< Tilbake til oversikten

Førstegangsslanker

kokoem sa for siden:

Heisann heisann.
Har nå endelig lest "Spis deg ned i vekt", etter at den har vært urørt i snart 1 år. Føler at jeg forstår prinsippene og tankegangen Skaldeman prøver å dele med meg gjennom boka. Håper å dra nytte av all den erfaringen som er på dette forumet, og få litt hjelp.

For å si litt om meg selv - så er jeg student, og har vært overvektig så lenge jeg kan huske. Men i det siste har jeg blitt mer kritisk til kroppsvekta mi, og føler at nå er det på tide å gjøre noe med det. Så her er jeg :)

For de av dere som er kjent med Skaldeman så vet jo dere at han har et forholdstall, jeg tenkte å legge meg rundt 1:1. Har kanskje 30-40kg for mye å bære, og nå brister det litt :P

Er interessert i å høre om andres erfaring om hvordan man starter det berømte fettbålet.

• Burde jeg starte med et høyere forholdstall enn 1:1 siden jeg skal prøve å være veldig rasjonell med proteinene ?
  • Noen tips til hva man kan bruke i måltidene for å få opp fettprosenten ? (Helst ikke majones)
  • Ellers så er generelle tips alltid velkommen.

Tusen takk for svar, og fortsatt skitt forbrenning :)

ssskaldeman sa for siden:

Man behöver inte göra något särskilt för att få upp fettprocenten. Äter man fet animalisk mat så löser det sig av sig själv. Vanlig nötfärs innehåller 62 energiprocent fett i Sverige, fläskfärs innehåller 75 energiprocent fett.

Äter man magert kött så får man tillföra extra fett, gärna i form av smör. Men den som äter vanliga feta köttbitar får tillräckligt med fett den vägen.

Sten Sture

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.