< Tilbake til oversikten

En helt vanlig dag.....

Teletubbien sa for siden:

Jeg har jo lest "hva har du til middag/frokost"-trådene her, men de sier jo ikke så mye om hvor mange måltider og hva dere ellers spiser. Så derfor spør jeg; hvordan ser en helt vanlig dag ut hos deg? Mange måltider og hva spiser du i løpet av en dag?
;)

Gerd sa for siden:

Hei
Kan jo bare svare for meg selv, men har laget noen ukeplaner:

Photobscura sa for siden:

En helt streit dag for meg ser sånn ut:

• 06:30: Står opp og setter på kaffe (eelsker å sitte og sløye'n sammen med samboeren min i en time, før kropp og mage kommer i gang:))
  • 07:30: Trener Yoga 10-20 min
  • 08:00'ish: Spiser frokost. enten; omelett m. grønnsaker/2-3 lunsjlapper med diverse pålegg (ost, fiskepålegg, majo sånne ting)/eggesalat med 2-3 egg og diverse, f.eks løk og/eller eller tunfisk
  • 12:00'ish: Lunsj eller mellommåltid. Er det lunsj (altså at magen min sier lunsj:)) så er det som regel tilsvarende som frokost eller jeg kan eksempelvis også steke opp en laksekotelett og lage salat eller spise m. rømme og kanskje litt grønt
  • 14-15:00: Lunsj eller mellom. Om det er mellom, så er det oftest snakk om noen lunsjlapper, eller lignende
  • 17-19:00: Middag: Det varierer sterkt. Men er oftest fiskebasert, gjerne form, med grønnsaker til, og saus eller dressing av f.eks rømme, eller soyamel og fløte. Jeg steker alt i meierismør.
  • 20-23:00: Kvelds er eventuell. Den er som regel noe ala frokost/lunsj/mellom, og det hender også middagsrester.Dette er veldig eksempelvis, men representativt. Jeg spiser om jeg kjenner at jeg begynner å bli/kan bli sulten. Om jeg ikke er det, venter jeg. Så det hender at jeg bare spiser tre måltider i løpet av en dag. Som i helgene. Da er også energinivået lavere.
    Til drikke går det egentlig bare i vann, vann og vann. To til fire liter om dagen, avhenger av tørst, men aldri under to.
    Ofte tar jeg et kafébesøk i løpet av dagen, drikker da som regel usøta krydderte, eller grønn te. Tar av på kaffen i helgene, men prøver å holde meg til en stor kopp i hverdagene.
    I helgene hender det jeg drikker litt (noen ganger ganske mye:rolleyes:) rødvin. Prøver å holde meg til de med mindt mulig restsukker.

Kan også nevne at jeg ikke spiser animalske produkter, bortsett fra biprodukter; altså meieriprodukter. Jeg spiser ellers sjømat. Det er ikke fordi jeg ikke tror det er sunt, men pga personlige overbevisninger. Men det funker helt fint, så lenge jeg passer på å spise fete fisketyper. Det går en del i laks, for å si det sånn.

Grønnsaksmengden er varierende, etter lyst og smak. Men sjelden en dag uten. Prøver å holde meg under 30 karber om dagen, og er fortsatt i ketose. Trives der, er alltid mett og energisk.

I tillegg går jeg fra 20 min til et par timer hver dag, men ikke alltid i helgene.

Har gått jevnt og trutt ned i omfang hele tiden, også, bare så det er sagt, hehe:)

lilletrine sa for siden:

Så flink du er. Disse ukeplanene var virkelig bra:goodluck:

Siljevanilje sa for siden:

en typisk dag for meg ser slik ut.

frokost: enten eggerøre med mer i, eller ziggy lapper med pålegg og eventuellt majo
lunsj på jobb: salat, eller middags rester, som regel noe grønt med
mm: litt ost e.l. pleier å være mellommåltidet
middag: eks laks i ovnen, eller greske kjøttkaker med salat og kanskje litt dressing og blomkålmos
kvelds/kos: enten en søt ziggy lappe eller, en stor kopp te med fløte i eller en liten sukkerfri sjokkis.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.