< Tilbake til oversikten

Er det greit å ikke spise frokost?

Dolly sa for siden:

Er ennå mett etter middagen jeg spiste i går.. kan jeg droppe frokosten da? heller spise lunch..

tenkte å steke egg og bacon men føler det er feil å spise bare for å spise når jeg er mett..

lavkarbomaten metter mye bedre enn brødmat og sånn..

sist jeg åt spiste jeg 400 gram kjøttdeig med egg og det var 17:30 i går kveld...

tror nok jeg skal lage med 200 gram kjøtdeig neste gang for jeg ble stappmett

Isalien sa for siden:

Dropp frokosten hvis du ikke er sulten. :)

Fedonisten sa for siden:

Ikke rart du ble stappmett!!! :eek:

Jeg ville ikke anbefale å droppe frokosten :nei: Kan du ikke spise noe litt lettere enn 2 egg og bacon da? Ett egg?

Jeg mener at å droppe måltider ALDRI er å anbefale - men at det så klart kan være fristende når man ønsker å gå ned i vekt.

:)

Isalien sa for siden:

I teorien mener jeg også at man skal spise frokost, og at det er en viktig og bra vane.

Men for en gangs skyld, hvis man ikke er sulten så gjør det ingen ting å vente. Kroppen sier fra mener jeg.

Og sannsynligvis blir man sulten snart?

hilsen alltid sulten om morgenen

Lasse sa for siden:

Hopp over frokost hvis du er mett. Det er usunt å spise når du ikke er sulten. Som det står i boka kan du fint sløyfe måltider. Jeg spiser nå tre ganger om dagen, før spiste jeg minst 4-5 ganger. Kroppen regaerer helt annerledes på mat nå, uten de voldsomme svingningene i appetitt og blodsukker jeg opplevde før. Jeg kan fint være mett i 8 timer eller mer, før ble jeg sulten etter 2-3 timer. Sitter på jobben nå 15.30, har ikke spist siden frokost 07.30, føler ingen merkbar sult.

Å spise med faste, korte mellomrom er vel imidlertid påkrevet ved andre typer slankekurer, og vi hører det jo ofte fra "ekspertene" at vi må spise frokost og deretter spise ofte.

themonk sa for siden:

:eek: Det er jo en hel dagsrasjon... til fire personer! :D Det bør i grunnen holde med 100 gram kjøttdeig pr. person på et måltid IMHO.

Forøvrig bør du helst spise frokost, men du kan gjerne gjøre unntak hvis du ikke er sulten. Men så er ikke jeg på noen ketolysekur, så jeg kan ikke uttale meg om akkurat dette. :rolleyes:

kristih sa for siden:

Jeg dropper ofte frokost når jeg er i ketose. Sulten blir jeg ikke för sånn i 11 tida. Alle er forskjellige så gjör det som passer deg...
Det står jo i boka at man ikke skal spise hvis man ikke er sulten. Det er jo en god regel selv om man ikke går på ketolyse..

Tuppen sa for siden:

jeg klarer ikke å hoppe over frokosten... selv om jeg er sulten eller ikke...

Dolly sa for siden:

Det holder nok med 100-150 gram når jeg har masse pasta i tillegg men når man spiser ren kjøttdeig blir liksom det det eneste..

men hadde nok vert nok med 200-250

må legge til at det eneste jeg hadde spist den dagen var 2 egg og 3 skiver bacon..

så var vi ute hele dagen og det var ikke noe jeg kunne spise før jeg kom hjem

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.