Spis mindre fett: Kroppsvekten øker mest når du spiser deg mett på fettrik og karbohydratfattig kost. Motsatt, går du ned i vekt hvis maten inneholder lite fett og mye karbohydrat (stivelse og kostfiber fra brød og kornvarer, poteter, pasta og ris, frukt og grønnsaker). Prøv å følge ernæringsrådet fem om dagen.
Å, gud, jeg gidder ikke å bli provosert en gang, noe så speilvendt. Vel, det fungerer sikkert for noen, men da kan jeg ikke akkurat tro man spiser seg særlig mett.
Synd at en lege kan være så døv og blind for hva som skjer i verden.
Hehe det er så rart med Lommelegen, for faktisk er det flere lavkarbovennlige leger som skriver der inne. De motsier seg selv HELE tiden. Jeg leste et svar fra en lege der inne som frarådet margariner og anbefalte meierismør og å leve på lavkarbokost både for vekt og helse. Så hva skal man si? :snill:
Denne med.stud.-personen må ha hatt en lærebok fra 1960 eller noe... Uansvarlig å ha slike råd på lommelegen... Skrev en kommentar til dem jeg. Dette er jo verre enn Grete Roede!:rolleyes:
A, ja! Han godeste Barexsatein:D
Har bitt meg merke i at han alltid har meget gode svar, lange og nøyaktige. Makan til praktkar!!
Og så ser han så hyggelig ut og da:)
Flott! Gi oss beskjed om du får noen tilbakemelding på komentaren.
(Jeg la på meg med GR prinsippet fordi suget på kveldene ble dempet når jeg ble trøtt og jeg sov dårlig fordi jeg alltid var sulten...tenkte jo bare på mat!) Men for min del er det lurt å telle LITT på kaloriene også, men det er kanskje mest psykisk?
Visste ikke Lommelegen var SÅ full av dobbelmoral....:eek:
Barexstein ER en praktkar, han! :D
Helt skjønn fyr, kjempeflink lege!
Kunnskapsrik OG ydmyk overfor pasienten.
Vi hadde ham som kommunelege for 20 år siden,
på ei bittelita øy laaaangt uti havet.
Gjett om det ble landesorg da han Barexstein flytta fra oss :(
Han var vi glad i ja!
Trist men leitt...
Tror nok at det rene akademikerne har problem med å skjønne er forskjellen mellom teori og praksis. Man vil alltid finne støtte for sin mening om man søker info. Spesielt i statistikk. Statistikk kan bearbeides på de utroligste måter. Akkurat som forskning mange ganger har resultater alt ut fra hvem som har betalt/støttet den.... Hm....
Men jeg låner noen gullkorn fra HP. Bare for å vise hvordan teori/praksis kan krasje totalt. (Undertstreker at dette er ironi, og at HP ikke virkelig tror det forholder seg slik !! .... om noen skulle undre.....)
Hahaha, herlig fra HP her!
Og Nille, jeg skjønner innmari godt hva du mener! Jeg har jobbet som stakkars telefonintervjuer for to store markedsanalysebyråer i tilsammen fire år, og også hatt noen mindre ansvarsstillinger, og vet hva det vil si med "metodiske spørsmål", og "markedsfordelaktig utvalg". Hepp!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.