Samboeren min kom med en teori her om dagen, som han syntes var fryktelig logisk, og som han påsto å komme fra sikre hold, dog han ikke husket kilden.
Teorien går ut på det at når du svømmer, så setter du i gang en forsvarsrefleks (som om det er fare på ferde) forbrenningen senkes dermed, og kroppen er ikke i stand til å nyttigjøre seg næring fra kroppen. Han mente da at man ikke forbrenner fett ved å svømme, at man bare bygger muskler.
Sånne diskusjoner kulminerer gjerne i det at jeg har lest mer relevante temaer enn han, om enn litt ensretta (mest pro-lavkarbo), men her visste jeg virkelig ikke hva jeg skulle si. Jeg står helt blank. Kan dette stemme? Og faller det ikke på sin urimelighet, egentlig?
Trenger noen håndfaste argumenter, for jeg klarer ikke å tro at dette stemmer. Jeg har nemlig kjempelyst til å begynne å svømme, ikke minst for å øke forbrenningen min og og ved å komme i form..
Det ville jo i så fall si at man ble stressa av å svømme ... nei, det høres slett ikke logisk ut spør du meg. Vanskelig å tilbakevise det da, siden det han sier er såpass far out i utgangspunktet (mener jeg).
Hmmm. Jeg ble litt usikker, noen dager siden vi hadde denne diskusjonen (vi elsker en god diskusjon:rolleyes:) men jeg skal få han til å si hva han mente var teorien igjen, i tilfelle jeg har gått glipp av noe. Følte liksom det skulle ha vært en logikk i det han sa, som ikke kom fram her. Men jeg HAR JO IKKE NOE LYST TIL Å TRO PÅ DET, hehe. Svømming er jo noe av det deiligste man kan gjøre! (På egenhånd i alle fall:p)
Jeg ville ihvertfall ikke ha trodd på det :D. Uansett alle teorier om den ene eller den andre treningsformen tror jeg den beste er den du trives med og som fungerer for deg ... :)
Jepp, svømming er deilig, på denne tida er det jo ikke så mye styr med å pakke seg ut og inn igjen og hårføning og sånt heller ... :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.