Ziggy sa for siden:
Ziggys Lavkarbo Tomatsuppe med kun 1 gr. karbo pr. 100 gr. suppe!
Iset sa for siden:
Fantastisk!!!! :tilber:
Isalien sa for siden:
Den var nydelig! Tusen takk for oppskriften! Laget den nå i kveld. Den ble ikke så tykk, så jeg burde hatt i litt mer johannesbrødkjernemel. Men den fikk helt vanlig suppekonsistens.
Serverte med kokt egg, parmesan og mozarella.
Trolljenta sa for siden:
Hvor mye vann skal vi egentlig bruke til å lage johannesjevning med?
Isalien sa for siden:
Jeg har bare brukt LITT. Dvs kanskje maks en halv dl til en teskje. Men da ble det skikkelig tykk blanding. Jeg vet ærlig talt ikke. Kanskje noen vet bedre enn meg.
Ziggy sa for siden:
Jeg bruker ca 1 dl eller litt mer, kommer an på hvor mye johannesbrødkjernemel jeg skal bruke det. Jeg tar alltid av mellom 1-2 dl av væsken fra retten som jeg antar jeg må bruke til jevningen.
Cluet er å ikke ha i melet og riste det sammen før du skal tilsette det i retten, ellers blir det fort gele i blandeglasset...
.
Hyper sa for siden:
Denne skal prøves en vakker dag!!
Jeg elsker tomatsuppe!!
Gerd sa for siden:
Nå er suppa laget klar for morradagen... Og prøvesmakt... Denne var virkelig god!!!!:D
Gerd sa for siden:
Tomatsuppen fortært!! Gikk ned på høykant hos alle. Gubben sier det er den beste tomatsuppa han har smakt:D Stjerne i boka til Ziggy
chili sa for siden:
Ser fristende ut! :D
Hvor får man kjøpt johannesbrødkjernemel? Helsekosten?
Gerd sa for siden:
Jupp :D
chili sa for siden:
..Jupp = helsekost eller at det var nam..? :confused: :D
Gerd sa for siden:
begge deler :D Små glass på helsekosten ca 50-lappen for det..
Trolljenta sa for siden:
Ost i tomatsuppe er også ganske godt.
Jeg har laget suppe nå av en klatt smør, hakkede tomater, 4 dl vann, 1 dl fløte, pizzakrydder, litt seltin og en buljongterning. Vanligvis ville jeg hatt oppi en løk i biter også, men det gadd jeg ikke nå på kveldingen.
kokonuts sa for siden:
Lurer bare på om det virkelig er så lite karb i disse hermetiske tomatene fra landlord, hvordan kan det være mindre enn halvparten så mye karb som i freske tomater? Noen tanker om dette Ziggy?
Ziggy sa for siden:
Vann... tilsatt sådant...
.
kokonuts sa for siden:
Hvis karbohydrat innholdet skal ned mot 1-1,5% er det vel nesten like mye vann som tomater i disse boksene?
Ziggy sa for siden:
Du kan jo sende en mail til Remakjeden å spørre, for i og med at de har satt på en varedeklarasjon, så skal produktet ha blitt deklarert...
[color=blue][/color]
.
nomma sa for siden:
Beste tomatsuppa jeg noen gang har smakt..
tusen takk ziggy nok en gang :klem:
Isalien sa for siden:
Denne suppa er virkelig en av mine store favoritter. :D
Hyper sa for siden:
En av mine og!!!
Elanessë sa for siden:
Bruker dere vann eller kraft av buljong da? Hvordan gjør dere det?
Elanessë sa for siden:
*dytte opp*JenJen sa for siden:
Jeg brukte vann og buljongterning, funka bra det :) Eller bare hiver terningen oppi sammen med tomatene og bruker stavmixeren for å unngå buljongoverraskelser, sånn just in case :p
Elizabethcita sa for siden:
Denne var veldig god :)
annimar sa for siden:
Suppa var fantastisk..
hadde ikke purre, brukte ketchup i stedet.. ble utrolig godt!!
Trulte67 sa for siden:
- men hvis man har hermetiske tomater fra en annen leverandør, kan man ikke bruke en halv boks og resten vann/buljong da.... tenker
Trulte67 sa for siden:
Det gjorde jeg og lassa på ekstra med fersk chili og masse fersk hvitløk. Brukte løk istedet for purre også. Dette ble fantastisk!! Drøye 16 karbo i hele suppa mi, og det ble 3 store tallerkner. Nå er jeg GLAD!
grotingeling sa for siden:
Fantastisk suppe!!!!!
Valgte å tilsette 1 1/2 ss cocosa extra vigin i stede for olivenolje - bare helt nydelig for meg som digger kokossmaken :D
Blir nok en gjenganger i menyen dette ja :lol:
LibraGirl sa for siden:
DYTT
Denne fantastiske tomatsuppen fortjener virkeli
oppmerksomhet! Trodde ikke det var mulig å lage noe
som smakte så godt, iværtfall ikke på mitt kjøkken
med meg som kokk :P
tara67 sa for siden:
Denne var knall-god :-)
shailene sa for siden:
Kjempegod suppe! En av de beste tomatsuppene jeg har smakt muligens, denne har blitt en gjenganger. Varierer mellom å bruke pizzakrydder og parmesan, og spisskummen og chilikrydder som tilsetning.
Gracella sa for siden:
N Y D E L I G ! ! ! !
Kommer aldri til å spise posesuppe igjen, nei :)
Sorella sa for siden:
Andre gangen jeg har denne og den er fantastisk god!!!
Matrixan sa for siden:
Hmm, interresant oppskrift, men er det ikke like greit å lage uten jevning?
Har laget tomatsuppe flere ganger, men aldri behøvd å bruke jevning fordi den blir tykk nok når jeg lar den stå en stund og koke etter en runde med stavmikser.
(skribler ned krydderiene for seinere bruk) :cool:
Marella77 sa for siden:
Jeg skjønte ikke denne setningen jeg...
magican78 sa for siden:
Denne fortjener en kommentar....fantastisk suppe, servert med kylling idag!!!
Bonitta sa for siden:
Hmmm..jeg synes denne suppa var pyton, jeg! Klarte ikke spise en liten skål med den enegang. Smaksløs og ekkel i konsistens...minnet ikke om tomatsuppe i det hele tatt!!