 75% bra nok?
Så lenge det er utslag på stixen så er du i ketose. Viss du får mørkest utslag, får du i deg for lite vann... Under emnet ketolysekuren finner du en tråd om ketose. Les den, og du vil skjønne mye mer.. :)
Jeg får heller ikke fullt utslag, jeg ligger mellom 10 og 50. Men nå har jeg kun vært på kuren i fire dager, så kanskje det har noe betydning.
Uansett, etter å ha lest dette, begymrer jeg meg ikke noe særlig over det, for jeg får i meg ca 2 liter væske om dagen.
Er ikke så sikker på om dette med vann stemmer helt jeg da.. siden jeg drikker bort mot 4 liter vann om dagen og har fint greid å få knall lilla utslag. Ikke nå da, siden jeg hadde en liten utskeielse i går og endte opp med lys lilla.. vi får se igjen i kveld. :) Har vært flink med "maten".
Joda, det stemmer nok det med vannet, det er en av årsakene til mørk stix. Men det kan være mange andre årsaker til mørk stix også. Bl.a. hva du har spist i timene rett før du måler. Fett gir også utslag på stix. Ikke bare for lite vann altså.
[color=purple][/color]
Det står ganske godt forklart hva årsakene kan være om dere leser liken Gerd postet ! :)
Det å ha mørkest mulig stix er som nevnt ikke noe mål i seg selv da det finnes så mange feilkilder. Stixen forteller bare hva som skjer i urinen, dvs hvor konsentrert den er - og at du forbenner fett. Ikke om du brenner kroppsfett eller ikke !
Aha.
Flott, da fikk jeg svar på det meste jeg var usikker på.
Det er ikke om å gjøre å ha mørkest farge altså. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.