< Tilbake til oversikten

Kalkunburger med sopp og salat

#1

Lone sa for siden:

Lagde dette til middag i dag og det smakte utrolig godt :)

400 gr kalkunkjøttdeig ( i frysedisken på Rema 0 karbo og kun kr 20.- pr pakke)
1 egg
1/4 purre - det grønne
3 hvitløksfedd (moderer etter smak ;) )
Hindu tacokrydder, salt og pepper

Rør inn et egg i kjøttdeigen. Tilsett finhakket purre og hvitløk. Krydre godt med tacokrydder, pepre og salte.
Stek 4 flate burgere i litt olivenolje, etter at de har fått farge, sett ned varmen og tilsett skivet sopp. La surre til burgerene er gjennomstekt og soppen har fått farge.
-Spiste dette med grønn salat og ruccola med 1ss seterrømme. Nammis!


#2

magdalena sa for siden:

Det hørtes godt ut!:p Skal prøve det ut neste uke,har aldri smakt den kalkunkjøttdeigen heller..


#3

Lone sa for siden:

Den er veldig god :-) men trenger å krydres endel, ellers så smaker den ikke noe særlig... men nå er jo jeg veldig glad i krydder også da. Tidligere en dag prøvde jeg å steke den opp som vanlig kjøttdeig sammen med løk og sopp, men da ble det litt tamt synes jeg.

Det Hindu Taco-krydderet er kjempegodt! Og ikke noe sukker...


#4

magdalena sa for siden:

Krydder er godt!Sambo lagde kjøttboller av kjøttdeig her en dag,med masse deilig fyll.Skal lirke oppskrifta ut av han,så jeg får satt det ut her.Kjempegodt,og passet til både lunsj,middag og snacks!Tror også din rett passer til dette:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.