Hei
Jeg har lenge prøvd den gode gamle "spise mindre og sunnere og bevege meg mer" metoden, uten å ha gått ned så mye som et gram... Like før påske bestemte jeg meg for å forsøke å kutte ut karbo - var ganske flink i påsken, men ikke helt avholdende. Etter det derimot har jeg holdt meg helt unna, handlet ketolyse varer etc. Første uken gikk jeg ikke ned noe, Nå andre uken har jeg hele tiden vært i ketose, men har fortsatt ikke gått ned så mye som et gram.... Utrolig frustrerende altså !!!!!! MEN: det KJENNES ut som om jeg har blitt litt mindre. Og kjæresten min synes han kan se det - men det høres jo merkelig ut at jeg ikke skulle gå ned NOE på vekta liksom ???
I går spiste jeg eks:
omelett av 2 egg med litt skinke
grillet kylling med litt tzatziki
svin indrefilet og champinjong-stuing
Jeg drikker myyye cola light (helt avhengig), og en del vann. går turer hver dag.
På den positive siden har jeg helt mistet lysten på godteri !!! Og i går stekte jeg pannekaker til resten av familien uten å forsyne jeg i det hele tatt - FLINK :-) hehe
Men HVA er galt? Jeg har lest meg til at man jo skal merke vekttapet fra uke 2 hvertfall,,,,
Hei:)
Det kan være mange grunner til at du ikke går ned, men å måle seg i tillegg kan være en bra ting å gjøre. Mange opplever at vekta står stille, men at cm rundt midje, mage, bryst forsvinner likevel. Det kan ha med f.eks muskelmasse å gjøre, om du trener f.eks, eller grunner jeg ellers ikke kjenner til. Men mange her inne har opplevd det, og kjenner på klærne selv om vekten viser det samme.
Cola light kan være en såkalt "partystopper", flere som opplever stagnasjon om de forsyner seg av kunstige søtningsmiddel, eller at det trigger søtsuget (noe som ser ut til å ha gått bra for deg, da!) men det er høyst individuellt.
Noen har ellers en matvare som holder dem tilbake. Jeg har lest alt fra ost/andre meieriprodukter til cherrytomater, og som sagt kunstig søtning.
Noen merker det løsner om de passer på å få i seg nok vann. Det er viktig i den fasen du nå er i! Selv drikker jeg 2-3-4 liter om dagen, men det forskjellig hva den enkelte behøver på grunnlag av vekt etc..
Gi det litt mer tid, følg kuren, så skal du se det går seg til!
Ellers er det mange ketolyse-frelste her inne, og å ta seg en titt i deres journaler kan være både til inspirasjon og motivasjon.
Noen går ned 3 kilo første uka og ingenting i uke 2. Det er likevel en nedgang på 1,5 kilo pr. uke - for å si det sånn.
Vi er forskjellige alle sammen, og kuren virker også forskjellig på oss alle. Synes maten din ser grei ut, og du sier selv at du skal gjøre et forsøk på å kutte cola light'en - da er du på rett vei.
Ikke vær utålmodig - ta fram målebåndet og se at centimeterne forsvinner selv om vekta står stille.
Tvi-tvi videre!
Begynn med å kutte ned litt så kutter du ut mer etterhvert.. Du må bare
prøve å la være å kjøpe brus før om fredagen.. Det er ikke lett å kutte
ned på brusdrikkingen vist du har det i huset.. Jeg drikker mellom 2-4 liter
vann hver dag..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.