Først må jeg si at jeg er på min 4. dag på Ketolysekuren - og det fungerer bra! Har vært i ketose siden dag 2 og det er jeg veldig fornøyd med.
[font=Book Antiqua][/font]
I går fant jeg Ketolysepølser på Meny og tenkte det ble dagens kveldsmat. MEN...åssen regner jeg ut hvor mye karber to striper ketsjup inneholder egentlig? Har tillat meg en liten stripe ketsjup på morgenomeletten også.
Har noen av dere prøvd pizzabunn - oppskriften som står bakpå Bakemixen eller den som står i boka? Kan denne oppskriften gjøre seg som pølsebrødlignende eller pitabrød?
Såååå godt det finnes mange "kloke" mennesker her.
Takker og bukker for svar!
Har du kjøkkenvekt? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å gå til innkjøp av det!
Jeg kjøpte det når jeg begynnte på ketolyse, og jeg bruker den hele tiden! Da er det veldig lett å regne ut hvor mye karber ting inneholder, så sant du vet hva innholdet er per 100 gram. (Antall karber per 100 gram * vekta, i hekto.)
For å veie ketchupen, legger du bare tallerkenen med pølsene på vekta, nullstiller den, og tar så på ketchupen. Kanskje ikke alle kjøkkenvekter som er så nøyaktige at de registrerer så lite, men.
Bruker du den sukkerfrie ketchupen? Den har totalt 8g karbohydrater pr. 100g vare i motsetning til den vanlige som inneholder 23,5g pr 100g.
Hvis du bruker to striper av den sukkerfrie ketchupen blir det ikke mye karbohydrat totalt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.