Dag 1
Da var jeg i gang:)
Startet dagen med en omelett av 2 egg, en skalk av påskeskinka (150-200g), 3 skiver bacon(50-70g), 2 ss majones, litt rapid salat og litt ruccola. Stekte i margarin ca 1ss, pepper og seltin. To store glass vann.
Noen kommentarer? Høres dette ut som en grei frokost?
Jeg er nå 116kg. Målet er 99kg.
Wish me luck:D
Velkommen hit og gratulerer med journal! :D
Frokosten din høres fin ut, synes jeg. Bortsett fra margarinen da, ville byttet ut den med smør! :ja:
Masse lykke til! :heia:
Takk for det:)
Har registrert at smør er å foretrekke fremfor margarin, noen som kan si noe om hvorfor?
Anyway kjøper smør i dag eller i morgen. Hvordan er det med rene planteoljer? Raps, oliven, soya eller lignende?
Syklet tur med familien i dag. Nydelig vær og greit å bevege seg litt, om jeg ikke akkurat vil kalle det trim. G
rilling på terrassen i ettermiddag, satser på svinekoteletter med litt marinade og seterrømme med dill og litt rapid og ruccola.
"Melange i folie - matlagingseksperten Melange i pakke (500g 1000g) er spesielt velegnet til steking, baking og småkaker. Produktet er laget av de vegetabilske oljene soya, raps, palme og kokos. Melange er transfri og inneholder vitaminene A og D."( noe som forøvrig bekreftes i matvaretabellen)
Har alltid brukt denne jeg og det gjør mora mi også, liker både smaken og steke egenskapene:)
Innholdet ser jo harmløst ut hvis det ikke er et stort poeng å holde seg til animalsk fett?
Er fortsatt ikke helt sikker på om jeg bytter til smør, men vi får se....
Er nå kommet til dag 4. Alt vel sålangt. Spiser frokost/lunsj i 10.30 tiden, da har jeg med en omelett med skinke og/eller bacon som jeg spiser med litt rapidsalat eller ruccola + litt majones eller CF eller seterrømme tilsatt krydder eller bittelitt dippmix(mye karb i denne, men bruker kun 1/2 ts).
Middag i går var en halv kylling med ca 100g ostegratinert brokkoli med 2ss fjordland bearnaise saus.
Drikker mye isvann, og elsker kjøleskapet med isbitmaskin akkurat nå:)
Har kjøpt en boks coop kremtopp, bruker en spiseskje av denne som dessert (98% kremfløte).
Litt vanskelig å finne noe fornuftig å spise når jeg ikke er hjemme synes jeg. Hadde med ungene på lekeland i dag. Kjøpte pølser og sprite zero til dem, men det var selvfølgelig ingenting jeg kunne spise der......
Litt urutinert kanskje, men det kommer seg vel etterhvert:confused:
Veide meg i går, vekta viste 2,5 kg mindre enn på søndag, vet jo at det bare er væsketap, men det var motiverende alikevel;)
i morgen har jeg hold på i 3 uker. Synes at mye ble lettere etter at jeg fikk laget lavkarbobrød et brød holder til mapå jobben en hel uke. Har fortsatt litt igjen av det jeg bakte sist helg. Har nå nådd mitt første delmål. Vekten såvidt under 110, viste 109,8 i går. 6,5kg mindre enn da jeg startet:D Har jo ikke sjekket om jeg er i ketose, men sålenge vekten går ned er jeg fornøyd.
Hurra!!!
I dag viste vekten 100,0 kg:)
Jeg regner med at jeg i morgen er nede i to-sifret vekt, det er jeg kjempefornøyd med.
Har nettopp hatt en kort ferie/feiring av 10års bryllupsdag med kona i Praha med masse is og annen fy-mat, det var kjempekos og en kalkulert "sprekk". Gikk opp ca 2kg på turen, men de forsvant fort da kom hjem og fortsatte med dietten.
Dette var det første klare målet, de neste 5 kiloene er for å ha litt slingringsmonn opp til 100 kilosmerket. Kan vel snart begynne å se på Atkins vedlikehold e.l. med litt mer karbo? Jeg unner meg i hvertfall noen få jordbær med fløte en gang i blant. Savner frukt.....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.