monki sa for siden:
smørgrøten var veeeelfig kvalmenes,er det noe annet jeg kan lage?
monki sa for siden:
smørgrøten var veeeelfig kvalmenes,er det noe annet jeg kan lage?
monki sa for siden:
dytter
Ziggy sa for siden:
Rømmegrøt! :D
[color=blue][/color]
.
Valeriana sa for siden:
Sier meg enig der! ;)
Spiste rømmegrøten til Ziggy i gårkveld og er fortsatt like mett, dette var god og mektig kost som metter leeeenge.
Ziggy sa for siden:
Jupp, åsså kan du bruke den til å lage hvit saus av fløte, kanskje litt kremost, vann og krydder, bruke den for å gjøre f.eks. oljedresssinger tykkere og ikke så tyntflytende, osv...
[color=blue][/color]
.
monki sa for siden:
rømmegrøt liker jeg ikke :(
Isalien sa for siden:
Hvis man skal bruke det i syltetøy eller oljedressinger, må man blande det ut med vann først da, eller går det ann å bare strø det over?
Ziggy sa for siden:
Da får du fortsette å prøve deg fra vettu... ;)
[color=blue][/color]
.
Ziggy sa for siden:
Så lenge det er kaldt, skal det gå greit og røre det rett i, det er bare når det skal tilsettes varme retter at det bør ristes ut i vann før det tilsettes, sånn at det ikke klumper seg i den varme væsken.
[color=blue][/color]
Det kan også brukes i smoothies for å få dem tykkere, sånn at de minner mere om sorbe'er...
[color=blue][/color]
.
Isalien sa for siden:
Takk, Ziggy. :)
tbear sa for siden:
Johannesbrødkjernemel kan fint brukes direkte i en "grunnsaus" i stedet for hvetemel. Strø Johannesmelet direkte i en kasserolle med smeltet smør og rør rundt. Så kan dette spes på vanlig måte med det man skal bruke; kraft, fløte, melk ol. Klumper ikke når du starter med smør og mel.
eriksen sa for siden:
Ypperlig for å få en fyldigere suppe eller gryterett også. Så og si alt du ønsker en tykkere konsistens i!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.