< Tilbake til oversikten

Synes frokost uten brød er vanskelig jeg

Melkerull sa for siden:

Jeg er så vant til brød og elsker brød da. Lunch går greit, der lager jeg en omelett eller egg/bacon/karbonade. Men frokost? :confused: Tips? Det er så lettvindt å ta et par knekkebrød da..:(

Melkerull sa for siden:

Er Firberrik ok? F eks to fiberrik med masse makrell i tomat, uten tomaten? :confused:

Andre raske tips? Ikke alltid man har så mye tid om morgenen..

monki sa for siden:

du kan jo ha egg og bacon eller noe slikt :)

Nicpins sa for siden:

Hei Melkerull! :)

Spiser alltid middagsrester til frokost, jeg.
Lager dobbel porsjon middag og putter restene i Tupperwareboks
over natta så det holder seg, og varmer i mikroen til frokost.
Har det alltid drit-travelt om morgenen, så det er så greit å ha
noe på luringa som jeg bare kan slenge i meg i farta, og som holder
meg mett lenge utover dagen.

Klem fra Nina :)
ps. Det meste er en tilvenningssak.
Vi er litt sånn programmert oppi huet vårt
til å tenke at frokost = brød, liksom.

Trolljenta sa for siden:

Da kan du jo ta en skive Lindberg-brød, Nille's nøttebrød eller hjemmelaget OE-brød med mye pålegg

Valeriana sa for siden:

Hva med en salat til frokost? Det passer kanskje hvis du ikke er så veldig sulten om morgenen og synes egg og bacon er altfor kraftig kost. For å spare tid kan du lage den klar dagen før, eller bruke blandinger med ferdig oppkuttede grønnsaker. Men som andre også har sagt kan fiberrik klibrød være et alternativ som gir lite karbohydrater.

Ziggy sa for siden:

Eller du kan lage mine Polarbrød Lapper... med bare 0,4 gr karbo pr polarbrød, basert på helt vanlige ingredienser uten kunstige tilsetningsstoffer i det hele tatt.

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11874

Slik ser de ut...

Håper de kan hjelpe deg... for det har de for meg og mange andre her inne...

.

Georgine sa for siden:

Hva med frokostblanding? Atkins har ett par gode. Eller man kan kjøpe soyaflak og ha sukrin og melk på.

Pannekake med vanilje og kanel.

Avacado med rømme.

Fiberrik med så mye pålegg at du ikke ser fiberriken lenger.

Lag fritata på kvelden og til morgenen.

:D

Manina sa for siden:

Jeg bruker å lage omelett til frokost og spiser salat eller middagsrester til lunsj.

Melkerull sa for siden:

Mange gode forslag her! :D

Fiberrik liker jeg som sagt. Så det er "lov"? (ikke sjekka GI/karb enda)
Egg og bacom synes jeg blir tungt om morgenen, og omelett tar for lang tid, kommer ikke til å bli prioritert ved travle morgener..
Frokostblanding kan gå! :) Skal se om jeg finner Atkins sine. Med melk da?
Lindbergbrød er godt, men jeg tenkte å prøve å spare den brødkvoten til kveld, MÅ ha kveldsmat.. :o

Ziggy; de lappene så gode ut! :) De må jeg prøve! Bruker dere dem som brød, altså med pålegg på?

Bee sa for siden:

De laga jeg i går kveld. En runde med pizzakrydder, og en med hvitløk.
Og fytterakkern så gode de var. Med majones og skinke spiste jeg til frokost. Løøøvlii!!:D

Ziggy sa for siden:

Jupp, bruker dem helt som vanlig brød, med hva en vil av pålegg på, som passer til et lavkarbokosthold, vel og merke...

I og med at det bare er 0,4 gr karbo i hvert polarbrød, ja så trenger en ikke bekymre seg for å spise brødmat igjen... du kan faktisk fortsette å spise som før, bare ved å bytte ut vanlig brød med poarbrød lappene mine!

Du kan og sprøriste dem til suppetilbehør, eller dele dem opp i biter og riste dem i ovnen som bruk til dip med f.eks. tzaitziki laget med rømme osv...

Oppskrifta passer også helt utmerket til pizzabunn, så med denne kan du fortssatt spise pizza og... mulighetene er som sagt mange...

Du finner disse, og andre oppskrifter som jeg har laget og tilpasset inne på OE forumet.

Lykke til!

Enid sa for siden:

Hva med smoothie?

Jeg lager min med frosne bær, skummet kultur/ 0.1 yoghurt, kruska kli, cottage cheese, rapsolje - kjører den med stavmikser :) Veldig godt, og perfekt sammensetning av protein, fett, antioksidanter og fiber!

Melkerull sa for siden:

Ikke begeistra for cottage cheese.... :(

Bee sa for siden:

Lappene smaker ikke cottage cheese da. Vedder på at du kommer til å like de.

Enid sa for siden:

Cottage cheese-smaken kjenner du verken i lappene eller i smoothien, nettopp fordi man stavmikser den til den er uten "klumper", og smaken forsvinner inni alle de andre smakene :) Prøv, iallefall!

Ziggy sa for siden:

Tenkte jeg skulle vise deg et bilde av min frukost, som for første gang blei inntatt på terassen i år...
[color=blue][/color]
Den besto av 2 polsrbrød lapper med smør og makrell i tomat, og 1 polarbrød lapp med smør og rekesalat. Snadder!!!

Koste meg deretter med en kopp kaffe og krydderkake ... snakker om nytelse på et lavkarbokosthold... det blir jo hva man gjør det til selv.

Jupp, lykke til videre, håper du finner et kosthold som passer deg og!

.

Melkerull sa for siden:

Det så jo skikkelig snadder ut da! :ja: Jeg har nå smakt polar-lappene dine, de var overraskende gode! :ja: Skal lage meg en porsjon i kveld, knall! :D

Jeg holder på å komme fram til et kosthold jeg kan leve med ja. Det er ikke helt Lindberg, heller ikke helt Atkins. Lavkarbo er det! ;) Og godt er det! OG har faktisk gått ned 1,5 kg. :heia:

Lærer utrolig mye av å lese her inne og surfe generellt! :ja:

balanse sa for siden:

Takk for mange gode tips som jeg også kan bruke. Jeg skal lage polarlappene i morgen. Frokost kan også være påleggskiver og grønnsaker + litt tran. Det går ganske kjapt. Alternativ stek 2-3 egg med litt sopp og løk , litt nøtter og en frukt. Personlig synes jeg at jeg får mer energi av å spise lavkarbo, noe som faktisk gjør at jeg kan stå litt tidligere opp om morgenen for å prioritere helse/kosthold og trening.

Mint sa for siden:

Mange gode tips her. Du kan også steke opp flere runder med frokostpannekaker, dele dem i 4 biter og hive dem i fryseren. Enkelt å ta opp og de tiner fort! Så slenger du på noen skiver skinke eller ost eller whatever og tar de med deg i hånda. ;)

stinasol sa for siden:

Pssst,jeg har spist 1-2 fiber rik/rugsprø om dagen
hele tiden og det har gått utmerked ;)

Trixie sa for siden:

Hva med Lindberg's fullkornbrød m/solsikkekjerner? 18,2 gr. karb. pr/100 gr.
Trixie :)

timich sa for siden:

Fiberrik skal være helt ok for de som følger Lindberg... Bare pass på, selvsagt, at du har nok av proteinrikt pålegg på toppen...:)

mima sa for siden:

Har du oppskrift på den krydderkaka??

Takker!

mima sa for siden:

Sorry! Fant den! Glemte at jeg kunne søke....:flau:

mofe sa for siden:

Tenkte å bevege meg i Lindberg-retning.. men så er jeg litt smågrønn på akkurat han Linsberg.

Hvordan er en frokost bestående av en halv boks cottage cheese, og like mye kokt havregryn? Med en klatt smør, kanel og stevia over?

Carisma sa for siden:

Det hørteas ut som en veldig mettende frokost, men mulig jeg bare er småspist til frokost.. :D Smør må du nok kutte på Lindberg. Husk at når karbene går opp går fettet ned i måltidene, og med havregrynet så er det et C-måltid, altså med mye karbo.
Jeg pleier å spise ca 1/3 boks CC, 1-2ss usukret eplemos, kanel og hakkede nøtter til frokost. Elles funker 1 boks yoplait 0,1 eller dobel 0, med lindberg musli, eller havregryn og hakkede nøtter veldig bra.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.