Bee sa for siden:
Hva mener dere om dette da?
Traxior sa for siden:
Jeg lurer på hvem som har bestilt den undersøkelsen jeg, fordi den virker veldig bestilt.
Bee sa for siden:
Takk, det var det jeg ønska å høre.
Jeg har bare levd lavkarbo under 3 uker nå, men har allerde gått ned 2 kilo, og det uten spesielt mye trening, så at man bare går ned i vekt av å kutte kalorier er nå det teiteste jeg har hørt.
Georgine sa for siden:
Dagbladet kan ikke mene noe positivt om lavkarbo ettersom de drar inn millioner i klubben Litt Lettere via nett og hvor man er lavfett/høykarbo. :D
Carisma sa for siden:
Den går egentlig bare litt rundt seg sjøl... For man spiser mindre kalorier når man kutter sukkeret også, men veldig tydelig at de ikke hadde lyst til å snakke om den biten. :rolleyes:
mcfrogner sa for siden:
Så utrolig teit "nyhet". Selvfølgelig går man ned i vekt ved å telle kalorier (de fleste gjør det i alle fall), men kalorier er jo bare tull... Mennesket er ikke skapt for å innta minst mulig fett og mest mulig karbohydrater for å "spare" på energiinntaket. Det er ikke sunt å sultefôre kroppen og tilføre sukker og karbohydrater gjennom lett-produkter osv.
Det var jo også en veldig liten undersøkelse da... 34 personer liksom! Skulle man f.eks. gjøre en politisk meningsmåling basert på 34 personer?? Det er jo helt latterlig...
Lurer litt på hvem som har sponset Dagbladets slankeklubb jeg siden den har blitt gratis... Hadde vært interessant å vite...
God jul!
Carisma sa for siden:
[quote=mcfrogner;263062]Lurer litt på hvem som har sponset Dagbladets slankeklubb jeg siden den har blitt gratis... Hadde vært interessant å vite...
[\quote]
De som var ivrige i starten har vel falt fra etterhvert, og den har jo ikke akurat nyhetens interesse lenger...
Goggen sa for siden:
En slik undersøkelse er vanskelig å forholde seg til. Ikke vet vi hva de spiste, ikke vet vi hvor konsekvent de var med kostholdet. Kanskje spiste de brød og poteter og andre "sunne" produkter, selv om de totalt sett spiser lavkarbo. Uten bakgrunnsinformasjonen er dette bare en påstand. Og slike utsagn/påstander er verdiløse å debattere.
Jeg liker å henvise til Diabetes.no når jeg skal vise hvor rar tankegang veldig mange har.
Her er et lite innspill fra dem:
Kostråd
<em>Uavhengig av hvilken type diabetes man har, har kostholdet innvirkning på blodsukkernivået, kolesterolverdiene og blodtrykket. Personer med diabetes må derfor, som en del av egenbehandlingen, spise ekstra sunt.</em>
<em>Maten bør inneholde:</em>
- mye fiber i form av grove kornprodukter, mye grønnsaker og frukt
- mindre fett fra kjøtt og meieriprodukter og mer fett fra fisk og plantekilder
- mye karbohydrat, men lite rent sukkerResten ligger her: www.diabetes.no/index.asp?id=23005
Nille sa for siden:
VI vet hva som funker best for oss.
VI er det beste beviset på at en slik undersøkelse i beste fall er ensidig
VI bryr oss ikke så mye om at Dagbladet/VG skriver negativt om lavkarbo
VI har erfaringen og praktisk kunnskap om lavkarbo, - noe de ikke har
.... så kan andre igrunnen mene hva de vil ! :D
mcfrogner sa for siden:
Som det blir sagt i en annen tråd om samme artikkel har de jo kuttet BÅDE kalorier OG karbohydrater! Ikke rart det gikk dårlig...