< Tilbake til oversikten

Kokosmakroner

guro sa for siden:

Kokosmakroner

I en kjele bland:

· 4 eggehviter

· 200 g fruktose

· 200 g kokosmasse.

Varm massen over moderat varme under omrøring en god stund, til den er tykk og seig.

Sett røren med teskje på bakepapirkledd plate. Stek på 160°C (gjerne lavere!), på midterste rille i 12-15 minutter. Avkjøl på platen. Oppbevares i tett boks. Kan gjerne fryses. Kan syppes i smeltet sjokoldade - blir nesten som Bounty

guro sa for siden:

Disse funker som bare det, synes jeg! Fine å fryse også. Det er andre året jeg baker dem. Prøveporsjonen er allerede oppspsist. Jeg skal bake en gang til og dyppe dem i smeltet sjokolade før jeg legger dem i fryseren.

nøtta sa for siden:

hvorfor skal du legge dem i fryseren :confused: julen er jo rett rundt svingen .....

har så lyst og prløve disse !! :D

guro sa for siden:

Et sted skal de jo oppbevares :D . Også blir de litt mindre tilgjengelige for snokete hender. :o

nøtta sa for siden:

'

:D ja det er sant ! hvor lang tid tar det før den tiner ...?

Vikki sa for siden:

Mmmm, kokosmakroner...hadde vært deilig til jul. :)

Lurer på om man kan bruke natreen istedet ? Noen som har prøvd ?

Takk for at du deler oppskrift, Guro !!! :)

Helene sa for siden:

funker ikke med natren, den smelter ikke på rett måte... måtte hive alt..

Vikki sa for siden:

uff, så dumt !! Bruker verken sukker eller fruktose...Blir jo ganske befrenset da...

Men takk, Helene ! Du reddet meg fra å måtte kaste alt, jeg var klar til å bake jeg, ser du. :)

Kanskje jeg skal prøve meg på marsipan med natreen, istedet. Det går vel bedre? Noen med erfaring ?

Anne sa for siden:

Og nå skal jeg lage kokosmakroner..:D

Anne sa for siden:

Åh...de var go'e de. :)

Tror det blir Annes hemmelige julesnop:D
Nå står de til kjøling, også skal jeg dyppe dem i 70% sjokolade.....
Tralala....

Lurer på om de holder seg best så seige og gode i fryser'n eller i boks jeg...? Noen som vet?

PS..også lagde jeg is av eggeplommene. :)

guro sa for siden:

De hoder seg hvertfall ferske i fryseren. Og kan spises direkte ut av fryseren omtrent.

Jeg lagde gylne hjerter av plommene jeg. Malte, skollede mandler, eggeplommer og fruktose, kjevlet ut mellom 2 bakeark, stakk ut hjerter og stekte på 130 grader til gylne, ikke brune.

Anne sa for siden:

Takk....da fryser jeg dem.
..og det var lurt Guro, med gyldne hjerter...:)

Huldr sa for siden:

Dette fikk jeg ikke til, nei... :o

Det ble ikke noen seig masse, bare løs kokos liksom. Jeg brukte Splenda, og heiv oppi et par eggehviter til da jeg så hvor lite det monnet. Nå står det noen små hauger med kokosmasse i ovnen... :p

Man må kanskje bruke sukker eller fruktose for å få det seigt... Eller er det noe annet jeg kan ha gjort feil?

Dette ble ihvertfall ikke spiselig :o :o :o :o :o

guro sa for siden:

Tror nok desverre at sukker/fruktose er endel av konsistensen. Sorry!

Huldr sa for siden:

Ja, det var det jeg var stygt redd for... :o

Takk Guro :klem:

shady sa for siden:

Nå har jeg nettopp syndet med to kokosmakroner lagd på denne fantastiske oppskriften! :p DET var godt, det. Men er det noen som vet hvor mye karbo det egentlig blir i disse? Jeg er på Atkins og burde vel strengt tatt ikke spise fruktose, men ...

Jeg lurer også litt på disse gylne hjertene, de hørtes kjempegode ut. Hvor mye fruktose og mandler skal det være i dem? og funker det med Splenda her?

vips sa for siden:

heisann!
har nettop laget kokos makroner-som var helt perfekt for min datter som har hyper melke allergi-men misslyktes først en gang-nå er de brune isteden for-men smaker er upåklagelig:D tusen takk:)
Foresten noen som vet noe annet jeg kan bruke egge plommene til uten melk og nøtter????

Elizabeth sa for siden:

Tror dere det går ann å bruke sukrin i denne opskriften??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.