Jeg lurer på om jeg har surra meg inn i noe veldig komplisert, derfor spør jeg her i tilfelle noen har erfaring med dette.
Jeg har nå gått over på Ketolyse kur denne uka, men samboer'n vil fortsette på Lindberg.
Det skaper jo endel problemer i forhold til at han skal bruke magre produkter og jeg ikke og sånn. F.eks hvis jeg lager gratinert blomkål.. Fra hans filisofi bør den være med lettmelkssaus og lettost, fra min bør den være med fløte... Er det praktisk mulig å lage felles måltider, eller bør vi lage mat hver for oss?
Problemet oppstår vel hovedsaklig med melkerodukter og rødt kjøtt (mettet fett), for ellers skal man jo ha fett i Lindberg også.
Hva med å avstå fra fete melkeprodukter akkurat i middagsmaten, og heller bruke mye fet fisk/oliven/avokado/nøtter osv. i dette måltidet? Da kan dere jo begge spise. Og så kan du heller stå på med ost/rømme/bacon ol til de andre måltidene dine?
Eller spiser dere flere felles måltider om dagen, kanskje??
Jeg lager stort sett lunsj til begge siden ingen av oss har kantine på jobb. Også spiser vi jo likt i helgene, og evt kveldsmat hvis vi en sjelden gang spiser det.
Det største problemet er vel egentlig de dagene han skal lage middag. Tror det blir færre av de framover. Han jobber vettet av seg og har ikke tid til å sette seg inn i lindberg-kuren, så det er stort sett jeg som passer på han, og definitivt ikke å sette seg inni min kost og forskjellene! :o Derfor jeg passer på han, nok med at han stresser alt for mye på jobb, han må hvertfall spise riktig om ikke annet liksom.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.