< Tilbake til oversikten

Hoodepine

cozymum sa for siden:

Jeg har en utrolig hodepine. Jeg har hodepine, mareritt, sliten, lite energi. Har prøvd å ta igjen søvn, frisk lyft, paracet, masse vann. Men d hjelper ikke. Føler ut som om jeg svimer eller litt kvalm, og føler ut som d er lite oksygen opp til hjernen. Kan være at jeg ikke har vært helt lavkarbo, spsit for lite eller d er mensen. Noe som har opplevd noe lignende????:confused:

mofe sa for siden:

Lysømfintlig? Kan være migrene.. siden du er kvalm, tenkte jeg på..

Manina sa for siden:

Det er litt uklart hvor lenge du går med denne hodepinen? Høres jo litt kronisk ut sånn som du beskriver det.
Migrene kommer anfallsvis. Selv om anfallene kan vare lenge, høres det ikke ut som det her.

Det kan jo være en overgang. Kroppen må tilpasse seg det nye opplegget, osv...
Og det kan være du har matintoleranse for noe som du nå spiser mer av enn du gjorde før.
Kanskje du skal gå til legen å få sjekket ut visse vitamin- og mineralnivåer og høre om han/hun har noen forklaring? B-vitaminer er uansett veldig viktig!

cozymum sa for siden:

jeg skal skekke d. D er noe som kom for noen dager siden .Har hatt d ca 3-4 dager

dingpot sa for siden:

Jeg har opplevd det ganske likt sånn som du beskriver det. Typisk hvis jeg skal i ketose etter en periode med moderat karbo, blir jeg kvalm, slapp, mister matlysten, vondt i hodet, generelt dårlig den første uka. For meg hjelper det å ta ingefærtabletter (som stiller kvalmen) og spise et litt salt måltid (IKKE noe søtt/kunstig søtet!).

Selvfølgelig kan det være noe helt annet det du har, men håper det løser seg fort for deg også!

:klem:

Photobscura sa for siden:

Jeg ble kvitt migrene da jeg begynte å kutte ned på karbene, men da jeg gikk inn i ketose så fikk jeg en hodepine som jeg ble fortalt at var helt vanlig, og den gikk da over etter en drøy uke... Den gikk fra å være mild til lettere intens. Dersom du er fersk, så er det mye i kroppen din som stilles om når du går fra å brenne karbohyrdrater til fett. Om det ikke gir seg, så anbefaler jeg på det sterkeste et legebesøk!

Drikker du nok vann, forresten? Kan være typisk å få hodepine dersom man er dehydrert.

PS: Jeg flytter tråden din til spørsmål og svar, da den ikke har noe på oppskriftssidene å gjøre:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.