< Tilbake til oversikten

I en dagligvareforetning...

Bee sa for siden:

BARE for lavkarbere, hav finner vi der?

Skulle ønske den fantes nemlig.:rolleyes:

Nille sa for siden:

DER, der ser du, der finner du alt untatt:

• sukker og sukkerholdige varer
  • raffinert hvitt mel og varer som inneholder slikt
  • vanlig hvit pasta (Fedons Fullkorn og enkelte lavkarbo varianter finnes)
  • ris (kunn villris, men der er egentlig ikke ris og teller ikke)
  • poteter (eller kanskje littegrann til gjester !)
  • varer som inneholder transfett
  • halvfabrikata / ferdigmat uten næringsinnhold
  • kjøtt/fiske/fugl-produkter uten næringsinnhold
  • eller hvilken som helst vare uten næringsinnhold
  • lettprodukterDa er det jo innmari mye igjen da....

Ideelt sett ville jeg gjerne finne:

• svær grønnsaksdisk med masse friske økologisk dyrkede grønnsaker. Hovedsaklig de som vokser over jorden.
  • masse urter
  • inkl. lav GI frukt & bær
  • svær ferskvare disk med garantert "rene"varer uten nifse tilsetningsstoffer
  • meieriprodukter i vår ende av skalaen
  • og alt som ikke inngår i beskrivelsen øverst i posten:D

themonk sa for siden:

Gårdsprodukter som egg, kjøttvarer uten tilsetningsstoffer, fisk, upasteuriserte oster og melkeprodukter uten tilsatt sukker, fersk innmat, godt utvalg av biodynamisk dyrkede grønnsaker, noe bær og frukt, ghee, smør, kokosolje, olivenolje, skalldyr, mørk sjokolade, varianter av leverpostei og pateer uten karbohydrater, friske urter, mye krydder, nøtter, esekielbrød (for Fedonistene).

Nesten som Ultra, bare uten fristelsene. :D Ja, takk.

Carisma sa for siden:

Jeg har en sånn butikk rett utenfor døra jeg, den heter Grønland (bydel i oslo) :D Riktignok ikke alt under samme tak, men med 15-50m mellomrom mellom hver ca, så det må vi kunne godta
Og i tillegg til det du beskriver masse sunne oljer, spennende krydder og nøtter til veldig bra pris. :)

Bee sa for siden:

misunnelig

chili sa for siden:

Den 'butikken' har jeg også vært i !! :D

plysjhai sa for siden:

Kanskje jeg burde ta meg en tur til Grønland da. Men jeg veit liksom ikke hvilke butikker jeg skal på, så er litt skummelt. :p

Carisma sa for siden:

Begynn på den tyrkiske grønnsaksforretningen ved inngangen til smalgangen (Plaza-siden) for grønnsaker, oljer krydder, så går du smalgangen (helsekost, rema 1000, meny-butikk) til Grønland Bazar (grønnsaker, oljer, vill ((vinmonopol:D )) fisk, klær, bøker osv) og videre til Kjøtthallen Sentrum på baksida av bazaren,i tøyengata (masse billig og bra kjøtt fra sau, storfe, kylling...). Da har du dekket det meste :)

plysjhai sa for siden:

Takk, nå skal det bli shopping på meg når jeg får lønning. :D
:klem:

Carisma sa for siden:

Skrev visst vill, men mente vilt :D
Og de på slaktebutikken (kjøtthallen) vakumpakker kjøttet for deg hvis du vil, så det er ikke noe problem å kjøpe det noen dager før det skal brukes.

lavendel sa for siden:

Drømmer om å starte lavkarbo kafe jeg...

Bee sa for siden:

Me too...Men vet ikke om det er rette stedet og satse på noe slikt her som jeg bor. :p

lavendel sa for siden:

Det er det her i Oslo. Men mangler cash og kompetanse. Kompetanse kan jeg skaffe men..hi hi. det hadde vært fantstisk. Tror det skulle gått bra og. Startet på Majorstua eller på Grunerløkka..

Bee sa for siden:

Ja, i Oslo vil jeg absolutt tro det er marked for det. Men i Bodø? Skeptisk...:rolleyes:

Georgine sa for siden:

Du og??? Jeg kan allerede menyen i hodet jeg :D :D

lavendel sa for siden:

Da kan vi slå oss sammen.;)

Det hadde vært marked for det. Noe nytt. Alle kafeer serverer det samme mer eller mindre.

Georgine sa for siden:

Jupp.. jeg er overbevist om at vi kunne fått en kafe i Oslo sentrum til å gi overskudd og levebrød på lavkarbomat. God, ren mat med smaksopplevelse som man man blir mett av og holder seg mett i mange timer!! :D

lavendel sa for siden:

Drømme :spisesnak

plysjhai sa for siden:

Jeg kommer om dere åpner! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.