Er det flere som synes at kjøleskapet har krympet etter at de begynte på lavkarbo?
Vi er bare to i familien, og størrelsen på kjøleskapet vårt er en stor kombimodell med halvt om halvt kjøl og frys, perfekt tilpasset storhandel hver 14 dag slik jeg har gjort det i mange år. Det er mye penger å spare på det. Men nå ser jeg at kjøleskapet blir altfor lite. Det er jo nesten bare ferskvarer og kjølevarer i en slik diett, og jeg driver avansert logistikkplanlegging for å få lukket døra igjen hver gang jeg har åpnet den :rolleyes:
For ikke å snakke om hvor vanskelig det er å finne og få tak i noe der inne! Kanskje en effektiv slankemodell i seg selv? :)
Kanskje er det noen som har gode tørrvaretips til meg, slik at jeg får fordelt hvert innkjøp på litt flere steder? (Fryseren er også ganske full).
Hehe... Jeg kan ikke si jeg har samme problemet, men så er jeg student og da, og kjøper inn fra dag til dag...
Men tunfisk på boks er jo fint, det kan du ha i skapet:) Hermetiserte tomater, annet hermetisert fungerer jo også, men nå er det begrenset hvor mye lavkarbomat som man får kjøpt på boks, eller som ikke er langt mer smakfullt når det er ferskvare...
Jeg bruker meierismør, og har endelig vent meg til at det er romstemperert, knøtte bittelittegranne plass å spare der.:)
Men det kan jo være lurt å ikke kjøpe inn mer enn man klarer å spise opp før det er forgangent. Jeg har nok et mindre forbruk av mat enn før, fordi jeg spiser meg mett på mindre mat enn jeg har gjort tidligere, og en pose pasta tar jo litt plass i et relativt lite matskap det også...
Trikset jeg har lært meg, (gjelder mest frysevarer, men hjelper på resten) er at jeg deler opp alt jeg kjøper i minst mulige forpakninger. Dvs splitter påleggspakkene i 2-3 små poser og sånn, evt ruller det sammen. Det hjelper noe.
Merker at den lille fryseren min ikke er stor nok lenger ja... Presser alt inn og lukker igjen fort som f*** før alt glir ut igjen;) Har et kjøleskap til jeg kan bruke i nødsfall.
Etter krampeshopping i sverige i går så måtte jeg ty til kjøleboks som mellomlagring til jeg får pakket alt i rett str, og kastet overfaldisk emballasje i dag :D
For lite ja!!! Jeg kan ikke ha kombiskap lenger. Hadde 170 høyt kombi med kjøl og frys, og det var stappfullt. Nå har jeg 80 cm bred fryseboks, og kjøleskap som er like stort som kombiskapet var. Kunne ønsket meg kjølehjørne...
Romtemperert smør? Ja, det sparer jo litt plass :)
Hermetikk er praktisk, og tomater på boks bruker jeg plenty av. Tunfisk var lurt. Men hermetiske grønnsaker smaker som du sier ikke riktig like godt som ferske. Spesielt ikke sopp.
Ja, slik gjør jeg også det. Jeg har nettopp stått og pakket om 4 kg kjøttdeig til småpakker à 200 g. Det er definitivt den kjipeste siden ved å handle i stort :(
Umm.. Det ser ut som løsningen blir å kjøpe nytt kjøleskap. Men mitt er bare et år gammelt, og jeg hadde satset på å kunne beholde det litt lenger. Kanskje er det handlerutinene mine som må endres :eek:
vi har både lite kjøleskap og liten frys fra før,så ja den har blitt mindre
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.