< Tilbake til oversikten

Masse høflige folk som lyver...?

mam sa for siden:

Jeg vet ikke jeg, om alle på jobben er så høflige at de må si : "Jeg skjønner ikke at du vil slanke deg så mye" .:confused:

Jeg er åpen om slankeplanene og har nevnt at noe av grunnen til at jeg vil ned så mye, er at jeg vil komme under BMI 27 og søke om bukplastikk. Det er visstnok helt uforståelig. Hm.

Kan det være at de bare har sett meg som overvektig, og er så vant til at jeg skal se slik ut? Og så går jeg i trang arbeidsbukse med stor t-skjorte over, det skjuler vel noe. Men jeg føler meg knepet av i livet når jeg bøyer meg, og under bukselinningen ligger magen dobbelt.

Synes selv jeg ser for j****g ut, både i kroppen og dobbelthaka. Ble litt lei av kommentarene om at jeg ikke trengte slanke meg, så jeg grep tak i pølsa under linningen og ristet i den mens jeg sa: "Det er DENNE jeg vil ha bort". :D Da ble de litt paffe da! Klærne skjuler nok en del av elendigheta.

stinasol sa for siden:

He he..ja desverre er det de fleste på det planet at de ikke vil involvere seg,tror de føler det er litt flaut og personlig og så prøver de
å dekke over med å si sånne ting..som for meg bare blir provoserende
man vet jo sannheten selv liksom så hvorfor ikke bare være ærlig,spesielt når du ligger det frem på en åpen og ærlig måte..:confused: :rolleyes:
Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut da så snakker egentlig ut fra meg selv..

silje sa for siden:

Jeg tror jeg har sett lignende filosoferinger her inne tidligere.. og mitt råd er: ikke bruk energi på å tenke på dette.

Når du er åpen med slankingen, må du nesten forvente at de rundt deg kommenterer det på et eller annet vis når forteller det. Og det hadde kanskje ikke vært så mye bedre om de svarte "ja, det synes jeg virkelig du burde!"

Jeg også har det sånn at jeg har en del valker, men de kanskje ikke synes så godt alltid. Folk har liksom ikke lagt merke til det før jeg sier det. Jeg må jo innrømme at jeg selv ikke tenker mye på andres vekt, iallfall ikke viss det ikke er ekstremt. Så det kan jo være at de på jobben din faktisk ikke har tenkt noe videre over vekten din, og at når de sier at du ikke trenger å slanke deg, så betyr det på et vis at du trenger ikke å slanke deg for deres skyld, de liker deg jo likevel.

Men du slanker deg jo for din skyld. Og kanskje nettopp derfor skal du ikke bry deg om disse kommentarene. Jeg tror ikke de lyver, men det er jo litt sånn typiske kommentarer man kommer med, når man ikke vet hva man skal si, og man egentlig ikke er SÅ engasjert. For DEM har det jo ingenting å si at DU er overvektig - ergo, du trenger ikke å slanke deg.

See...? Så gi f... og lykke til med slankingen :)

Silje

mam sa for siden:

Nei, ser ut..jeg ser ikke ut!:D

Men var BMI 34 på det verste, er BMI 31 nå, så det er ikke akkurat innbildt overvekt. Jeg er ganske stor i kjeften, og det er et frittalende arbeidsmiljø. Rart folk ikke tør si det de mener? Jeg sier jo rett ut at jeg slanker meg, forventer ikke sånne "Hva skal du slanke vekk" svar. Hadde jeg skullet gå ned 5 kilo så hadde det ikke vært så rart med slike kommentarer.

Det må være at de aldri har sett meg slank, og kansje ikke kan forestille seg meg med 20 kilo mindre?

mam sa for siden:

Helt sant, det der! Jeg bryr meg ikke så mye om det da, har bare syntes det var rart at de ikke "ser" fedmen min.

silje sa for siden:

Hehe.. tja.. ikke vet jeg.. men det beste rådet jeg kan gi deg er å bare drite i det egentlig. Folk sier så mangt, hold fokuset på deg selv og slankingen heller :)

Silje

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.