< Tilbake til oversikten

PCOS og antall gram karbo?

JaneFonda007 sa for siden:

Jeg har PCOS, skulle vært medisinert men gynekologen og jeg fant ut at vi skulle la være. Flere grunner til det: jeg trener minst 4 ganger i uken, er villig til å gjøre en innsats på kostholdet, er ikke overvektig, ikke noe ønske om barn enda etc. Greit å slippe metformin synes jeg, men blir litt for usikker på kosten. Noen med erfaring som har kjent på kroppen, eller hørt noe tall, på hvor mange gram med karbo som er optmialt? Til nå har jeg ligget på rundt 100-150 gram karbo, og migrenen forsvant i alle fall. (Ikke at migrenen har noe med PCOSen å gjøre men greit med et problem mindre). Føler jeg burde ligge lavere pga PCOS men er som sagt usikker. "Bedre uten brød" sier 72 gram karbo om dagen for å holde blodsukkeret stabilt. Lener meg litt i denne retningen, men vet ikke hvor riktig og relevant det er for meg. Blir utrolig glad hvis noen har noe som helst å si på dette! Liker ikke å gamble med helsa slik jeg føler jeg gjør nå.

jeef-micro sa for siden:

Lindbergketose sier vel rundt 40 gram karbo tror jeg, men de hjelper deg evt med å rekne på proteiner og fett også...

Ønsker du å prøve andre ketogene dietter, så kan du se på Atkins (20 pr dag) eller ketolyse (15 pr dag)

siden du er normalvektig, så er kanskje rundt 100 ok. Jeg har liksom bare erfaring som overvektig PCOS-er

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.