Hei, jeg er på smådesp jakt etter en krepptang som man kan bytte ut jernet med et bølgejern:D
Det er ikke å finne i noen butikker (av de jeg har sett/søkt i så langt i alle fall)
Har hatt lyst på sånn så lenge jeg kan huske, og så har jeg kicka litt på såkalt "francoise"-sveis.
Om noen har ett sånt avlatenskap fra sent åtti-, tidlig nittitall å selge meg, eller sett det i en butikk GI LYD!
Jeg må presisere! IKKE rettetang (håret mitt er like streit som Blomster-Finn ikke er det:p), men gjerne krepptang, MED en del som man kan bytte ut kreppformen med som lager BØLGER i håret! Gjerne også en bølgetang, men jeg synes, hehe, faktisk at krepp kan være ganske festlig det også..!
Hva med denne da? Ser de er utsolgt på nettbutikken, men fant den egentlig på expert sin side. :) Den har også keramiske plater, synes å huske jeg har lest at det er mer skånsomt for håret, enn de gamle krepptengene som ble brukt på 80-tallet.
Den har også med den rettetang-del, men den kan du bare legge i en skuff å ikke bruke. ;)
fækk et slikt tæl jul je, huser itte mærke, men tanga er rauv.. Er sju forskjellige je kæn bytte på mæ.
Nei, seriøst, så bredt har jeg ikke prata sien jeg var sju, og jeg er egentlig i mot å skrive dialekt :rolleyes:
Tror de førte det merket på sparkjøp (av alle plasser) en periode....
Haha, sterke snikker Andersen-assosiasjoner her:D
Har littegrann av dialekta mi fortsatt (men rimelig situasjonsbestemt), Hedmarks, men ikke brei. Bare "søt" (sier snille mennesker, som synes det er herlig og litt eksotisk, fordi den er så "annschless"):rolleyes:
Lenge siden du fikk denne??
Jeg har et sett fra babyliss med 3 ulike "hoder". En er for bølger, en for korketrekkere og en er vanlig tror jeg. Husker ikke. Alt er rosa, og ligger i en rosa eske. Har aldri brukt den, og kan godt selge den til deg (hvis jeg finner den). Jeg har veldig langt hår, og innså etter jeg hadde brukt 500 kr på denne at ingenting fungerer på mitt hår. Men, beholdt den likevel - i tilfelle jeg skulle få bruk for den. Men jeg har som sagt aldri fått brukt den. Kan ta et bilde av den, så får du se. Må bare finne den først.
Dialekta? Jeg prata kav totning fra jeg begynte å snakke til jeg begynte på barneskolen. Mora mi er derfra og jeg tilbragte mye tid hos besteforedra mine i ferien og sånn. :rolleyes:
Men så ble det mer avslepent... Kommer fra en plass midt mellom oslo og toten, på den sida med mest by-utflyttere. Så resten av tida ble det mye knoting på diverse østlandsdialekt :o
Men hadde et par år som hedmarking mens jeg studerte, og la meg til ord som kjett :D Hang endel med folk fra Hamar og Ottestad/stange, så det er kanskje ikke så rart :rolleyes:
Kjett er et av mine favorittord, man finner liksom ikke et på riksmål som er like tilfredsstillende i sin betydning!
Jeg er fra et sted som er nesten tjue mil nord for Hamar, og det er snakk om et par millimeters slurv på kartet så hadde jeg vært svenske eller trønder:)
Hei, Agurk: er det denne? my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=505367746
I tilfelle du kan spare litt tid på leting...? Ser nemlig ikke ut som om det er bølgetang på denne :( (men rosa, det varn:D)
Jeg har krølltang, men det er lissom ikke samme swingen:)
PERFEKT! Hvor mye skal du ha for det??
Jeg får sikkert råd til å kjøpe det i mai (skal på skoletur til Berlin om det par dager, og skal være borte i nesten to uker, så all kronasje forsvinner der..!)
Kan sende en fôret konvolutt/liten norgespakke til deg, eller om du bor i Oslo (glemte å sjekke om du har oppgitt bosted, før jeg begynte å skrive) så kan vi møtes!
Haha! Nå blir det krølltoppjorun! Jess! Bra med keramisk også da!
Jeg er litt usikker på hvor mye jeg syns det er riktig å ta for det. Kjøpte det rett før jul, og betalte 499. Har som sagt aldri brukt det, så jeg aner ikke noe om kvaliteten. Men remingtonpapirene ligger inni, så jeg går ut ifra at det er vanlig garanti som gjelder. Trodde det var babyliss, men det er altså Remington. Hva syns du? Syns du 400 er ok? Jeg bor i Bergen, men er ofte i Oslo, så jeg kan ta den med til deg.
400 er HELT ok!
Når tror du at du er i Oslo neste gang? (Litt ivrig nå jeg:spent:) Ellers, som sagt så er en norgespakke e.l. ikke veldig dyrt da:D
Vi kan avtale på PM når jeg kommer tilbake fra Berlin! (Den andre mai) (Får spenn midt i måneden omtrent!)
Litt usikker på når jeg skal til Oslo, mulig nå snart, men ikke sikkert. Kan godt bruke norgespakke hvis du ønsker det. Bare send meg en PM når det passer for deg.
Jepp! Klart!
Sender deg en PM. Vil ha krøller til søttende mai:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.